تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820874364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمله تند كارگزاران به قاليباف


واضح آرشیو وب فارسی:الف: حمله تند كارگزاران به قاليباف
روزنامه كارگزاران طي گزارشي درخصوص ديدار شهردار تهران با مراجع معظم تقليد به تخريب قاليباف پرداخت.

در گزارش روزنامه كارگزاران كه با عنوان « اصولگراي مزاحم مي آيد» منتشر شده آمده است: «محمدباقر قاليباف» شهردار تهران، دورخيز خود را براي شركت در رقابت‌هاي دوره دهم انتخابات رياست‌جمهوري آغاز كرد. همزمان با آغاز جلسات مسوولان و اعضاي ستادهاي انتخاباتي قاليباف در انتخابات گذشته رياست‌جمهوري كه به منظور سازماندهي مجدد آنها برگزار مي‌شود، رايزني‌هاي شهردار تهران هم براي جلب نظر اشخاص و نهادهاي موثر نظام آغاز شده است.

در اين راستا قاليباف روز پنج‌شنبه هفته گذشته به قم سفر كرد تا حمايت مراجع تقليد را از عملكرد خود در شهرداري تهران كسب كند؛ هدفي كه قاليباف در رسيدن به آن تا حدود زيادي موفق بود. آيات عظام بهجت، مكارم‌شيرازي، نوري‌همداني، وحيد خراساني، صافي‌گلپايگاني، موسوي‌اردبيلي، جوادي‌آملي و سبحاني از جمله مراجع و روحانيون بلندپايه قم‌نشين بودند كه از توضيحات قاليباف درباره برنامه‌هاي انجام‌شده و در دست انجام مذهبي و ديني شهرداري تهران راضي شده و حمايت خود را از آنها اعلام داشتند. در عين حال يك منبع آگاه در دفتر آيت‌اللـه مصباح‌يزدي در قم به كارگزاران گفت كه اين روحاني، درخواست ديدار شهردار تهران با وي را بي‌پاسخ گذاشت تا قاليباف موفق به ديدار با مصباح نشود. اين رضايت مراجع تقليد و روحانيون ارشد از قاليباف و اقدامات او اگرچه تنها در حوزه مسائل شهري تهران باقي ماند اما صاحب‌نظران مسائل سياسي آگاه هستند كه در صورت قطعي شدن نامزدي فرمانده سابق نيروي انتظامي و شهردار كنوني تهران در انتخابات آينده رياست‌جمهوري، اين حمايت‌ها برگ برنده مبهمي براي او به حساب مي‌آيند.
اين گمانه آنگاه تقويت مي‌شود كه به ياد داشته باشيم روابط ميان دولت اصولگراي نهم و رئيس آن با مراجع تقليد در اين ايام به هيچ عنوان شرايط مناسبي را تجربه نمي‌كند و حجم انتقادها و اعتراض‌هاي مهم نهادهاي مذهبي به دولت و شخص احمدي‌نژاد به خصوص پس از سخنان اخير وي درباره امام زمان، افزايش يافته است.

تمام اين مسائل هم همزمان با بالا گرفتن بي‌سابقه انتقادات حاميان قاليباف در انتخابات دوره نهم رياست‌جمهوري از عملكردهاي دولت نهم روي مي‌دهد. جمعيت ايثارگران شاخص‌ترين و قدرتمندترين تشكل سياسي در اين ميان است؛ حزبي كه در انتخابات گذشته رياست‌جمهوري، يك‌تنه در برابر تصميمات «علي‌اكبر ناطق‌نوري» رئيس شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب ايستاد و حاضر شد قاليباف را به نفع «علي لاريجاني» كه كانديداي نهايي لويي جرگه انتخاباتي اصولگرايان بود، كنار بگذارد.

اتفاقي كه اين روزها مجددا در حال وقوع است و توكلي به همراه برخي چهره‌هاي شاخص جريان اصولگرا مانند «حسين فدايي» و «عليرضا ذاكاني» (رئيس ستاد انتخاباتي قاليباف در انتخابات گذشته)، فعاليت‌هاي خود را براي احياي اين ستادها و جمع‌آوري و سازماندهي مجدد نيروهاي آن آغاز كرده‌اند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن