تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820448882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده: عباس بذر كار جنگ رواني عليه موفقيت‌هاي هسته‌اي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نويسنده: عباس بذر كار جنگ رواني عليه موفقيت‌هاي هسته‌اي ايران
خبرگزاري فارس: در اين نوشتار براي شناخت حربه‌هاي مورد استفاده دشمن در جنگ رواني و مقابله با آن‌ها به بررسي و تحليل ترفندهاي او در ارتباط با خنثي‌سازي موفقيت‌هاي هسته‌اي ايران پرداخته و نيم‌نگاهي به سير خبري و تبليغات رسانه‌اي دشمن مي‌اندازيم.


در اين نوشتار براي شناخت حربه‌هاي مورد استفاده دشمن در جنگ رواني و مقابله با آن‌ها به بررسي و تحليل ترفندهاي او در ارتباط با خنثي‌سازي موفقيت‌هاي هسته‌اي ايران پرداخته و نيم‌نگاهي به سير خبري و تبليغات رسانه‌اي دشمن مي‌اندازيم:

1. افزايش بودجه آمريكا براي تخريب ايران

دولت آمريكا پس از تلاش‌هاي بي‌وقفه خود موفق شد نظر اكثريت آرا را براي افزايش بودجه تأسيس شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني عليه سه كشور كوبا، ايران و كره شمالي جلب كند. بر اساس اين توافق در دولت جورج بوش، رئيس جمهوري آمريكا، قرار شد با 8/3 درصد افزايش بودجه نسبت به سال گذشته، مبلغ 2/668 ميليون دلار براي شبكه‌هاي صداي آمريكا، راديو آزاد و تلويزيون مارتي اختصاص يابد. همچنين قرار است حقوق كاركنان اين واحد‌ها افزايش يابد و جنگ تبليغاتي عليه ايران، كوبا و كره شمالي در آنها شدت پيدا كند.1
همواره در طول تاريخ، تبليغات و شايعه‌سازي مهم‌ترين نقش را ايفا كرده و خواهد كرد؛ از اين رو سياستمداران و حكومت‌هاي غير اسلامي و استبدادي براي حذف رقيب و نيل به اهداف سياسي خود به جاي جنگ نظامي، از اهرم تبليغات و جنگ رواني بهره مي‌برند؛ اهرمي كه از نظر اقتصادي و انساني مقرون به صرفه است.

2. كنترل برنامه هسته‌اي ايران

تعليق و توقف كامل برنامه‌ هسته‌اي ايران خاتمه يافت و دانشمندان تواناي اين مرز و بوم توانستند با تلاش‌هاي بي‌وقفه و دور از انتظار جهانيان غني‌سازي 5/3 درصدي را براي ملت ايران به ارمغان آورند و اميد مي‌رود كه با تكميل چرخه سوخت هسته‌اي، ايران به كشورهاي صنعتي هسته‌اي بپيوندد و تمامي نيازات خود را در زمينه‌هاي مختلف پزشكي، كشاورزي، صنعتي و غيره از اين نعمت و موهبت خدادادي بر آورده نمايد. در اين راستا دشمنان ملت شريف ايران به ويژه آمريكا تمام قوا و نيرو و اعتبار خود را با توسل به جنگ رواني و تهديد و ارعاب، جهت همسو كردن جامعه بين‌المللي براي محروم كردن ايران از حق مسلم‌اش به كار گرفت؛ چنانچه خبرگزاري فرانسه به نقل از مطبوعات اسرائيل گزارش داد: «رژيم صهيونيستي، ماهواره جاسوسي جديدي در مدار زمين قرار مي‌دهد.» اين خبرگزاري هدف رژيم صهيونيستي از پرتاب اين ماهواره را كنترل برنامه هسته‌اي ايران ذكر كرد. به ادعاي مطبوعات صهيونيستي، اين ماهواره مي‌تواند در هر90 دقيقه يك چرخش كامل به دور زمين داشته باشد. اقدامات جاسوسي اسرائيل در حالي است كه «مردخاي وانونو» دانشمند هسته‌اي اسرائيل در سال 1986(1365) فاش كرد رژيم صهيونيستي بيش از 200 كلاهك هسته‌اي دارد. جاسوسان صهيونيست با ربودن وانونو از اروپا و انتقال به اسرائيل، وي را به 18 سال زندان محكوم كردند.2

ولي اين توطئه استكبار با هوشياري كامل و همت والاي مردم ايران اسلامي ايران نقش بر آب گرديده و اقتدار و عزت و سربلندي و استقلال كشور بار ديگر در جهان تثبت شد.

3. تهديد حمله نظامي آمريكا به ايران

يكي از بارزترين و بهترين فاكتورهاي آمريكا در جنگ رواني عليه ايران جهت متوقف كردن برنامه‌هاي هسته‌اي، تهديد حمله نظامي به ايران اسلامي مي‌باشد. در تاريخ 25/10/85 طي اقدامي هماهنگ رسانه‌هاي خارجي و داخلي توطئه خود را با مطرح كردن بحث احتمال حمله نظامي آمريكا به ايران شروع كرده و سعي در ايجاد رعب و وحشت در بين مردم نمودند كه اين اقدام با اعلام استراتژي جديد بوش در منطقه و تصميم بر اعزام 20هزار تفنگدار جديد به عراق و اعزام دو ناو هواپيما بر به خليج فارس كليد خورد و براي نمونه به چند مصداق آن اشاره مي‌شود:

«راديو بي بي سي» از همان طلوع صبح روز بيست و پنجم اقدام به شايعه‌سازي كرد و اعلام نمود: «به دنبال تصميم بوش براي تقويت نيروهاي آمريكايي در عراق و خليج فارس برخي از سياستمداران حزب دموكرات گفتند او در صدد گسترش دامنه جنگ عراق به ايران و سوريه است....»

«استفان هدلي» مشاور امنيت ملي رئيس جمهور آمريكا در مصاحبه‌اي تلويزيوني به اين سؤال كه آيا رئيس جمهوري اختيار انجام عمليات نظامي در داخل ايران را دارد يا نه پاسخ صريحي نداد و گفت: من نگفتم رئيس جمهوري اختيار چنين كاري را ندارد.3

« به نوشته روزنامه صباح تركيه پس از سه سال استفاده دوباره از جنگنده‌هاي آمريكايي نشان مي‌دهد فشارهاي آمريكا بر ايران روز به روز افزايش مي‌يابد.»4

راديو فردا طي تحليلي گفت: «آمريكا با بارگيري در منطقه و تقويت صفوف مخالفان ايران و با افزايش فشار، در حال زمينه‌سازي اقدامات جدي‌تري است.»5

نيويورك‌تايمز مي‌نويسد: «آمريكا تجهيزات ضد موشكي و قدرت نظامي خود را در آب‌هاي خليج فارس تقويت كرده است.»6

«بايد انتظار داشت كه با اعزام ادوات جنگي جديد به عراق فشارها بر ايران و سوريه بيشتر شود.»7

اين در حالي است كه همه سياستمداران دنيا خصوصاً سياستمداران استكباري بر اين واقعيت معترفند كه نمي‌توان با ايران اسلامي درگير شد.

آمريكا كه با سوداي نفوذ در خاورميانه و فشار به ايران پا به منطقه گذاشت هم‌اكنون با چالش‌هاي فراواني مواجه شده و با دست خود مسير روابط با كشورهاي همسايه را براي جمهوري اسلامي هموار ساخته است. هزينه بالغ بر 500 ميليارد دلاري جنگ‌طلبان كاخ سفيد در كنار ناتواني در مهار روزافزون خشونت‌ها و برقراري دموكراسي آمريكايي، ساكنان كاخ سفيد را تحت فشار شديد خارجي و داخلي قرار داده است. رشد اقتصادي آمريكا به طور نسبي كاهش يافته و استقراض‌هاي اين كشور رو به افزايشي غيرقابل باور است. آمريكا در نشاندن آتش جنگ‌هاي خود در منطقه ناتوان است و شايعه حمله نظامي و تهديدهاي آن همانند حكايت همان غرش شير پير است. به علاوه ملت ايران به نظام مستقر در اين كشور و خادمان حقيقي خود عشق مي‌ورزند و با تمام وجود آماده دفاع از استقلال و شرف ايراني و اسلامي خود هستند.

قابليت‌هاي نظامي و موشكي ايران نسبت به زمان جنگ 8 ساله با رژيم متجاوز صدام به نحو چشمگيري افزايش يافته و اين‌همه موجب مي‌شود كه نظام سلطه در اثر هرگونه تجاوز احتمالي پاسخي كوبنده دريافت كند.

- حمله نظامي آمريكا به كنسولگري ايران در اربيل

آمريكا براي تكميل حربه تهديد حمله نظامي خود به ايران با زيرپاگذاري و نقض قوانين بين‌المللي و حمله به كنسولگري ايران در اربيل عراق مي‌خواهد ضمن ايجاد رعب و وحشت در بين ملت بزرگ و غيور ايران اسلامي به همه جهانيان بفهماند كه هيچ چيز حتي قوانين بين‌المللي نمي‌تواند جلودار رسيدن آمريكا به اهدافش باشد، ولي اين يك خيال باطل است چرا كه اگر قرار بر نقض قوانين باشد هر كشوري توانايي و قدرت اين عمل را دارد؛ همانطور كه از فحوا و محتواي سخنان گهربار مقام معظم رهبري استفاده مي‌شود كه اگر قرار بر نقض قوانين بين‌المللي باشد ايران نيز در صورت لزوم، متقابلاً اين كار را انجام خواهد داد.

- ايران قدرت منطقه

«محمد حسنين هيكل» نويسنده مشهور مصري با درج مقاله‌اي تحت عنوان بازي هوشمندانه ايران، به بررسي مسأله هسته‌اي ايران پرداخت.

او مي‌نويسد: «ايران به عنوان يك قدرت منطقه‌اي بسيار هوشمندانه و بافراست به بازي خود ادامه مي‌دهد. ايراني‌ها توانسته‌اند بيش از هر طرف ديگري در موضع‌گيري‌ها سنجيده عمل كنند. آنان تأسيسات و مراكز هسته‌اي خود را در منطقه گسترده‌اي پخش كرده و تجهيزات و وسايل دفاعي بدون اشكالي را در اطراف آن استقرار داده‌اند و معتقدند كه آمريكا به ايران حمله‌اي نخواهد كرد؛ زيرا زمان اين كار گذشته است.»

روزنامه صهيونيستي «جروز الم پست» در تحليلي نوشت: «روزي را تصور كنيد كه نيروهاي آمريكايي در عراق بمباران مي‌شوند و بهاي نفت به 85 دلار در هر بشكه مي‌رسد. به همين علت است كه تحليل‌گران مي‌گويند در صورت حمله آمريكا يا هر كشور ديگري به ايران، احتمال چنين وقايعي وجود دارد.»

«روون مرهاو» مدير كل سابق وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي درباره عواقب خطرناك ماجراجويي آمريكا بر ضد ايران گفت: «اگر آمريكا به ايران حمله كند، محتمل‌ترين اقدام ايران حمله به منافع آمريكا در منطقه است. اين طبيعي‌ترين و آسان‌ترين كار است. آنها مي‌توانند به نظاميان آمريكايي در عراق و افغانستان حمله كنند.»

وي افزود: «اگر نيروهاي آمريكايي و انگليسي در عراق نيز در اين حملات مشاركت كنند، از سوي ايران مورد حمله قرار مي‌گيرند و ايراني‌ها به هر جايي كه آمريكا در آنجا حضور دارد، حمله خواهند كرد.» مرهاو تأكيد كرد: «بهاي نفت سرسام‌آور خواهد شد؛ زيرا انتقال نفت از طريق خليج فارس با مشكل روبه‌رو خواهد شد و بهاي نفت در جاهاي ديگر بسيار بالا خواهد رفت.»8 اين تحليلي است كه هر چند عليه خود استكبار جهاني و صهيونيزم مي‌باشد ولي منطبق و برگرفته از تصميم‌گيري‌هاي مقامات و مسئولان بزرگ كشور عزيز ايران است.

- آمريكا در برخورد با ايران در گل مانده است

رئيس بخش اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي با اشاره به آنچه كه آن را روند ديپلماتيك ايران و آمريكا خواند، اعلام كرد واشنگتن در برخورد با ايران در گل مانده است. به گزارش روزنامه صهيونيستي «جرورالم پست» ژنرال «اهارون زئيفي» در كميته كنست(پارلمان) تأكيد كرد: «تهران به دنبال ادامه تلاش‌هاي خود براي توسعه بمب هسته‌اي است.»

وي كه براي آخرين بار به عنوان رئيس بخش اطلاعات نظامي اين رژيم در كنست صحبت مي‌كرد، مدعي شد تهران به تازگي 12 موشك كروز با برد بيش از سه هزار كيلومتر به دست آورده كه قابليت حمل كلاهك هسته‌اي را دارند. زئيفي هشدار داد، ايران تهديد اصلي براي امنيت اسرائيل است و آمريكا در برخورد با اين اوضاع در گل فرومانده است. ادعاي اين مقام صهيونيستي در حالي صورت مي‌گيرد كه رژيم اسرائيل با داشتن 200 كلاهك هسته‌اي يكي از غني‌ترين زرادخانه‌هاي تسحيلاتي خاورميانه را داراست كه تهديدي جدي براي صلح و امنيت بين‌المللي و منطقه است.9

- انرژي هسته‌اي حق غير قابل گذشت ايرانيان

همه جهانيان بايد بدانند كه ملت بزرگ ايران حتي با اتحاد دولت‌هاي عربي، آمريكا و انگليس حاضر نيست ازحق خود بگذرد همچنان كه رهبر عظيم الشأن فرمودند: «انرژي هسته‌اي به عنوان دستاوردي بومي، مايه افتخار ملت ايران و دنياي اسلام است و اگر برخي دولت‌هاي عربي و اسلامي تصور كنند با تشكيل اتحاد با آمريكا و انگليس و اعمال تحريم مي‌توانند رضايت رژيم صهيونيستي را جلب و خيال اين رژيم غاصب را آسوده كنند، دچار خطاي سياسي شده‌اند.» ايشان همچنين فرمودند: «ملت ايران بدون ترديد از حق خود نمي‌گذرد و مسئولان هم حق ندارند از اين دستاورد بزرگ صرف نظر كنند.»10

4. تفرقه‌افكني آمريكا

تفرقه‌افكني، گسترش سوء ظن و بدبيني، دامن زدن به اختلافات فكري، عقيدتي و حقوقي و زمينه‌سازي براي خصومت و دشمني بين عموم انسان‌ها و به ويژه بين مسلمانان، سياستي«شيطاني» است كه آمريكا امروزه به آن دامن مي‌زند. قرآن كريم در همين رابطه هشدار داده و اختلاف‌افكني بين يوسف و برادران را از توطئه‌هاي شيطان دانسته است: «...من بعد أن نزع الشيطان بيني و بين اخوتي؛ ...پس از آن‌كه شيطان بين من و برادرانم اختلاف ايجاد كرد.»11

مسلماً شيطان دشمن اصلي آدم در نظام آفرينش است و خصومت و اختلافات انسان‌ها با يكديگر ريشه در توطئه‌هاي شيطاني دارد. شيطان از غفلت‌ها، جهالت‌ها، آزمندي‌ها، حسادت‌ها، عادت‌ها و اخلاق بد فرزندان آدم سوء استفاده مي‌كند و زمينه بدبيني، دشمني، درگيري و جنگ و كشتار را فراهم مي‌نمايد. بسياري از اختلافات ريشه در بد سخن گفتن و سخنان باطل و دروغ و تهمت و گناهان گفتاري و نوشتاري و به تعبير امروز« گناهان رسانه‌اي» دارد. قرآن در اين زمينه اينچنين مي‌فرمايد: «و قل لعبادي يقولوا التي هي أحسن. ان الشيطان ينزغ بينهم. ان الشيطان كان للانسان عدواً مبينا؛12 به بندگانم بگو سخن بهترين را بگويند، به راستي شيطان ميان آنان درگيري پديد مي‌آورد؛ همانا شيطان نسبت به انسان دشمني آشكار است.» امروز هم مثل هميشه در تمام جنگ‌ها و بدبيني‌ها خصوصاً اختلاف‌هاي بين امت اسلامي، بايد رد پاي دشمن اصلي و اثر انگشت شيطان بزرگ آمريكا را جستجو كرد.

از امام كاظم(ع) سوال شد كه جهاد با كدام دشمن واجب تر است؟ فرمودند: أقربهم اليك و أعداهم لك... و من يحرض أعداءك عليك و هو ابليس؛ آن‌كه از همه به تو نزديك‌تر، و دشمني او از همه بيشتر است... و ديگر دشمنان را عليه تو تحريك مي‌كند و آن ابليس است.13

ابليس بزرگ‌ترين دشمن نامرئي بشريت است و استكبار جهاني و در رأس آن آمريكاي جنايتكار، بزرگ‌ترين و بارزترين دشمن آشكار و تحريك‌كننده ديگر دولت‌ها و ملت‌ها عليه امت اسلامي است.

راه‌اندازي سايت‌هاي اختلاف‌آفرين، نگارش كتب و مجلات تفرقه‌افكن، خبرگزاري‌ها و خبرپراكني‌هاي اختلاف‌آفرين شيعه و سني، توهين به مقدسات و عقايد شيعيان، هتك حرمت حرم امامان معصوم(ع) و صدها نمونه ديگر در شرائط امروز، بخشي از اقدامات شياطين پيدا و نهان است كه اشاره‌اي كوتاه به آن مي‌شود.

روزنامه اسرائيلي«جروزالم پست» فاش كرد كه مقامات دولت آمريكا علاقه زيادي به اين بحث پيدا كرده‌اند كه اتحاد ميان شيعيان و اختلاف‌افكني غربي‌ها ترس كافي ميان كشورهاي سني ايجاد و آن‌ها را به سمت غرب متمايل مي‌كند. اين گزارش در ادامه به عنوان مدركي براي سخنان خود درباره مفيد بودن اختلافات براي آمريكا به انتشار سخنان «كاندوليزا رايس»، وزير خارجه آمريكا در روزنامه «واشنگتن پست» اشاره كرد، كه مدعي شده بود اختلاف ميان شيعيان و سني‌ها با جنگ حزب‌الله عليه اسرائيل آغاز شد كه در آن اتحاد ميان ايران و حزب‌الله به ترس كشورهاي سني منجر گرديد و آن‌ها را به همكاري با غرب ترغيب كرد.14

«شيخ محمود عكام» انديشمند اهل سنت سوريه گفت: «‌به جاي پرداختن به مسائلي همچون شيعه و سني يا هر مذهب اسلامي ديگر، بايد دغدغه گسترش نفوذ صهيونيسم، آمريكا و تجاوز گستاخانه آن‌ها به كشورهاي اسلامي را داشته باشيم.» استاد فقه اسلامي دانشگاه شهر حلب افزود: «سخن گفتن در اين زمينه، سبب تفرقه و تشتت مسلمانان شده، و خدمتي مجاني به منافع استعمارگران طغيانگري است كه مي‌كوشند ميان مسلمانان فتنه به پا كنند.»

«سلمان العوده» از روحانيون سعودي كه رياست «مؤسسه الاسلام اليوم» را بر عهده دارد، به تازگي مدعي شده است: «مذهب تشيع در سرزمين شام و برخي از كشورهاي اسلامي، به ويژه سوريه، به سرعت رو به گسترش است.» به گفته العوده «گرايش به مذهب تشيع يك پديده سياسي است، بدين معنا كه برخي‌ها به نشانه تأييد مواضع سياسي ايران، به مذهب تشيع روي آورده‌اند.»

اما روحاني برجسته اهل تسنن سوريه در واكنش به سخنان العوده گفت:«گسترش نفوذ شيعه در سرزمين شام به ويژه سوريه، يك ادعاي نادرست، بي اساس و خدمت مجاني به دشمنان اسلام است.» شيخ محمود عكام افزود: «حتي اگر اين ادعا واقعيت داشته باشد، شخصا گسترش مذهب تشيع را گسترش دين اسلام مي‌دانم كه مانعي نيز ندارد.» اين متفكر برجسته سوري، در عين حال تأكيد كرد: «من در سوريه زندگي مي‌كنم،‌ ولي شاهد رواج مذهب شيعه در اين كشور نيستم؛ آنچه مشاهده مي‌كنم، تلاش براي تحقق وحدت مسلمانان است.» وي متذكر شد: «بايد تمامي مذاهب اسلامي را به وحدت و ايستادگي در برابر نفوذ صهيونيسم و آمريكا فراخواند كه تمامي مسلمانان را بدون در نظر گرفتن مذهبشان، هدف قرار داده است.» شيخ عكام افزود: «ما مي‌خواهيم در مورد خطري جدي و واقعي هشدار دهيم. استعمارگران پيوسته ميان مسلمانان تفرقه‌افكني مي‌كنند.»15

اين بار نيز رهبر فرزانه انقلاب اسلامي ايران با رهنمودهاي خود ضمن آگاهي و تنوير افكار عمومي مسلمين جهان، همه دولتمردان، متفكران و عالمان كشورهاي اسلامي را به وحدت و اتحاد دعوت نمودند تا بار ديگر آمريكا را در راه رسيدن به اهداف شومش ناكام سازند: «دشمن مي‌خواهد مسأله غدير را به زمينه‌اي براي برادركشي و جنگ و خونريزي ميان مسلمانان تبديل كند و به كمتر از آن هم راضي نمي‌شود؛ بنابراين شيعيان نبايد كوچك‌ترين اظهار نظر يا حركتي انجام دهند كه به اين توطئه كمك كند، ضمن آن‌كه برادران اهل سنت نيز بايد هوشيار و مراقب سوء استفاده دشمنان از تعصبات و احساسات مذهبي باشند. قدرت‌هاي استكباري و در رأس آن آمريكا، براي مقابله با موج روزافزون بيداري اسلامي كه منشأ آن برافراشته شدن پرچم جمهوري اسلامي ايران است، به ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني روي آورده‌اند؛ بنابراين دنياي اسلام به ويژه روشنفكران و علماي مسلمان بايد به آگاه‌سازي قشرهاي مختلف همت گمارند و بر لزوم اتحاد و برادري مسلمانان تأكيد جدي كنند. رئيسان و سياستمداران كشورهاي اسلامي به ويژه كشورهاي منطقه بدانند عزت اسلام و قدرت جمهوري اسلامي ايران مايه پشتگرمي و قوت آنان خواهد بود.16

با پيروزي انقلاب در ايران، آمريكا برنامه جديدي طراحي كرد تا انقلاب اسلامي ايران را انقلاب شيعي وانمود كند، در حالي كه انقلاب ما، انقلاب اسلامي و انقلاب قرآن است كه افتخارش برافراشتن پرچم ارزش‌هاي اسلامي و توحيد و معرفي احكام الهي و ارزش معنوي اسلام است و موفق نيز بوده است. اگر انقلاب ايران از دنياي اسلام، فلسطين، افغانستان، لبنان و هر مسلماني كه براي اسلام حركت مي‌كند حمايت و دفاع نمي‌كرد، دشمنان هم با ايران كاري نداشتند.17

5. توطئه رسانه‌اي

از آنجا كه آمريكا از اقدامات رواني قبلي خود عليه ايران (تهديد نظامي، تفرقه بين مسلمانان و...) طرفي برنبست، هياهو و جنجال فرستادن پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت را مطرح نمود و همه متحدان اروپايي‌اش نيز با توطئه رسانه‌اي پشتيباني نمودند.

روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» در گزارشي افشا كرد: «رسانه‌هاي اسرائيلي و آمريكايي با برنامه‌اي هدفمند به دنبال القاي مداخله ايران در ناآرامي‌هاي عراق و لبنان هستند.» به نوشته اين روزنامه، در هفته دوم جنگ اسرائيل با لبنان، يادداشتي براي تصميم‌گيرندگان عالي‌رتبه در وزارت دفاع فرستاده شده كه بر اساس آن تلاش‌هاي رسانه‌اي از حزب‌الله دور شده و ايران را مركز قرار دهند.

جروزالم پست افزود: «دليل چنين تغييري آن بود كه اگر رهبران و نمايندگان اسرائيلي همواره مبارزان سيد حسن نصرالله را به جاي لبناني بودن، نيروهاي ايران بنامند، جامعه بين‌الملل حمايت بيشتري از اسرائيل عليه آن‌ها خواهد كرد و نيز توجهات را به ديگر برنامه‌هاي ايران از جمله برنامه هسته‌اي جلب خواهد كرد.»18

سرانجام پس از گذشت دو سال از تهديد و ارعاب آمريكا و متحدان اروپايي‌اش مبني بر اين‌كه اگر ايران تعليق كامل را نپذيرد و برنامه هسته‌اي خود را به طور كامل متوقف نسازد، پرونده‌اش به شوراي امنيت ارسال مي‌شود، پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت ملي رفت. ولي دولت ايران با يك ديپلماسي فعال توانست تصويب قطعنامه را ماه‌ها به تعويق اندازد و بالاخره آمريكا با دادن امتيازاتي به روسيه و چين به صدور قطعنامه‌اي رضايت داد كه از نظر محتوا مرده و بي‌ارزش بود. دولت آمريكا سعي در نهايت بهره‌برداري از اين قطنامه را داشت. از اين رو راديو آمريكا و شبكه‌هاي همسو با آن در خارج و داخل وانمود كردند كه ايران در بحران بزرگي گرفتار آمده و چنانچه به مفاد قطعنامه عمل نكند، قطعنامه‌اي شديدتر در پيش روي اوست.
از ديگر ترفندهاي استكبار جهاني در ارتباط با موفقيت‌هاي هسته‌اي ايران مي‌توان به موارد زير اشاره كرد كه فهرست‌وار ذكر مي‌گردد:
- تلاش در جهت تشكيل ائتلاف ضد ايران.
- دامن زدن به اختلافات قوميتي ملت ايران در تمامي استان‌هاي مرزي.
- كمك تسحيلاتي و ارزي به اشرار در استان‌هاي مرزي به ويژه استان كرمان.
- پخش cd‌هايي جهت ناكارآمد معرفي كردن دولت عدالت‌محور.

پي‌نوشت‌ها:
1. اعتماد ملي،21/11/1385.
2. جمهوري اسلامي، 6/2/1385.
3. بي بي سي، 25/10/85, ساعت 6 صبح.
4. راديو فردا، 25/10/85,ساعت 13.
5. راديو فردا، 25/10/85,ساعت 17.
6. راديو آمريكا، ساعت 18.
7. راديو آمريكا، 25/10/85,ساعت 20.
8. كيهان، 30/1/1385.
9. جمهوري اسلامي، 10/10/1384.
10. كيهان، 19/10/1385.
11. يوسف، آيه 100.
12. اسراء، آيه 53.
13. ميزان الحكمه، ج2، ص1451، ح9370 .
14. كيهان، 25/11/1385.
15. اخبار شيعيان، شماره 13، آذرماه 1385.
16. كيهان، 19/10/1385.
17. كيهان، 26/10/1385.
18. ايمان، 25/11/1385.
......................................................................
منبع: www.ido.ir
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن