تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815011981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان شيراز: سوم خرداد گراميداشت خالقان ماندگارترين صحنه‌هاي ايثار است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان شيراز: سوم خرداد گراميداشت خالقان ماندگارترين صحنه‌هاي ايثار است
خبرگزاري فارس: فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه مقاومت شهرستان شيراز گفت: بزرگداشت ياد و خاطره حماسه خرمشهر، بزرگداشت غيور مردان بزرگي است كه ماندگارترين صحنه‌هاي حماسه و ايثار را خلق كرده و در صفحات زرين تاريخ ايران ثبت كردند.


ابراهيم بياني امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در شيراز اظهار داشت: اگر به‌ياد بياوريم كه صدام براي حفظ خرمشهر پس از اشغال آن 23 هزار ارتشي را كه تا دندان مسلح بودند و پشرفته‌ترين سلاح‌ها و تجهزات جنگي روز را در اختيار داشتند در اين شهر مستقر و استحكامات زيادي را ايجاد كرده بود، مفهوم اين جمله تاريخي حضرت امام(ره) كه فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد كرد" خواهيم فهميد.
بياني گفت: عمليات بيت‌المقدس كه 23روز طول كشيد، كمر ماشين جنگي عراق شكست و جهاني كه مقابل ايران قد علم كرده بود به زانو درآمد.
خرمشهر در حالي آزاد شد كه صدام مدعي بود اگر ايران بتواند اين شهر را آزاد كند او كليد بصره را تقديم ايران خواهد كرد.
بياني گفت: تهاجم سنگين عراق به پشتيباني آمريكا و شوروي و ديگر كشورهاي آسيائي و اروپائي هزار و 233 كيلومتر از مرزهاي خاكي و آبي ايران را درگير يك جنگ نابرابر كرد، اما ملت آزاده ايران با تقديم 213 هزار شهيد و 400 هزار جانباز و هزاران آزاده از تماميت ارضي كشور دفاع كرده و اجازه ندادند يك وجب از خاك كشورمان به تصرف دشمن دربيايد.
اين فرمانده جنگ با بيان اينكه در طول هشت سال دفاع مقدس 213 عمليات توسط رزمندگان اسلام انجام شد، افزود: شكست حصر آبادان اولين عمليات كلاسيكي بود كه پس از فرار بني‌صدر با هدايت و فرماندهي حضرت امام(ره) به عنوان فرمانده كل قوا انجام شد و عمليات‌هاي فتح‌‌المبين، بيت‌المقدس، طريق‌القدس، كربلاي چهار و پنج و والفجر هشت از جمله بزرگ‌ترين عمليات‌هايي بود كه در طول هشت سال دفاع مقدس انجام شد.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شيراز گفت: عمليات بيت‌المقدس در سال 61 و به مدت 23 روز انجام شد و در نهايت خرمشهر فتح و حدود 5 هزار و 400 كيلومتر مربع از خاك ايران اسلامي آزاد شد.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان شيراز خاطرنشان كرد: عمليات آزاد‌سازي خرمشهر يكي از پيروزي‌هاي بزرگ لشكر اسلام بود كه طي آن 19 هزار عراقي كشته و زخمي شدند و حدود 17هزار نفر از آنان نيز به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.
انتهاي پيام/ف
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 392]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن