تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815498566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هلال احمر استان تهران مرحله دوم طرح آموزش همسران معتادان براي مقابله با ايدز آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هلال احمر استان تهران مرحله دوم طرح آموزش همسران معتادان براي مقابله با ايدز آغاز شد
اجتماعي. خدمات اجتماعي. امداد رساني. هلال احمر
معاون درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر استان تهران از آغاز مرحله دوم طرح آموزش همسران معتادان براي مقابله با بيماري‌هاي رفتاري ايدز و اعتياد در پايتخت خبرداد.

دكتر ناصر چرخساز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، هدف از برگزاري اين طرح يك ماهه را كاهش انتشار بيماري ايدز (بويژه درمورد همسران معتادان كه بيشتر در معرض خطر ابتلا هستند) و افزايش ايمني و سلامت جامعه عنوان كرد.

وي گفت: زناني كه مرحله اول طرح را طي سال گذشته گذرانده اند، پس از انجام پيش آزمون به منظور سنجش آگاهي آنها در مورد بيماري، طي يك دوره معين و حداقل هشت ساعت ، مرحله دوم طرح را آموزش مي‌بينند.

وي افزود: در اين مرحله كه در محل مراكز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري ايدز و اعتياد جمعيت هلال احمر واقع در شهرستان‌هاي تهران، كرج و شميرانات برگزار مي‌شود، بيش از يكصد خانوار تحت آموزش قرار مي‌گيرند.

چرخساز يادآور شد: طي اين مرحله زنان با بيماري‌هاي ناشي از ابتلا به ايدز به دليل ضعف سيستم ايمني بدن، بيماري‌هاي منتقله از راه تماس جنسي، بيماري‌هاي عفوني ناشي از اعتياد، هپاتيت و شيوه‌هاي كمك به افراد درگير بيماري، آشنا مي‌شوند.

وي افزود: برخورد با بيماران مبتلا به ايدز به لحاظ رواني ، مراحل و نحوه سير بيماري‌هاي ايدز و هپاتيت، راه‌هاي كنترل بيماري هپاتيت و راه‌هاي پيشگيري از ابتلا، از ديگر مباحث مطرح در مرحله دوم طرح آموزش همسران معتادان است.

وي با اشاره به علائم اوليه بيماري ايدز در فرد مبتلا يادآور شد: مشاهده بيماري‌هاي نامشخص پوستي، عفونت ريه و بروز تب‌هاي شديد با توجه به نوع عفونت وارده به بدن و عدم پاسخ به درمان‌هاي متداول از علائم اوليه ابتلا به بيماري ايدز است.

وي خاطرنشان كرد: ايدز يك بيماري ويروسي است كه با تضعيف شديد سيستم ايمني بدن موجب طغيان ميكروب‌ها و عفونت‌هاي ضعيف در بدن مي‌شود. ك/‪۳‬ تهرام/‪۱۵۴۷/۵۸۸/۷۲۴۴‬
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن