تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816926918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات لايحه دو فوريتي دولت براي مقابله با آثار خشكسالي/ دولت درخواست بودجه ‪ ۴۵‬هزار ميليارد ريالي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جزئيات لايحه دو فوريتي دولت براي مقابله با آثار خشكسالي/ دولت درخواست بودجه ‪ ۴۵‬هزار ميليارد ريالي كرد
سياسي. سياست. دولت
دولت با تقديم يك لايحه دوفوريتي به مجلس شوراي اسلامي،براي مقابله با آثار خشكسالي در كشور درخواست بودجه ‪ ۴۵‬هزار ميليارد ريالي كرد.

در حالي كه دولت امروز چهارشنبه با تقديم يك لايحه دو فوريتي به مجلس خواستار صدور مجوز براي برداشت از حساب ذخيره ارزي به منظور تامين بودجه مقابله با آثار خشكسالي در برخي از مناطق كشور و نيز جبران خسارات سرماي شديد زمستان گذشته به كشاورزان و دامداران و همچنين تامين كالاهاي اساسي و تنظيم بازار شد، دو فوريت اين لايحه بدليل نداشتن حدنصاب لازم در مجلس مطرح نشد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، با مطرح نشدن دو فوريت لايحه اصلاح جداول شماره ‪ ۴‬و ‪ ۸‬قانون برنامه چهارم توسعه كشور و متمم بودجه ‪ ۸۷‬كل كشور در جلسه امروز مجلس، بررسي اين لايحه دو فوريتي در مجلس هفتم ديگر امكان پذير نخواهد بود.

رييس جمهوري نيز در مصاحبه امروز خود با خبرنگاران پس از جلسه هيئت وزيران با ابراز تاسف از اين اتفاق گفت: در لايحه دو فوريتي اصلاح جداول ‪۴‬ و ‪ ۸‬قانون برنامه چهارم توسعه كشور و متمم بودجه ‪ ۸۷‬با اشاره به بروز پديده خشكسالي در برخي از مناطق كشور و همچنين سرماي شديد زمستان گذشته و خسارات وارده به كشاورزان، دامداران و برخي از طبقات ديگر جامعه و ضرورت جبران خسارات ناشي از خشكسالي و سرمازدگي و عدم پيش بيني اعتبارات لازم در قانون بودجه سال ‪ ۱۳۸۷‬كل كشور و ضرورت واردات كالاهاي اساسي و تنظيم بازار، از مجلس خواسته شده است مجوز برداشت از حساب ذخيره ارزي را در اين زمينه صادر كند.

براساس اين لايحه و در صورت تصويب نهايي آن به دولت اجازه داده خواهد شد معادل ارزي مبلغ بيست هزار ميليارد ريال از حساب ذخيره ارزي برداشت و براي جبران خسارات ناشي از خشكسالي دراستانهاي مختلف كشور، از جمله تامين آب شرب بهداشتي مناطق شهري، روستايي و عشايري، تامين نهاده‌هاي دامي، خوراك دام و حفظ حيات وحش (علوفه، ذرت و غيره) و آب شرب دام و حيات وحش، پرداخت سود و كارمزد ناشي از استمهال تسهيلات دريافتي خسارت ديدگان و تقويت بيمه محصولات كشاورزي، توسعه سيستم‌هاي مدرن آبياري و اتخاذ تدابير لازم در حوزه بهداشت و درمان جهت جلوگيري از شيوع بيماري و حفظ سلامت ساكنان مناطق خشكسالي و كمك به كشاورزان و باغداران خسارت ديده در جريان سرمازدگي و خشكسالي يا توزيع نهال باغي يارانه‌اي و ساير موارد اظطراري اختصاص داده و هزينه كند.

همچنين به دولت اجازه داده خواهد شد نسبت به برداشت معادل ارزي مبلغ بيست و پنج هزار ميليارد ريال از محل حساب ذخيره ارزي اقدام و جهت تامين اعتبار خريد و واردات كالاهاي اساسي و يا ضروري به صورت ارزي و يارانه كالاهاي اساسي هزينه كند.

براساس اين لايحه فهرست كالاهاي مشمول اين ماده و چگونگي توزيع اين يارانه با تصويب هيئت وزيران تعيين خواهد شد.

پيش بيني مي‌شود اين لايحه دو فوريتي پس از تصويب اعتبار نامه دو سوم نمايندگان مجلس هشتم و كسب صلاحيت مجلس هشتم براي تصويب قوانين در تيرماه در مجلس شوراي اسلامي مطرح و بررسي شود.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن