تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819761594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جمعي از مسوولان ايلام: فتح خرمشهر، نقطه آغاز پيروزي دوران دفاع مقدس بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جمعي از مسوولان ايلام: فتح خرمشهر، نقطه آغاز پيروزي دوران دفاع مقدس بود
داخلي. اجتماعي. دفاع مقدس. سوم خرداد.

جمعي از مسوولان استان ايلام گفتند: فتح خرمشهر، به دست تواناي رزمندگان اسلام در سوم خرداد سال ‪ ۱۳۶۱‬نقطه آغازين پيروزي نظام جمهوري اسلامي ايران در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

فرماندار ايلام روز پنجشنبه به مناسبت فرارسيدن سوم خرداد سالروز آزاد سازي خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: فتح خرمشهر، فتح‌الفتوح است چرا كه ساير عملياتهاي با تاسي از اين فتح به پيروزي رزمندگان اسلام تبديل شد.

"فتاح اسماعيلي" افزود: فتح خرمشهر تنها يك پيروزي در نبرد ميدان رزم نبود چرا كه در اين عمليات رزمندگان اسلام با كمترين امكانات دشمنان تا دندان مسلح را متحمل شكست سنگيني كردند.

او افزود: در اين نبرد رزمندگان اسلام مظلومانه با كمترين امكانات اما با سلاح ايمان و صلابت در برابر دشمني كه حمايت آمريكا و ديگر كشورها را داشت، به پيروزي بزرگي دست يافت.

فرماندار ايلام گفت: رزمندگان اسلام در اين نبرد به دشمنان نشان دادند كه هيچ قدرتي نمي‌تواند حتي يك وجب از خاك مقدس كشورمان را به يغما ببرد.

اسماعيلي افزود: فتح خرمشهر در هميشه تاريخ پرافتخار كشورمان ثبت شده است و همه اين روز را به‌عنوان روز ايثار، مقاومت و پيروزي مي‌شناشند.

همچنين مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي ايلام گفت: آزادسازي خرمشهر اوج غرور ملت ايران و عزت اسلام است.

حجت‌الاسلام "حسين ملكي" افزود: برغم اينكه در دوران دفاع مقدس تعداد زيادي از كشورها عليه ايران بودند ولي رزمندگان با قدرت ايمان و اتكا به خداوند توانستند خرمشهر را از چنگال رژيم بعثي آزاد كنند.

وي گفت: فتح خرمشهر از افتخارات بزرگ رزمندگان اسلام است و تا ابد در اذهان جاودان خواهد ماند.

وي اضافه كرد: رزمندگان اسلام در آن دوران با آزادسازي خرمشهر برگ زريني در تاريخ ايران رقم زدند.

ملكي گفت: آزادسازي خرمشهر به عنوان يكي از مهمترين دستاوردهاي دوران هشت سال دفاع مقدس محسوب مي‌شود و گراميداشت سالروز آزادي آن وظيفه همگاني است.

وي اضافه كرد: دفاع مقدس هشت ساله جنگ طلايي‌ترين دوران تاريخ ايران محسوب مي‌شود و در اين راستا بايد براي نسل جوان جامعه به درستي تبيين شود.

فرماندار شيروان چرداول نيز گفت: فتح خرمشهر بزرگترين پيروزي دوران دفاع مقدس است.

"عزيزعلي مرادحاصلي" افزود: رزمندگان اسلام با كمترين امكانات و تنها با اتكا به خداوند و پيروي از فرامين امام راحل هشت سال در برابر رژيم تا دندان مسلح بعث غراق ايستاگي كردند.

وي ادامه داد: در اين نبرد نابرابر تمام كشورهاي ضد اسلام در يك طرف و تنها ميلت ايران اسلامي در طرف ديگر درگيريها بودند.

وي اضافه كرد: اما ملت ايران اسلامي با هوشياري امام راحل لحظه‌اي از دفاع از اسلام و آرمانهاي انقلاب عقب نشيني نكرده و درنهايت پيروز ميدان شدند.

مرادحاصلي افزود: عراق به كمك ايادي استكبار هرچه تلاش كرد روحيه ملت ايران را تضعيف كند اما در اين راه موفق نشد.

وي گفت: فتح خرمشهر ره‌آورد بزرگي براي رزمندگان اسلام در ميدان مبارزه عليه دشمنان اسلام بود.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن