تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814670607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در حاشيه جلسه هيئت دولت-12 مظاهري: اضافه برداشت بانكها از بانك مركزي ميوه ممنوعه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در حاشيه جلسه هيئت دولت-12 مظاهري: اضافه برداشت بانكها از بانك مركزي ميوه ممنوعه است
خبرگزاري فارس: رئيس كل بانك مركزي با هشدار به تمام بانك ها گفت: اضافه برداشت از بانك مركزي ميوه ممنوعه‌اي است كه امسال به هيچ وجه نبايد صورت گيرد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، طهماسب مظاهري رئيس كل بانك مركزي پيش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ سؤالي درباره تغيير و تحول در نظام بانكي، گفت: ما به طور مستمر بايد كارهاي اصلاحي انجام دهيم و كارهاي اصلاحي نيز نيازمند تغيير و تحول است.
وي افزود: مهمترين اصلاح كه امسال نيز آن را پيگيري خواهيم كرد بحث نظارت بانكها بر اعتبارات است به اين صورت كه طرحهايي كه به بانكها ارائه مي شود هم از لحاظ مشتريان و هم از لحاظ توجيه اقتصادي بايد مدنظر مديران بانك ها باشد.
مظاهري با بيان اينكه سال گذشته از اين بابت آسيب هايي داشته ايم ادامه داد: امسال در خصوص مراحل مراجعه مشتريان به بانكها و بررسي پيشنهادهايشان دستوراتي داده ايم كه در سياست هاي پولي نيز پيش بيني شده است.
وي تاكيد كرد: اين موضوع بسيار مهم و غير قابل تفويض است كه هيئت مديره و مديران عامل بانكها بايد دقت كنند.
رئيس كل بانك مركزي با اشاره به اينكه دو نكته را به مديران عامل بانكها تأكيد كرده ايم كه البته حرف جديدي نيست اما بايد بهتر انجام شود گفت: اين دو نكته شامل يكي انتخاب طرحها و مشتريان و ديگر تنظيم منابع و مصارف بانك هايشان است تا مازاد اين منابع وعده داده نشود.
وي با بيان اينكه امسال اضافه برداشت از بانك مركزي به هيچ وجه نخواهيم داشت، افزود: مديريت صحيح منابع و مصارف بانكها بايد به طور صحيح با تلاش مديرعامل و هيئت مديره انجام شود بطوري كه اضافه برداشت از بانك مركزي براي آنها مانند ميوه ممنوعي باشد كه به هيچ وجه به سمت آن نروند.
مظاهري تصريح كرد: اين درخت در معرض ديد مديران عامل بانك هاست اما از آنها مي خواهيم به طرف آن نيايند.
وي ابراز اميدواري كرد كه رابطه دولت با بانكها نيز طوري تنظيم شود كه خود مديران عامل بانك ها فكر اضافه برداشت از بانك مركزي به ذهن شان خطور نكند.
رئيس كل بانك مركزي در ادامه گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالي، گفت: از 25 ارديبهشت روزانه يك ميليون چك پول جديد 50 هزار توماني وارد نظام بانكي مي شود.
وي درباره كمبود چك پول هاي جديد افزود: چك پول هاي قبلي كه از بانك ها گرفته شد، شش ماه تا يك سال اعتبار دارد و به هيچ وجه خدشه اي در اعتبار آنها به وجود نمي آيد.
مظاهري تصريح كرد: ممكن است در همه شعب، اين چك پول هاي جديد موجود نباشد اما سعي خواهيم كرد به مرور زمان مقدار بيشتري در اختيار بانك ها قرار دهيم.
وي گفت: به اين علت كه در ارائه خدمت پول رساني خدشه اي وارد نشود، بانك ها بايد چك پول هاي خودشان و ايران چك هاي قبلي را تا سه ماه در اختيار مردم قرار دهند.
رئيس كل بانك مركزي همچنين از ورود چك پول هاي جديد صدهزار توماني به نظام بانكي خبر داد و اظهار داشت: اين چك پول ها به زودي وارد شبكه بانكي مي شود كه تصوير روي آن نيز تخت جمشيد است.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن