تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821255819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استان گلستان مقام اول كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر را كسب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: استان گلستان مقام اول كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر را كسب كرد
گرگان - خبرگزاري ايسكانيوز : استان گلستان مقام اول كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر را كسب كرد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز "اولين جلسه كاهش آسيب رفتارهاي پر خطر با حضور مديركل زندانهاي استان ، رؤساي زندانهاي گرگان ، گنبد ، كانون اصلاح و تربيت، معاونين اداره كل ، رئيس و كارشناس فرهنگي اداره كل زندانهاي استان ، مسئولين فرهنگي ، حفاظت و اطلاعات ، بازرسين ، اشتغال ، اندرزگاهها ، فرمانده هان يگان حفاظت و بهداشت و درمان زندانها به ميزباني اداره زندان گرگان برگزار شد.
عباسعلي عرب مديركل زندانهاي استان گلستان گفت : اولين استان در سطح كشور بوديم كه براي دفاع از عملكرد سال ١٣٨٦ و برنامه هاي جاري سال ١٣٨٧ كاهش آسيب رفتارهاي پر خطر در ستاد كاهش آسيب رفتار هاي پرخطر زندانهاي كشور حضور يافته و با ارائه اسناد و مدارك و همچنين تشريح عملكرد توانستيم تلاش و زحمات كليه همكاران را به اثبات برسانيم و در سطح كشور نيز مقام اول را كسب كرديم .
وي افزود : اشتغال و كاهش آسيب، دو مقوله مكمل يكديگرند كه با يد با جديت دنبال شود. اشتغال يعني همان كاهش آسيب كه با ايجاد اشتغال ، كاهش آسيب تحقق خواهد يافت و آسيبهاي درون زندان كاسته خواهد شد.
مديركل زندانهاي استان در ادامه افزود: اشتغال به معناي عام يعني مشغول كردن زندانيان از اول صبح تا ساعت ٣ بعد از ظهر يعني ٨ ساعت اشتغال در روز ،هر چند كه در عصر و شب هم برنامه هاي متنوع ، هنري ، مذهبي ، اعتقادي ، مثل دعاي توسل ، كميل و غيره نيز در نظر گرفته شده است. با توجه به اينكه ما در سال ٨٦ از نظر كاهش آسيب در كشور مقام اول را كسب نموده ايم بايد تلاش مضاعف داشته باشيم تا ضمن حفظ اين جايگاه در سالجاري موفقيت بيشتري حاصل گردد.
عرب افزود: مسئولين اندرزگاهها و مسئولين فرهنگي مسئوليت اجراي طرح كاهش آسيب را به عهده دارند و موظف هستند ضمن برنامه ريزي مناسب از كليه فعاليتهاي ٦١ گانه در نظر گرفته شده مستند سازي به عمل آورند.
وي با اشاره به طرح اشتغال بيش از ٨٠٠نفر از زندانيان در محيط خارج از زندان توسط زندان گرگان افزود: زندان گنبد هم بايد اين طرح را اجرا نموده و مسئولين حفاظت و اطلاعات و بازرسين زندانها ضمن نظارت هر هفته بايد گزارش عملكرد تهيه و مستقيم به اداره كل ارسال نمايند و كليه مسئولين موظف هستند هر اقدامي كه انجام مي گردد را مستند سازي نمايند و ضمن ارسال عملكرد به اداره كل اسناد و مدارك را در واحد هاي مربوطه نگهداري نمايند.
عرب افزود: متادون درماني بايد افزايش پيدا كند ، كليه زندانياني كه در طرح متادون مي باشند بايد جداسازي شوند و در زمان مرخصي به مراكز مراقبتهاي پس از خروج زندانها راهنمايي و هدايت شوند كه خوشبختانه كلينيك مثلثي در زندانها و مراقبت پس از خروج راه اندازي شده است.
وي گفت: يكي از مهمترين برنامه اجراي طرح كاهش آسيب در زندانها ، توجه به امر نماز در داخل زندان مي باشد كه در اين خصوص لازم است به نمازخانه و ساير مواردي كه در جذب افراد براي نماز مي تواند تأثير گذار باشد اقدام نمود. توجه بيشتر به مسائل اعتقادي مي تواند باعث تقويت روحي و رواني زندانيان شود ، ايشان در ادامه توجه به كلاسهاي فني و حرفه اي ،و اشتغال در واحدهاي خدماتي مانند : آشپزخانه ، خبازخانه ، آرايشگاهها ، فروشگاهها در خصوص نكات ايمني و بهداشتي را خواستار شدند.
وي در ادامه سخنان خود خطاب به مسئولين حفاظت و اطلاعات ، بازرسين زندانها افزودند :شما وظيفه نظارتي را در زمينه اشتغال داخل زندان و اشتغال بيرون زندان را بر عهده داريد و موظف هستيد ضمن نظارت كامل ، گزارش از چگونگي انجام كار تهيه و به اداره كل ارسال نمائيد.
عرب در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت : آموزش براي خانواده زندانيان بايد يكي از اصلي ترين فعاليت طرح كاهش آسيب باشد كه رؤساي زندانها، مسئولين فرهنگي ، رؤساي اندرزگاهها ضمن حضور در سالن ملاقاتهاي حضوري و سالن انتظار اهداف طرح كاهش را بازگو نمائيد حتي مسئولين اندرزگاهها در هواخوريها موظف هستند هدف از اجراي اين طرح را براي كليه زندانيان توجيح نمايند.
در پايان مسئولين حاضر در جلسه ضمن طرح ديدگاهها و نظر هاي خود در خصوص چگونگي و نحوه اجراي طرح ابهامات و سؤالات را بيان نمودند كه بنا به پيشنهاد مسئول فرهنگي و تربيتي زندان گرگان و موافقت مديركل زندانهاي استان در پايان هر ماه از زندانهاي استان تعداد ٢ نفر از عوامل اجرايي طرح كاهش آسيب رفتارهاي پر خطر تشويق مادي و معنوي به عمل خواهد آمد./120
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن