تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815311531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمار تكان‌دهنده مصرف انرژي در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آمار تكان‌دهنده مصرف انرژي در ايران


انرژي- گروه اقتصادي:
ارزش كل حامل‌هاي انرژي مصرف شده در كشور در سال 1385 معادل يك ميليارد و 292 ميليون بشكه نفت خام اعلام شد

به گزارش خبرنگارما، عباس كاظمي مديرعامل شركت بهينه‌سازي‌ مصرف سوخت كشور در روز بهره‌وري و بهينه‌سازي‌ مصرف، ارزش تقريبي انرژي مصرفي در كشور را معادل 47 ميليارد و 500 ميليون دلار برآورد كرد و گفت: اين ميزان نسبت به 10 سال قبل حدود45 درصد افزايش يافته‌است.

وي در مورد دلايل افزايش مصرف انرژي كشور ، بخشي را به رشد جمعيت و توسعه اقتصادي و افزايش رفاه عمومي مربوط دانست اما تاكيد كرد: بخش قابل ملاحظه‌اي از اين رشد به‌دليل رعايت نشدن الگوي مصرف و بي‌توجهي به اتلاف انرژي در‌‌كشور است.

وي ابراز اميدواري كرد براساس برنامه‌هاي تدوين شده با اعمال شيوه‌هاي نوين مديريتي تا سال 1403 در بخش ساختمان 15 درصد، در بخش صنعت 25 درصد و در بخش حمل‌ونقل 20 درصد افزايش در بازدهي انرژي و كاهش مصرف انرژي رخ‌دهد.

عباسي با اشاره به اينكه يكي از ابزارهاي مهم در بهبود مصرف انرژي تدوين قوانين، مقررات و استاندارد‌هاست، گفت: تدوين و اجباري كردن برچسب انرژي براي محصولات با سوخت فسيلي، برچسب مصرف سوخت خودروها، تدوين معيارهاي مصرف براي صنايع انرژي بر و اجباري كردن اين معيارها را از جمله مقررات تدوين شده در شركت بهينه‌سازي‌ مصرف سوخت از روزهاي نخست تاسيس آن برشمرد.

كاظمي تخصيص يارانه از طريق طرح‌هاي مطرح‌شده در كارگروه تبصره 11، همكاري با ستاد تبصره 13، اعطاي برخي كمك‌هاي بلاعوض براساس آيين‌نامه‌هاي مصوب در حمايت از سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي بخش خصوصي را از روش‌هاي حمايتي شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت در رسيدن به اهدافش عنوان كرد.

وي در ادامه افزود: جلب مشاركت‌هاي بين‌المللي از ديگر سياست‌هايي است كه شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت براي پيشبرد اهداف ارتقاي بازده مصرف انرژي اتخاذ كرده است.

هم‌اكنون تلاش‌هاي مناسبي در جهت جلب مشاركت‌هاي بين‌المللي در حال انجام است كه بخشي از آن مي‌تواند با اجراي طرح‌هاي بهينه‌سازي مصرف انرژي در قالب قراردادهاي مبتني بر كارايي شركت‌هاي خدمات انرژي صورت گيرد.

رشد 8 درصد ي

مجيد صفاري‌نيا معاون آموزش و آگاه‌سازي‌ سازمان بهره‌وري انرژي نيز گفت: ايران با مصرف روزانه افزون بر 3/2‌ميليون بشكه معادل نفت خام انواع انرژي، حدود يك درصد از مصرف انرژي اوليه جهان را به‌خود اختصاص داده است.

به گفته‌وي متوسط رشد سالانه پيش‌بيني شده براي تقاضاي جهاني انرژي اوليه تا سال 2030 معادل 6/1 درصد است، در حالي كه رشد مصرف انرژي ايران در سال‌هاي اخير حدود 8 درصد بوده كه در نوع خود بسيار نگران‌كننده است.

پيشنهاد افزايش قيمت گاز دهك‌هاي پرمصرف
پيشنهاد افزايش قيمت گاز دهك‌هاي پرمصرف به هيات دولت ارائه شده‌است. به گزارش روابط عمومي شركت ملي گاز ايران، اكبر تركان معاون امور برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروكربوري وزارت نفت با بيان اين مطلب افزود: اين پيشنهاد هنوز تصويب نشده و تا زماني كه تصويب نشود، قابل استناد نخواهد بود. وي با تاكيد بر اينكه افزايش قيمت گاز سي.ان.جي در دستور كار شركت ملي گاز است اظهار داشت: در قانون نسبت به افزايش قيمت سي‌ان جي به صراحت تاكيد شده و اجازه تغيير براي قيمت سي ان جي وجود دارد.

تاريخ درج: 1 خرداد 1387 ساعت 22:11 تاريخ تاييد: 1 خرداد 1387 ساعت 22:50 تاريخ به روز رساني: 12 خرداد 1387 ساعت 00:48
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن