تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820873488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پلاک‌های صاحبان عشق


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: پلاک‌هاي صاحبان عشقمعرفي کتبي در موضوع دفاع مقدس و پايداري در هر صفحه کتاب «پلاکهاي آشنا» خاطره اي از يکي از سرداران شهيد قيد شده است و در صفحه مقابل تصويري از آن شهيد آورده شده است.
«پلاکهاي آشنا»
«پلاکهاي آشنا»مجموعه 24 خاطره از 24 سردار شهيد با عنوان "پلاکهاي آشنا".اين کتاب توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان فارس و در 52 صفحه منتشر شده است.در هر صفحه اين کتاب خاطره اي از يکي از سرداران شهيد قيد شده است و در صفحه مقابل تصويري از آن شهيد آورده شده است.رنگ خاکي کاغذ اين کتاب و نوع خاص صفحه بندي آن از ويژگيهاي خاص "پلاکهاي آشنا" است. نکته جالب ديگر در مورد اين کتاب بهاي آن است که صلوات بر امام و شهدا ذکر شده است.کتاب "پلاکهاي آشنا" با تدوين و اجراي موسسه فرهنگي آسمان هشتم، با شمارگان 2هزار نسخه توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان فارس منتشر شده است. 
«شاهد عشق»
«شاهد عشق»علي حاجي زاده، نرجس شکوريان فرد (به اهتمام)  نشر: زمزم هدايت قيمت پشت جلد:   3000 تومانمشخصات کتابتعداد صفحه: 194اين کتاب خاطرات علي حاجي زاده است که گوشه هايي از خاطرات دوران دفاع مقدس خود را به شيوه زيبا و به ياد ماندي به رشته تحرير در آورده است .خاطرات حاجي زاده که همه اش بوي باروت مي دهد و از همرزمان شهيدش مي گويد بسيار خواندني است. حاجي زاده  در بيان خاطرات خود به مصداق کلام قل و دل عمل کرده است .کوتاه و گويا . حرف هايش بر دل مي نشيند. خود سالها از نزديک دستي بر آتش داشته است . شاهد شهادت همرزمان شهيد خود بوده است. او در خاطرات خود ساده و صميمي از کنار بسياري از خاطرات خود عبور کرده است . 
غيرت و غربت
غيرت و غربتوحيد کرم اللهي (به اهتمام)نشر: اردي بهشت جانان قيمت پشت جلد:   2000 تومانتعداد صفحه: 154اين کتاب که شامل خاطرات رزمندگان لشکر 57 حضرت ابوالفضل (ع) است به اهتمام وحيد کرم اللهي جمع‌آوري و نوشته شده است. در مقدمه اين کتاب آمده است: پس از ماه‌ها همدمي با خاطرات ذکر شده معتقدم اگر خوانندگان عزيز فارغ از همه‌ هياهوها و تعلقات رنگارنگ اين دنيا دل‌هاي خود را به مهماني سفره‌ ساده اين خاطرات دلنشين ببرند، دل‌هاي آنان همانند پرنده‌اي سبکبال در ديار آشناي شهيدان فرود خواهد آمد و هر آينه خود را در حضور آن شاهدان و شهيدان که با اراده و مشيت الهي زنده‌اند خواهند ديد و شايد گوشه‌هايي از سختي‌ها و ناملايمات و جان‌فشاني‌هاي آنان را در سرماي استخوان‌سوز کوهستان‌هاي يخ زده و سر به فلک کشيده‌ غرب و در گرماي طاقت فرساي پهنه‌ جنوب درک کنند و شايد از لا‌به‌لاي سال‌ها و ماه‌ها چهره‌هاي معصوم رزمندگان جوان و مصممي را ببينيد که پدر و مادر پير و فقير خود را براي دفاع از اسلام و قرآن و ياري حسين زمان رها کرده‌اند و در گرماگرم جنگ و جهاد به ياد تهيدستي خانواده‌ي خويش به غذا‌هاي نه چندان دلچسب جبهه که به ندرت به آنان داده مي‌شود لب نمي‌زنند و اين همه بغض و بهت را در گلو و انديشه‌ هر خواننده‌اي برجاي مي‌گذارد. 
«فصل کناره هاي قرمز»
«فصل کناره هاي قرمز»فرشته عالمشاانتشارات فرهنگ مردمقيمت پشت جلد: 1200تومانتعداد صفحه: 80فرشته عالمشا متولد شهر دزفول در اين کتاب «خاطرات دوران کودکي خود، سال‌هاي جنگ تحميلي، روزهايي که آسمان دزفول زير موشک‌هاي رژيم بعث زمين‌گير شده و شعر کودکانه بچه‌هاي جنگ را در آژير آمبولانس‌ها را گره زده بود» را به تصوير درآورده است.وي در اين مجموعه 13 فصلي با زبان ساده و روان تلخي‌ها و تيرگي‌هاي آن روزهاي جنگ را اين‌گونه بازگو مي‌کند: «گفت بنويس، فرشته بنويس، به جاي من، سارا، آنيتا و احسان بنويس، کودکي ما تمام نشده و ما در ادامه کودکي‌مان هستيم، راست مي‌گفت، ديروز دوباره از صداي ترکيدن بادکنکي، کودکانه ترسيدم». 
«از هشت بهار سرخ»
«از هشت بهار سرخ»انتشارات پارساانديش  136 صفحه بهاي1600تومان مجموعه اشعار دفاع مقدس شاعران استان قم در قالب کتابي با عنوان «از هشت بهار سرخ» چاپ و منتشر شد.اشعار دفاع مقدس بيش از 50 شاعر استان قم به همت بخش ادبيات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس به چاپ رسيده است. از جمله شاعران اين مجموعه مي توان به محمدعلي مجاهدي، عباس احمدي، روشن سليماني، علي اکبر خالقي، موسي قمر زاده، خديجه پنجي، امير اکبر زاده ، حسين هدايتي، مهدي رمضاني، عليرضا داوري نسب، سيد حميد رضا برقعي، اکرم السادات هاشمي پور، محمد کامراني اقدام و سيد محمد طباطبايي اشاره کرد.در اين مجموعه حدود 100 قطعه شعر با موضوع هاي ايثار و شهادت، دفاع مقدس و مقاومت لبنان و فلسطين گردآوري شده است. 
«با کارواني از کبوتر»
«با کارواني از کبوتر»ناشر :حفظ آثارتعداد صفحات : 104قيمت : 2500 تومانبا کارواني از کبوتر اشعار برگزيده اولين و دومين و سومين جشنواره شعر دفاع مقدس استان بوشهر است که توسط دفتر ادبيات اداره کل حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس استان بوشهر گردآوري و تنظيم شده .اين کتاب گزينه شعري است که واليان سخن و شاعران شهودي شعر حماسي در استان بوشهر ،بازباني عميق و ماندگار که آميخته با سرشت زلال شان ميباشد،سروده اند.شاعران پيشکسوت اين عرصه ،دوشادوش جواناني که شعرشان به ابزار ايمان ،عدالت،شجاعت و تقوا مسلح بود، به مدح و دلاوري و جان فشاني کبوتران خونين بالي پرداختند که بربام استوار عشق بازي و جان بازي نشسته اند. 
«اشک انار»
«اشک انار»انتشارات نماشون«اشک انار» شامل اشعار برگزيده در نخستين جشنواره شعر «اشک انار» در استان مازندران است.با نگاهي به شعرهاي مجموعه «اشک انار» متوجه مي‌شويم که شاعران بسيار جوان اين مجموعه که به 40 نفر مي رسند، يا در زمان جنگ حضور نداشته‌اند يا همزمان با اين حماسه متولد شده‌اند، بهتر و زيباتر از شاعراني چون من -که جنگ را از نزديک ديده و تجربه کرده ايم- از دفاع مقدس سخن مي‌گويند.آنها نگاه تازه‌اي دارند که در شعرهاي اين مجموعه، قابل پيگيري و تشخيص است.فرآوري: رويا فهيمبخش کتاب و کتابخواني تبيانمنابع: بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، نويد شاهد، وبلاگ اولين ها، آدينه بوک، خبرگزاري فارس، 110 کتاب، کتاب نيوز، خبرگزاري مهر، خبرگزاري رسا





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن