تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816419953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرغ کیوی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: مرغ کیویمرغ کیوی پرنده‌ای است که قادر به پرواز نیست و زیستگاه آن بوته زارها و علفزارهای نیوزلند است.با اینکه کشور نیوزلند پرنده های بومی کم نظیری دارد که تقریبا،فقط در این کشور یافت میشوند اما میتوان گفت که کیوی از همه معروفتر است و به عنوان سمبل(نماد) این کشور شناخته شده است.
مرغ کیوی
كیوی از نظر جثه به اندازه‌ی یك مرغ رشد می‌كند.جثه‌ی نوع ماده‌ی این پرنده بزرگتر از نر است.این پرنده دم ندارد و بال‌های ضعیفی دارد که به هیچ وجه مناسب پرواز نیست.با وجود ظاهر بی دست و پایش  می تواند به هنگام دویدن از انسان پیشی بگیرد.هوشیاری و پاهای سه انگشتی و سریع كیوی از عوامل بقاء این پرنده هستند.
مرغ کیوی
این پرنده به جای پر،موهایی درشت و زبر دارد و بدن اش،ماده ای چرب برای حفاظت از این موها تولید میکند که بویی شبیه به بوی قارچ یا آمونیاک دارد و باعث میشود که کیوی طعمه شکارچیان شود. کیوی پوزه ی درازی مانند زائده دارد که برای مکیدن حشرات و مواد غذایی دیگر مانند میوه ها استفاده می شود. سوراخ‌های بینی كیوی در انتهای نوك بلند و باریك پایینی او قرار دارند. این پرنده با كمك حس بویایی عالی و نوك قابل انعطاف خود از كرم‌ها و حشرات تغذیه می‌كند.
مرغ کیوی
کیوی‌ها معمولا خجالتی هستند و شب‌ها از لانه خود بیرون می‌آیند.آنها در اطراف منقار خود،موهایی همچون موی اطراف گونه و چانه گربه دارند.احتمالاً این موهای فوق العاده حساس، به پرنده کمک می کند تا مسیر خود را در شب پیدا کنند.الگوی پرهای کیوی ، پوششی موثر است و به پرنده اجازه می دهد تا در تاریکی یا علفها و سرخسها ناپدید شود.
مرغ کیوی
  گونه‌های مختلف پرنده کیوی با توجه به محیط های مختلف زندگیشان، انواع پرهای متفاوتی دارند که عبارتند از: کیوی خال‌دار بزرگ، کیوی خال‌دار کوچک، کیوی قهوه‌ای اوکاریتو (رووی)، توکوئِکا، کیوی قهوه‌ای نورث آیلند (در نیوزلند).بهترین زمان تخم‌گذاری از اواخر زمستان تا تابستان است. پرنده‌ی نر لانه را در كنده‌های توخالی، زیر ریشه‌ی درختان، سوراخ‌های طبیعی و تونل‌های زیرزمینی می‌سازد. در بیشتر لانه‌ها یك یا دو عدد تخم وجود دارد. تخم‌ها صاف و به رنگ كرم یا سبز مایل به سفید هستند. در مقایسه با جثه‌ی پرنده‌ی ماده، تخم‌ كیوی تا حدودی بزرگتر از تخم سایر پرندگان است. یك تخم كیوی ممكن است وزنی در حدود یك چهارم وزن مادرش داشته باشد.
مرغ کیوی
پس از اینكه اولین تخم گذاشته شد، پرنده نر مسئولیت خوابیدن روی تخم‌ها و نگهداری از لانه را بر عهده می‌گیرد. خوابیدن روی تخم در حدود یازده هفته طول می‌كشد اما اگر پرنده‌ی ماده تخم‌ دیگری بگذارد. پرنده‌ی نر باید زمان بیشتری را برای این كار صرف كند. به دلیل ترك نكردن لانه مگر در مواقع ضروری، ممكن است وزن پرنده‌ی نر به میزان یك سوم وزن اولیه‌اش افزایش پیدا كند.
مرغ کیوی
كیوی جوان هنگام بیرون آمدن از تخم پرهایی زبر و بلند مانند پرنده‌های بالغ دارد. والدین كیوی، جوجه‌ی جوان را تغذیه نمی‌كنند اما او به واسطه ذخیره‌ی فراوان محتویات نطفه در شكمش زنده می‌ماند. جوجه‌ی كیوی برای قوی شدن، شش تا ده روز در لانه می‌ماند و پس از آن همراه پرنده‌ی نر به جستجوی غذا می‌رود. این پرنده در حدود بیست سال عمر می‌كند.
مرغ کیوی
ترجمه:رحیمه زرگربخش کودک و نوجوان تبیان مطالب مرتبط:عجیب ترین موجودات اقیانوس زیباترین پروانه ها عقاب طلایی این قورباغه قور قور نمی کند قورباغه آبی اما سمی! بندبندی در اعماق اقیانوس حلزون های مخروطی خطرناک گربه ماهی‌ كه چوب می خورد خونخوار آفریقایی، موش می‌خورد! پروانه‌های ابریشم‌باف اقیانوس  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 817]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن