تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816199978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير اقتصاد توگو بر تقويت روابط افريقا چين تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: وزير اقتصاد توگو بر تقويت روابط افريقا چين تاكيد كرد
تهران واحد مركزي خبر سياسي 1387/12/15

وزير اقتصاد توگو گفت افريقا به همكاري با چين در كاستن اثار بحران اقتصاد جهاني بر اين قاره چشم اميد دوخته است .
اگي اياسور گفت همكاري چين و افريقا به افزايش حجم سرمايه گذاريهاي مستقيم چين در افريقا كمك خواهد كرد. اين وزير توگويي بر تقويت همكاريهاي قاره افريقا با چين در زمينه هاي زير بنايي ،‌ اموزش ،‌ حمل و نقل ،‌ زيست محيطي و جهانگردي تاكيد كرد .
يانگ جيچي وزير امور خارجه چين ژانويه گذشته سفر چهار روزه اي به افريقا به منظور تقويت روابط پكن با كشورهاي افريقايي انجام داد. سخنگوي وزارت امور خارجه چين در گفتگو با خبرنگاران اعلام كرد سفر وزير خارجه اين كشور به اوگاندا، رواندا، مالاوي و افريقاي جنوبي موفقيت اميز بود. يانگ جيچي با مقامات افريقايي در خصوص مسائل دوجانبه، همكاريهاي چين-افريقا و ديگر مسائل منطقه اي و بين المللي به تبادل نظر خواهد پرداخت و چندين سند همكاري امضا كرد.
چين در سال هاي اخير روابط نزديكي با كشورهاي افريقايي تا حدي به منظور دستيابي به منابع طبيعي اين كشورها همچون نفت، مواد معدني و الوار به منظور كمك به رشد اقتصادي خود ايجاد كرده است. اين روابط به انتقاد برخي از كشورهاي غربي به علت روابط چين با حكومت هايي از جمله سودان و زيمبابوه كه سابقه بدي از لحاظ حقوق بشر دارند، منجر شده است.
اين در حاليست كه بانك جهاني سال گذشته ميلادي در گزارشي اعلام كرد روابط نزديك چين با كشورهاي افريقايي به انقلاب گسترده اي در زيرساختهاي اين كشورها كه براي كاهش فقر در اين قاره ضروري است، منجر شده است.
بسياري از كشورهاي افريقايي نيز از سياست هاي اقتصادي بدون پيش شرط چين استقبال كرده اند. يانگ جيچي در ماه ژانويه سال گذشته ميلادي به افريقا سفر كرد و لي جائوشينگ وزير خارجه سابق اين كشور نيز در سال هاي دو هزار و شش و دو هزار و هفت به مناسبت تعطيلات سال نو ميلادي عازم افريقا شد.
يانگ جيچي اعلام كرد تقويت همكاري هاي دوستانه با افريقا از اهميت فراواني در سياست خارجي چين برخوردار است.
يانگ جيچي خاطر نشان كرد سران چين ، گسترش روابط چين و افريقا را همچنان
به عنوان اولويتي مهم و اصلي در روابط خارجي چين قرار خواهند داد.
وزير امور خارجه چين تصريح كرد مقامات ارشد اين كشور در سال هاي اخير هر سال به كشورهاي افريقايي سفر كرده اند و احتمالا امسال نيز سفرهاي بيشتري صورت خواهد گرفت.
علاوه بر اين ، چهارمين نشست مجمع همكاري چين و افريقا در سطح وزيران قرار است در سه ماهه چهارم امسال در مصر برگزار شود. يانگ جيچي گفت چين در سال دو هزار و نه ميلادي در خصوص اصول دوستي ، مساوات ، منفعت متقابل و توسعه مشترك تلاش خواهد كرد به ايجاد وحدت و همكاري با كشورهاي افريقايي ادامه دهد.
رئيس كميسيون اتحاديه افريقا از نقش چين در توسعه تاسيسات زير بنايي در سراسر اين قاره قدرداني كرد.
جين پينگ در استانه دوازدهمين اجلاس سران اتحاديه افريقا كه اول تا سوم فوريه با هدف بررسي توسعه زيربنايي در افريقا به ويژه در بخش هاي انرژي و حمل و نقل در اديس ابابا برگزار مي شود گفت چين يكي از شركاي راهبردي اصلي افريقاست و نقش مهمي در توسعه امور زيربنايي اين قاره داشته است.
وي افزود شركت هاي چيني تجربيات ارزشمندي در تجارت خارجي دارند و كيفيت راههاي ارتباطي ، خطوط ريلي ، پل ها و فرودگاههايي كه شركت هاي چيني احداث كرده اند ، شايسته قدرداني است.
حجم مبادلات تجاري چين و افريقا بالغ بر صد ميليارد دلار بوده است و چين هم اكنون دومين شريك تجاري بزرگ اين قاره محسوب مي شود.
حجم مبادلات بازرگاني چين و افريقا در سال گذشته ميلادي، با چهل و پنج و يك دهم درصد افزايش به رقم بي سابقه يكصد و شش ميليارد و هشتصد و چهل ميليون دلار رسيد.
بحران اقتصادي جهاني باعث كاهش ميزان سرمايه گذاري‌ها در قاره آفريقا شده است كه مشكلات اقتصادي اين قاره را براي حداقل پنج سال ديگر تداوم مي بخشد.
در راستاي تقويت حضور چين در كشورهاي آفريقايي، هو جينتائو رئيس جمهوري چين روز دهم فوريه سفر هفت روزه خود را به قاره سياه انجام كرد.
وي از عربستان ،‌ مالي، سنگال، تانزانيا و جزاير موريس ديدار كرد.
چين در سال 2006 ميلادي قول داد كمك هاي خود به كشورهاي آفريقايي را در سه سال آينده به دو برابر برساند.
رئيس جمهور چين از افزايش سرمايه گذاري هاي اين كشور در افريقا خبر داد.
هوجين تائو رئيس جمهور چين پس از ديدار با رئيس جمهور مالي در باماكو گفت كشورش سرمايه گذاري هاي خود را در افريقا افزايش خواهد داد.
دفتر بين المللي كار اعلام كرده است بحران مالي به شدت بازار كار در آفريقا را تحت تاثير قرار داده است.
چارلز دان مدير دفتر بين المللي كار در پايان نشست آديس آبابا خاطر نشان كرد در صورت تاييد اخبار كنوني بين هجده تا سي ميليون نفر در جهان بيكار مي شوند و در صورت حادتر شدن بحران اين رقم مي تواند به پنجاه ميليون نفر افزايش يابد.
وي تاكيد كرد هر چند درباره آسيب هاي مستقيم بحران مالي بر بازار كار آفريقا آمار دقيقي وجود ندارد، تاكنون نشانه هاي زيادي درباره شوك ناشي از آن مشاهده شده است.
چين اخيرا از طرح خود براي سرمايه گذاري نه ميليارد دلاري در بخش معادن و امور زيربنايي در كشور افريقايي جمهوري دمكراتيك كنگو خبر داد .
سفير چين در جمهوري دمكراتيك كنگو اعلام كرد پكن برغم خواست صندوق بين المللي پول مبني بر عدم سرمايه گذاري در اين كشور قصد دارد حدود نه ميليارد دلار در بخشهاي جاده سازي ، احداث خط اهن ، بيمارستان و مدارس در جمهوري دمكراتيك كنگو سرمايه گذاري كند .
گفتني است چين در سال گذشته توافق كرده بود به ازاي كمك به بازسازي كشور جنگ زده جمهوري دمكراتيك كنگو ، كنترل و استخراج برخي معادن مس و كبالت اين كشور را در اختيار بگيرد . كارشناسان در اين كشور افريقايي ، با استناد به خودداري سرمايه گذاران از سرمايه گذاري در جمهوري دمكراتيك كنگو به علت شرايط وخيم اقتصادي و اوضاع نظامي ، اقدام چين را دراين زمينه بسيار مهم تلقي كردند .
105

پنجشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن