تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805350915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاخ سفيد تاكيد كرد: حمله‌اي عليه ايران در كار نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: كاخ سفيد تاكيد كرد: حمله‌اي عليه ايران در كار نيست
جام جم آنلاين: كاخ سفيد براي دومين بار طي دو روز از يك سازمان خبري به علت گزارش آن درباره سياست دولت امريكا نسبت به ايران به شدت انتقاد كرد و گزارش يك روزنامه اسرائيلي را داير بر اين كه بوش خود را آماده مي‌كند تا قبل از ترك كاخ سفيد در 8 ماه ديگر، دستور حمله به ايران را صادر كند تكذيب كرد.


كاخ سفيد با صدور اعلاميه‌اي گزارش روزنامه اسرائيلي جروزالم پست را داير بر اين كه يك مقام برجسته دولت امريكا در جريان ديدار هفته گذشته جورج بوش از فلسطين اشغالي به اسرائيلي‌ها گفته است كه بوش و ديك چني معاون او از اقدام نظامي عليه ايران حمايت مي‌كنند، رد كرد.

اعلاميه كاخ سفيد، به دنبال حمله حتي خشمگينانه‌تر يك روز پيش كاخ سفيد به شبكه تلويزيوني ان بي سي، به نظر مي‌رسد نشاندهنده حساسيت شديد به چيزي است كه نزديكان بوش به عنوان بدجلوه دادن نيات او در مقابله با ايران، بر سر موضوع هسته‌اي آن، درگيري آن در عراق، و حمايت آن از گروه‌هاي مبارز اسلامي‌حزب‌الله در لبنان و حماس در فلسطين، به شمار مي‌آورند.

بوش در گفتگو از ايران بيشتر كلي گويي مي‌كند اما سخنراني‌هاي اخير او، از جمله سخنراني هفته گذشته در پارلمان اسرائيل، با هميشه فرق داشته و شامل جملاتي بي‌سابقه بود.

اين سخنان دستاويز نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري امريكا شده و به اين شايعات دامن زد كه دولت امريكا ممكن است در فكر توسل به زور براي حل بن‌بست هسته‌اي ايران باشد.

نمايندگان كنگره امريكا نيز به بحث درباره آن پرداختند و نمايندگان دموكرات و حتي بعضي از جمهوريخواهان رابرت گيتس وزير دفاع و ژنرال مايك مولن رئيس ستاد مشترك ارتش امريكا را درباره سياست دولت نسبت به ايران تحت فشار قرار دارند.

الن اسپكتر سناتور جمهوريخواه پنسيلوانيا گفت ما سخنان رئيس جمهوري را شنيده‌ايم اما اگر با ايران گفتگو نكنيم، حداقل در فكر يك مرد (اوباما)، فرصتي بزرگ را براي اجتناب از يك مناقشه آينده از دست مي‌دهيم.

با اين حال گيتس در مورد اين كه گفتگو بتواند به منازعه درباره برنامه هسته‌اي ايران، با توجه به رهبري كنوني اين كشور، خاتمه دهد، ابراز ترديد كرد.

وي گفت: فكر مي‌كنم كليد حل بحران در اينجا ايجاد اهرم چه از طريق فشارهاي اقتصادي يا ديپلماتيك يا نظامي به دولت ايران است، تا اين كه آنان باور كنند بايد با ايالات متحده مذاكره كنند زيرا چيزي هست كه از ما بخواهند.

گيتس جزييات بيشتري نداد اما امريكا و ساير قدرت‌هاي بزرگ اخيرا موافقت كردند پيشنهادهاي تازه‌اي براي تعليق غني‌سازي به ايران بدهند كه تاكنون شوراي امنيت سازمان ملل 3 بار براي آن ايران را تحريم كرده است.

جروزالم پست مقاله خود را برمبناي گزارشي از راديو ارتش اسرائيل انتشار داد كه در آن از يك مقام عاليرتبه اسرائيلي نقل قول شده بود كه فقط ترديد وزيران خارجه و دفاع امريكا (رايس و گيتس) مانع از حمله به ايران شده است.

دنا پرينو منشي مطبوعاتي كاخ سفيد در اعلاميه‌اي گفت: «يك مقاله در جروزالم پست امروز درباره موضع رئيس جمهوري نسبت ايران، كه از يك منبع نامشخص ذكر شده، حتي ارزش كاغذي كه روي آن نوشته شده را ندارد.»
جروزالم پست كمي بعد اين مقاله را از سايت خود حذف كرد و به جاي آن تكذيب كاخ سفيد را گذاشت.

مشاور كاخ سفيد به نام «ادليگ پاي» نيز روز دوشنبه از ان بي سي نيوز براي تدوين مصاحبه‌اي با بوش كه به گفته وي سخنان بوش را درباره مذاكره با تروريست‌ها تحريف كرده بود، به شدت انتقاد كرد.

منبع: نيوريورك تايمز
مترجم: علي كسمايي
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن