تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809319714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله مكارم شيرازي: بايد با زبان جوانان با آنان سخن بگوييم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آيت الله مكارم شيرازي: بايد با زبان جوانان با آنان سخن بگوييم
داخلي. فرهنگي. آيات.

آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد بر لزوم ايجاد ارتباط محبت آميز با جوانان تاكيد كرد و گفت:براي انتقال مفاهيم معنوي به جوانان بايد با زبان محبت و با زبان خودشان با جوانان سخن بگوييم.

وي عصر چهارشنبه در مصلاي نماز جمعه شيراز در جمع طلاب و روحانيون شيراز افزود: خون شهدا و قلم علما هر دو ارزش دارد اما تاثير قلم علما بيشتر از خون شهدا است در حقيقت علما خون شهدا را زنده نگه مي‌دارند.

وي اظهارداشت: علما پايه‌هاي مبدا و معاد را در دل شهدا محكم مي‌كنند، در ادوار تاريخ تربيت شهيدان به دست علما بوده است ، از اين رو است كه به خاطر تشويق اينها علما به ميدان مي‌آيند.

آيت الله مكارم شيرازي افزود: بعد از شهادت هم علماخون شهدا را پاسداري مي كنند،علمابا كتاب و مقاله و كار فرهنگي راه شهيد رازنده نگه مي‌دارند.

اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنانش بر لزوم فراگير شدن كار فرهنگي با توجه به گستردگي حوزه فعاليت رسانه‌ها تاكيد كرد و گفت : در زماني كه ما هستيم، وسايل ارتباط جمعي در سطح جهان قوي است، سخني كه گفته مي‌شود طي چند لحظه در سراسر دنيا پخش مي‌شود،امامتاسفانه‌اغلب رسانه‌هاي قدرتمند جهان در مسير فساد و گناه و ايجاد شبهه فعاليت مي‌كنند.

وي افزود:هزاران سايت ضد اسلام فعال است اما ما چقدراز اين امكانات بهره گرفته ايم؟ اين وسايل باعث شده جهانخواران همه جا باشند منافع نا مشروع آنها ايجاب مي‌كند كه مقابل دين بايستند وامروز با اين رسانه‌هاي قدرتمند در مقابل دين ايستاده اند.

آيت الله مكارم شيرازي افزود: قدرتمندان مي‌خواهند دين اسلام نباشد چون اين دين براي آنان مانع است ، اسلام براي آنها و براي گروهي كه نشر اكاذيب مي كنند مانع است ازاين رو آنها قران مي‌سوزانند، ما وظيفه داريم در كنار اصول كه در حوزه‌ها تدريس مي‌شود مباحث به زبان روز را هم منتقل و تدريس كنيم .

وي گفت: به موازات رشد فساد بايد پايه اخلاق هم قوي بشود ، براي اين كار زبان تبليغ ما بايد زبان عمل باشد ، بايد به ادبيات روز سخن بگوييم ، اگر با يك دانشجويي صحبت مي‌كنيد با محبت و تواضع و ادبيات فكري آن دانشجو با او صحبت كنيد.

وي افزود: علما به مسايل جوانان توجه كنند امروز اگر خطري متوجه اسلام بشود از ناحيه انحراف جوانان است ، اگر مي‌خواهيم اسلام حفظ بشود در حوزه جوانان بايد فعاليت بيشتري كنيم.

اين مرجع تقليد گفت: جوانان را قوي كنيم كه تبليغات فاسد آنها را تخريب نكند، در مقابل فساد منفعل نباشيم ، نگوييم كاري از ما بر نمي‌آيد بدانيم منطق اسلام قوي است مي‌توانيم با اين منطق بر مشكلات غلبه كنيم .

وي همچنين در بخشي از سخنانش ياد شهيدان حسينيه سيدالشهداي شيراز را گرامي داشت و گفت: شهداي حسينيه سيد الشهدا ، شهداي مظلومي بودند بايد در آغاز تجليل فراوان از آنها مي‌شد، اما چون موضوع روشن نبود اين كار نشد، بمب‌گذاري كار دشمنان بود ، بمب‌گذاران برنامه داشتند تا براي مكان‌هاي ديگر هم دست به تخريب بزنند.ك/‪۲‬
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن