تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804084647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امکانات بي نظير مدياسنتر در ويندوز 7


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
امکانات بي نظير مدياسنتر در ويندوز 7
امکانات بي نظير مدياسنتر در ويندوز 7     ممکن است ويندوز مدياسنتر را در يک اتاق نشيمن، متصل به يک تلويزيون صفحه عريض ديجيتال و يک سيستم صداي ساروند تصور کنيد. اما ويندوز مدياسنتر را مي توان همچنين در منزل، در خوابگاه دانشجويي، اتاق هاي هتل، دفاتر کار و ساير محيط هاي نسبتا کوچک که در آنجا يک صفحه نمايش کامپيوتر قادر است نقش يک تلويزيون را بازي کند، براي نمايش و پخش فيلم، اسلايدشوها، موسيقي و ويدئو، مورد استفاده قرار داد. ويندوز مدياسنتر، با همه نسخه هاي Premium ويندوز 7 ارائه شده و در همه آنها، از ويژگي هاي يکساني برخوردار است. در پايين ترين سطح کاربرد، ويندوز مدياسنتر مي تواند به عنوان يک آلترناتيو براي ويندوز مديا پلير بکار ورد. با يک TV tuner يک آنتن يا تلويزيون کابلي يا اتصال ماهواره اي، مي توانيد مدياسنتر را به عنوان يک رکورد ويدئوي ديجيتال (که ظرفيت آن تنها به وسيله مقدار فضاي ديسک که شما به آن مي دهيد، محدود مي شود)، مورد استفاده قرار دهيد. با افزودن ملزومات سخت افزاري و يک مدياسنتر پي سي، قادر به تغذيه محتواي موسيقي، تصاوير، فيلم يا ويدئوي زنده يا ضبط شده به چندين اتاق (روي شبکه سيمي با بي سيم)، خواهيد بود. در اين مقاله به شما نشان خواهيم داد که اين برنامه چه چيزهايي ارائه مي دهد، چگونه کار مي کند و چگونه پيکربندي مي شود. Windows Media Center، با وجودي که يکي از بهترين امکانات ويندوز ويستا بود، اما خيلي مورد استقبال قرار نگرفت. ويندوز7، يک تغيير اساسي در آن ايجاد و پشتيباني از تکنولوژي هاي جديد را به آن اضافه کرده و تنظيم و پيکرده بندي آن را بسيار تسهيل نموده است. با استفاده از سخت افزار مناسب (Windows Media(WWC يک پي سي را به يک Personal video recorder (PVR) کامل تبديل مي کند و به شما اجازه مي دهد شو و برنامه هاي تلويزيوني را تماشا و ضبط کنيد. همچنين به شما اجازه مي دهد عکس ها و ويدئوها را تماشا نموده، به موسيقي گوش کنيد و حتي با استفاده از آن به بازي هاي کامپيوتري مشغول شويد. شما همچنين مي توانيد رسانه ها را (در يک شبکه خانگي با سيم يا بي سيم) با ساير کامپيوترها به اشتراک بگذاريد. کافي است کامپيوترتان را به تلويزيون متصل کنيد، يک ريموت کنترل را به آن اضافه کنيد، تا اين مجموعه تبديل به يک هاب براي تمام نيازهاي سرگرمي خانگي شما شود. اما بهترين بخش قضيه در اين جااست که پيکره بندي و ست آپ و استفاده از همه اين چيزها بسيار ساده و روان است.
امکانات بي نظير مدياسنتر در ويندوز 7

امکانات بي نظير مدياسنتر در ويندوز 7
تغييرات اساسي   ويندوز مديا سنتر ممکن است کمي باعث تعجب و شگفت زدگي شما شود مگر اين که قبلا از نسخه Home Premium ويندوز ويستا استفاده کرده باشيد. نسخه Home Basic ويندوز ويستا فاقد Media Center (به صورت داخلي) بود و در حالي که يک نسخه جداگانه XP يعني Media Center 2005 وجود داشت، يافتن و کار با آن دشوار و در عين حال، هرگز به اندازه کافي محبوبيت کسب نکرد. نسخه جديد WMC که به شکل توکار در تمام نسخه هاي ويندوز 7 به غير از Starter گنجانده شده است همه اينها را تغيير داده است. شما مي توانيد پي سي خود را به يک تلويزيون يا يک hi-fi متصل کنيد و از آن براي تماشا و گوش دادن به راديو، تلويزيون، موسيقي، ويدئو و عکس ها استفاده کنيد. WMC مجبور نيست به يک تلويزيون متصل شود زيرا بر روي تمام صفحات نمايش پي سي نيز به خوبي کار مي کند. منوها و کنترل هاي اين برنامه به گونه اي طراحي شده اند که وقتي در اطاق نشيمن خانه تان نشسته ايد استفاده از آنها ساده است و اين در حالي است که حتي يک ريموت کنترل نيز به آن افزوده شده است. اگر پي سي شما داراي يک TV tuner باشد، مي تواند تبديل به يک ضبط کننده ويدئو شود که به شما اجازه مي دهد برنامه هاي تلويزيوني را به طور مرتب زنده تماشا کنيد، آن را متوقف نمائيد و برنامه هاي آن را به عقب برگردانيد؛ مثل يک Sky يا Freeveiw به علاوه ضبط کننده ديسک سخت. با استفاده از يک DVD writer در پي سي، شما همچنين مي توانيد ديسک ها را مستقيما از داخل WMC تکثير و burn کنيد که اين کار آن را به يک مرکز چندرسانه اي تبديل مي کند که مي توانيد آن را از روي يک صندلي راحتي کنترل کنيد. براي کساني که با منوهاي ويندوز ويستاي WMC آشنا هستند مدتي طول مي کشد تا با طراحي و ويژگي هاي جديد آن آشنا شوند اما ما به اين نتيجه رسيديم که اين نسخه، يک پيشرفت عمده و بزرگ در مقايسه با نسخه اي که در ويندوز ويستا وجود داشت، محسوب مي شود. حال اجازه دهيد ببينيم چه چيزهايي جديد در آن وجود دارد و به همين منظور کا را با قابليت هاي تلويزيوني آن آغاز مي کنيم. بهينه سازي تلويزيون   در قلب WMC، يک electronic programme guide يا EPG وجود دارد. اين، يک برنامه زمان بندي 14 روزه تلويزيوني است که براي هر منطقه اي که در آن زندگي مي کنيد و همچنين نوع سيگنال تلويزيوني که استفاده مي کنيد، طراحي و بهينه شده است. بنابراين اگر يک تيونر ديجيتال داشته باشيد، ليستي از تمام کانالهايFreeview را مشاهده خواهيد کرد اما با يک تيونر آنالوگ، شما فقط کانالهاي زميني را مشاهده خواهيد کرد. اگر شما يک کارت تيونر مناسب داشته باشيد WMC از پخش هاي با کيفيت بالا يا high-definition نيز پشتيباني مي کند. با استفاده از EPG شما مي توانيد ضبط شوها و برنامه هاي تلويزيوني را با کليک راست بر روي يک شو و انتخاب Record، زمان بندي کنيد. وقتي شما در حال تماشاي تلويزيون هستيد، WMC مي تواند برنام هرا به طور موقت متوقف (Pause) کند، به عقب برگرداند يا آن برنامه را به صورت حرکت آهسته نمايش دهد و مي تواند در هر دو حالت full-screen يا پنجره اي شده (Windowed) اجرا شود؛ بنابراين تماشاي تلويزيون بر روي دسک تاپ ويندوز در حالي که با پي سي تان کار مي کنيد، از اين طريق امکان پذير مي شود.
امکانات بي نظير مدياسنتر در ويندوز 7
با استفاده از Movies از منوي اصلي، شما مي توانيد تمام فيلم هايي را که در دو هفته آينده در تلويزيون پخش مي شوند، تماشا کنيد. اين فيلم ها مي توانند براساس رتبه بندي يا rating، ژانر يا نوع، سال و غيره مرتب شوند که اين موضوع براي طرف داران پروپا قرص فيلم ها يک مزيت عمده محسوب مي شود. هر چيزي که شما ضبط کنيد براي پخش ساده و آسان در Movie Library ظاهر خواهد شد. اگر قصد داريد فيلم ها را براي تماشا بر روي پخش کننده خانگي تان بر روي يک DVD رايت کنيد، بر روي هر يک از برنامه هاي ضبط شده کليک راست کنيد و گزينه Make aCD/DVD و سپس Video DVD را انتخاب کنيد. صدا و تصوير   WMC فقط به تلويزيون اختصاص ندارد. حتي بدون يکTV tuner نيز اين برنامه هنوز هم يک برنامه بسيار سودمند به شمار مي رود و مي تواند کامپيوتر شما را براي يافتن فايل هاي موسيقي، عکس و ويدئو جست و جو کند و آنها را در کتابخانه اي که در منوي اصلي آن ظاهر مي شود، نمايش دهد. شما مي توانيد آنها را براساس پوشه، تاريخ، آرتيست، ژانر، برچسب و غيره مرور کنيد. براي عکس ها، مي توانيد اسلايدشوها را ايجاد و با موسيقي مورد علاقه تان تماشا کنيد. مي توانيد يک CD يا DVD متشکل از عکس ها و موسيقي را بدون اين که از WMC خارج شويد ايجاد نمائيد. بر روي هر يک از آيتم هاي مورد نظرتان کليک و گزينه Burn a CD/DVD را انتخاب کنيد. يکي از گزينه هاي a data CD, a data DVD يا a multimedia DVD slideshow را انتخاب کنيد. به اشتراک گذاري و رسانه جرياني   يکي از قدرتمندترين قابليت هاي WMC، توانايي به اشتراک گذاري عکس، موسيقي، ويدئو و برنامه هاي تلويزيوني ضبط شده با ساير کامپيوترهاي شبکه خانگي شما است. قابليت Homegroup networking ويندوز7، انجام اين کار را بين کامپيوترهايي که از ويندوز 7، ويندوز Xp يا ويستا استفاده مي کنند، تسهيل مي نمايد. بين دو پي سي Homegroup، کليک بر روي برگه Shared در هر يک از کتابخانه ها به شما اجازه مي دهد، فايل هاي موجود بر روي کامپيوترتان را مرور و پخش کنيد.
امکانات بي نظير مدياسنتر در ويندوز 7
با اضافه کردن يک Media Center extender به شبکه تان مي توانيد رسانه هايي مثل live TV را به يک تلويزيون که در قسمت ديگري از خانه قرار گرفته stream و از راه دور کنترل کنيد. بدين ترتيب در حالي که کامپيوتر ويندوز7 شما در طبقه بالاي خانه تان قرار گرفته مي توانيد از طريق اتاق نشيمن طبقه پائين، به کل محتواي آن دسترسي پيدا کنيد. بازي هاي کنسول 360 Xbox داراي WMC extender توکار هستند، بنابراين اگر شما يکي از اين کنسول ها را داشته باشيد مجبور نيستيد تجهيزات جديدي خريداري کنيد. امکانات بيشتر   دست آخر اين که تعدادي extraي عالي در WMC گنجانده شده است. شما مي توانيد بازي هاي توکاري نظير Solitaire chess Titans را با استفاده از ريموت کنترل خود بازي کنيد. همچنين مجموعه اي از سرويس هاي اشتراک دلخواه نظير Coolroom on-demand movie service نيز در آن وجود دارد و گزينه Sky Player نيز که در آينده به آن اضافه خواهد شد به مشترکان sky اجازه مي دهد از طريق وب، به تلويزيون زنده sky و سرويس on-demand movie دسترسي پيدا کنند. تيونرهاي تلويزيون نيز مي توانند به صورت بيروني از طريق USB به WMC متصل شوند و يا در يک شکاف توسعه PCI يا PC Express در داخل کامپيوتر جاي بگيرند. يک تيونر تلويزيون مي تواند به شکل يک يا دو تيونر که مي تواند آنالوگ، ديجيتال (Freeview) يا hybrid (که هر دو نوع آنالوگ و ديجيتال را با هم تلفيق مي کند)، عرضه شود. براي کاربران لپ تاپ، PCTV Nanostick Solo (www.pctvsystems.com)، يک compact USB tuner با يک تيونر فوق العاده حساس براي نواحي که داراي سيگنال ضعيف هستند، مي باشد. اگر شما داراي يک کارت داخلي هستيد و آن را ترجيح مي دهيد، Hauppauge WinTV Nova-T PCI Card (www.hauppauge.co.uk) داراي يک تيونر ديجيتال است. اگر مي خواهيد از يک کارت هيبريد استفاده کنيد، 2200-Hauppauge WinTV HVR (www.snipca.comx418)، يک مدل PCI Express داخلي براي پي سي هاي دسک تاپ است که داراي دو تيونر است که هر دوي آنها مي توانند سيگنال هاي تلويزيوني آنالوگ و ديجيتال را دريافت کنند. برخي از تيونرها به همراه يک ريموت کنترل عرضه مي شوند ولي بقيه نه. هر ريموت کنترل مورد تاييد Windows Media Center که بتواند با آن کار کند مي تواند براي کار با WMC مورد استفاده قرار گيرد و نيازي نيست که مارک آن، مشابه مارک تيونر تلويزيوني شما باشد. بنابراين، نيازهاي سرگرمي شما هر چه باشند، WMC چيزي براي عرضه به شما در اختيار دارد. نحوه پيکره بندي ويندوز مديا سنتر   اگر تا به حال سعي کرده باشيد يک پي سي را براي تماشاي تلويزيون ست آپ کنيد، از اين نکته آگاه هستيد که اين مي تواند يک تجربه خسته کننده باشد. اما با استفاده از Windows Media Center ويندوز 7، مايکروسافت زمان زيادي را صرف برطرف کردن مشکلات اين کار کرده و بايد بگوئيم در تجربه اي که ما براي انجام دادن اين کار پشت سر گذاشيتم، بايد بگوييم آنها در اين راه موفق شده اند. در اين مقاله، ما فرض مي کنيم که TV Tuner شما (و ريموت کنترل آن، در صورتي که در دسترس قرار داشته باشد) به کامپيوتر متصل شده و به درستي نصب گرديده است. اطمينان پيدا کنيد که تيونر به يک آنتن بيروني که بر روي سقف خانه تان قرار گرفته است متصل شده باشد.
امکانات بي نظير مدياسنتر در ويندوز 7
ما در اين جا شرح خواهيم داد که چگونه کانال هاي تلويزيوني خود را تنظيم کنيد و چند کار اصلي ديگر نيز، مثل زمان بندي ضبط برنامه هاي تلويزيوني و مديرت مجموعه هاي رسانه اي خود را انجام دهيد. ما فقط مي توانيم توضيحات اندکي به شما ارائه کنيم اما وقتي شما همه چيز را تنظيم و اجرا کرديد، ويژگي هاي متعدد ديگري در Windows Media Center وجود دارد که مي توانيد براساس علاقه تان آنها را کشف و از امکاناتش استفاده کنيد. گام اول   Windows Media Center را از منوي Start اجرا کنيد. بخش TV را از منوي آن انتخاب و بر روي Live TV setup کليک کنيد. پس از انجام اين کار از شما خواسته مي شود، منطقه زندگي خود را انتخاب کنيد تا WMC بتواند سيگنال صحيح را پيکره بندي نمايد. بر روي Next کليک کنيد و کد پستي کامل تان را وارد نمائيد. از اين کد پستي براي تحويل ليست برنامه هاي مناسب به شما استفاده خواهد شد. سپس WMC سيگنال تلويزيوني شما را امتحان مي کند و از شما در مورد نصب تيونري که استفاده مي کنيد تائيديه دريافت مي کند. شما مي توانيد تا 3 تيونر را به طور همزمان انتخاب و ست آپ کنيد. گام دوم   حالا WMC کار اسکن کانال ها را آغاز مي کند. اين کار بسته به قدرت سيگنال شما ممکن است مدتي به طول بينجامد. وقتي اسکن به پايان رسيد، شما ليستي از تمام کانال ها را مشاهده خواهيد کرد. براي مشاهده تمام کانال هاي موجود در منطقه خود اين ليست را مرور کنيد و در صورت نياز مجددا اسکن نمائيد. اگر همه چيز به خوبي پيش رفت، بر روي Next و سپس Finish کليک کنيد تا به منوي اصلي برگرديد. و تمام شد؛ شما آماده تماشاي تلويزيون هستيد. شما مي توانيد کانال ها را در هر زمان که خواستيد با انتخاب Tasks از منوي اصلي مجددا اسکن کنيد. بر روي Settings,TV,TV Signal کليک کنيد و سپس يکي از گزينه هاي Scan for more channels يا Setup TV Signal را انتخاب نمائيد. گزينه دوم شما را به کل فرآيند ست آپ مي برد و اين کار از ابتدا شروع مي شود. گام سوم   براي تماشاي Live TV، گزينه TV را انتخاب و سپس بر روي Live TV کليک کنيد. شما مي توانيد کانال ها را با کليدهاي + و - موجود بر روي صفحه کليدتان يا با استفاده از نوار کنترلي که در انتهاي سمت راست تصوير قرار گرفته عوض کنيد. نوار کنترل بعد از گذشت چند ثانيه پنهان مي شود؛ آن را با حرکت دادن ماوس يا فشار دادن کليد پيکان دار ريموت کنترل آشکار کنيد. شما مي توانيد با تايپ نام کانال مورد نظر بر روي صفحه کليد يا ريموت کنترل، مستقيما به آن کانال برويد. در نوار کنترل، شما کليدهاي عادي Play, Rewind و Fast Forward را مشاهده مي کنيد که مي توانيد از آنها براي توقف موقت تلويزيون زنده بهره برداري نمائيد. براي ضبط برنامه اي که در حال تماشا هستيد، دکمه قرمز رنگ Record را که در سمت چپ نوار کنترل قرار گرفته فشار دهيد. کليک بر روي جعبه کوچکي که در سمت راست دکمه Record واقع شده، راهنماي کوچک now and next را اجرا مي کند. گام چهارم   اگر چهWMC به طور نرمال کار تشخيص بهترين تنظيمات براي صفحه نمايش شما را به خوبي انجام مي دهد؛ ممکن است بخواهيد خودتان اين تنظيمات را انجام دهيد. WMC داراي شگردهايي است که بهترين تنظيمات را به مانيتور يا تلويزيون شما اعمال مي کند. بر روي Tasks, settings, General, Windows Media Center Setup کليک و Configure your TV or Monitor را انتخاب کنيد. بر روي Next کليک نمائيد و ويزاردي را که به شما اجازه مي دهد نوع درست صفحه نمايش، نوع اتصال و رزولوشون صفحه نمايش را انتخاب کنيد دنبال نمائيد. وقتي اين کار به پايان رسيد، مي توانيد تنظيمات کاليبراسيون صفحه نمايش تان را نيز انجام دهيد. اين کار ساده اي است اما مي تواند باعث شود تا مدت زمان زيادي درگير کنترل هاي مانيتور يا تلويزيون خود شويد بنابراين اگر با اين تنظيمات آشنايي نداريد اين کار را نکنيد. گام پنجم   استفاده از EPG براي زمان بندي تنظيمات ضبط برنامه ها، بهترين راه براي اطمينان يافتن از اين است که برنامه هاي مورد علاقه تان را از دست نمي دهيد. اين راهنما را با کليک بر روي TV و سپس Guide از منوي اصلي انتخاب کنيد. شو يا برنامه اي را که قصد ضبط کردن آن را داريد انتخاب و سپس بر روي آن کليک نمائيد (شما همچنين مي توانيد با کليک بر روي TV و Search در منوي اصلي، به جست و جوي برنامه ها بپردازيد). شما صفحه Synopsis را خواهيد ديد و مي توانيد گزينه ضبط برنامه را در اين جا انتخاب کنيد؛ يا اگر مي خواهيد يک سريال تلويزيوني را ضبط کنيد کل مجموعه را ضبط نمائيد. تنظيمات Record series هميشه بري از اشتباه نيستند بنابراين بر روي برگه Actions کليک و گزينه Series info را براي مشاهده اين که کدام اپيزود در آن ليست شده است انتخاب کنيد. اگر حالت sleep پي سي شما فعال شده باشد، حالاخودش به حالت بيداري برمي گردد تا برنامه هاي زمان بندي شده را ضبط کند و پس از آن دوباره به حالت sleep برمي گردد. گام ششم   WMC فقط در مورد تلويزيون نيست، بنابراين نگاهي به چگونگي سازماندهي عکس ها و موسيقي نيز بيندازيد. WMC به طور اتوماتيک کتابخانه هاي استاندارد ويندوز7 (شامل Music, Videos, Recorded TV) را براي يافتن فايل ها جست و جو مي کند اما اگر قصد داريد يک مکان را اضافه کنيد بر روي Tasks, Settings, Media Libraries کليک کنيد و سپس Library to setup را براي ست آپ انتخاب نمائيد. بر روي Next کليک کنيد، Add folders to the library و سپس Next را انتخاب کنيد. On this computer... و سپس Next را انتخاب کنيد. شما ليستي از پوشه هاي موجود بر روي پي سي و شبکه تان مشاهده خواهيد کرد، بنابراين بر روي جعبه کنار هر کدام که مي خواهيد اضافه کنيد کليک کنيد و سپس Next را انتخاب نمائيد. در صفحه بعدي تغييرات انجام گرفته را تاييد کنيد و بر روي Finish کليک کنيد. يک جعبه ظاهر خواهد شد که به شما مي گويد WMC در حال جست و جو براي يافتن فايل ها است. بر روي OK کليک کنيد تا به منوي اصلي برگرديد.
امکانات بي نظير مدياسنتر در ويندوز 7
منبع:بزرگراه رايانه 135  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9469]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن