تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814755232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چين: سفر رييس جمهوري روسيه به پكن نشانه راهبردي بودن روابط دو كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چين: سفر رييس جمهوري روسيه به پكن نشانه راهبردي بودن روابط دو كشور است
پكن - دستيار وزير خارجه چين ، سفر قريب الوقوع مدوديفرييس جمهوري جديد روسيه به چين را در گسترش مناسبات پكن - مسكو با اهميت توصيف كرد و گفت:
سفر رييس جمهوري روسيه به چين نشانه راهبردي بودن روابط دوكشور است .

به گزارش روزپنجشنبه ايرنا،لي هوي دستيار وزيرخارجه چين به خبرنگاران گفت : مدوديف پس از انتخاب به عنوان رييس جمهوري روسيه در اولين سفر خارجي خود به چين سفر مي‌كند و اين بيانگر عمق روابط دوكشور است .

وي گفت كه مقام روس در اين سفر با رييس جمهوري ، نخست وزير ، رييس مجلس و رييس كنفرانس مشورت سياسي خلق چين ديدار خواهد كرد.

وي افزود:بررسي مناسبات دوجانبه ، امضاي اسناد جديد همكاري ، افزايش اعتماد سياسي ، تاكيد بر گسترش سرمايه‌گذاري هاي دوجانبه ، تعميق و گسترش همكاري هااز جمله اهداف اين سفر خواهد بود.

لي بااشاره به عضويت چين و روسيه در شوراي امنيت سازمان ملل و ساير نهادهاي بين‌المللي از جمله سازمان همكاري شانگهاي گفت : همكاري‌هاي دوكشور به رشد و شكوفايي صلح و ثبات جهان مساعدت خواهد كرد.

چين و روسيه چهار هزار و ‪ ۳۰۰‬كيلومتر مرز مشترك دارند و همكاري‌هاي خود را در سال‌هاي گذشته در بخش‌هاي مختلف از جمله تجاري ، اقتصادي ، نظامي و انرژي بسط و توسعه داده اند.

ارزش مناسبات تجاري چين و روسيه از هشت ميليارد دلار درسال دو هزار ميلادي به ‪ ۴۸‬ميليارد و يكصد ميليون دلار در پايان سال ‪ ۲۰۰۷‬ميلادي رسيد و دو طرف اميدوارند اين ميزان تا سال ‪ ۲۰۱۰‬ميلادي به ‪ ۶۰‬تا ‪ ۸۰‬ميليارد دلار برسد.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن