تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803216914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار هفتگي جهان اسلام/تكيه بر ارزشهاي مشترك شرق و غرب؛ عامل گفتگوهاي سازنده


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار هفتگي جهان اسلام/تكيه بر ارزشهاي مشترك شرق و غرب؛ عامل گفتگوهاي سازنده
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي طي همايشي در سوريه ارزشهاي مشترك شرق و غرب را عامل گفتگوهاي سازنده خواند. همچنين طي تحقيقات مؤسسه آباداني مقدسات اسلامي الاقصي نيروهاي اشغالگر اسرائيل طي 60 سال اشغال، هزار قبرستان مسلمانان و مساجد را ويران و آنها را به كنيسه و رستوران تبديل كردند .

تبديل هزاران مسجد فلسطين به كنيسه و رستوران

مؤسسه آباداني مقدسات اسلامي الاقصي اعلام كرد: نيروهاي اشغالگر اسرائيل طي 60 سال اشغال اين سرزمين مقدس، هزاران مسجد و قبرستانهاي مسلمانان را ويران و آنها را به كنيسه و رستوران تبديل كرده‌اند تا آثار اسلامي اين سرزمين را محو كنند.

اين مؤسسه اظهار داشت: رژيم اشغالگر اسرائيل به آثار باستاني اسلامي شهرهاي مختلف تعرض كرد و طي اين 60 سال، هزاران مسجد، قبرستانها و مقامها را تغيير داد. بنابراين تنها جرم اشغالگران تخريب مساجد و تعرض به آثار باستاني نيست، بلكه ممانعت از بازسازي و مرمت برخي از آنها نيز تعرض محسوب مي‌شود.

كشف مسجد تاريخي در فلسطين

مؤسسه آباداني مقدسات اسلامي الاقصي از كشف مسجدي در منطقه ام رشراش در ده كيلومتري شهر ايلات جنوب فلسطين خبر داد كه به دوران اسلامي و عهد اموي تعلق دارد. اين مكان به دوران اسلامي و عهد اموي باز مي گردد زماني كه هنوز صد سال از اسلام نگذشته بود. سالانه 40 هزار حاجي از اين مكان استقبال مي كردند و از اين مسير به حج مي رفتند.

شيخ علي ابو شيخه رئيس مؤسسه الاقصي افزود: همه دلايل و شواهد حاكي است كه اين مكان مسجد است و هيچ شكي در آن نيست و ما سعي مي كنيم ضمن بررسي تاريخچه دقيق اين مسجد و حفظ مقدسات مسلمانان، اين مكان را به طور جدي بازسازي كنيم.

شيخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامي با تأكيد بر قداست اين مسجد اظهار داشت: در اين مكان اين مسجد، مسجدي جديد خواهيم ساخت. ستونهاي اين مسجد شاهدي زنده است كه مسجد و مكاني اسلامي بوده است، چرا كه بر روي آنها نام خداوند ذكر شده و هرگز ويران نمي شود . زيرا مكاني مبارك است و پس از بازسازي دوباره به مسجد تبديل خواهد شد.

اقدامات اشغالگران قدس مطابق قوانين بين‌المللي بررسي شوند

اتحاديه عرب از مجامع بين‌المللي به ويژه سازمان ملل متحد و شوراي امنيت خواست تا سياست رژيم صهيونيستي را بر اساس قوانين بين‌المللي و همكاري در زمينه صلح مورد بررسي قرار دهند .

اتحاديه عرب به مناسبت روز نكبت اعلام كرد: تأسيس دولت فلسطين با پايتختي قدس ضرورتي براي صلح و آرامش در خاورميانه به شمار مي رود. اين هدف هدفي مشروع است كه در اجراي عدالت بسيار مناسب و در بازگرداندن زمينهاي ملت فلسطين از سوي رژيم اشغالگر نقش به سزايي ايفا مي كند.

رهبران اسلامي جايگاه جديدي در قبال قدس و مسجدالاقصي اتخاذ كنند

دبيركل جبهه اسلامي مسيحي دفاع از قدس و مقدسات اسلامي از رهبران مسلمان خواست تا جايگاه جديدي به منظور فعال‌سازي تصميمات بين‌المللي جهت از بين رفتن محاصره قدس و مسجدالاقصي اتخاذ كنند.

جبهه اسلامي - مسيحي دفاع از قدس و مقدسات در گزارشهايي درباره اوضاع قدس و مقدسات نسبت به خطراتي كه اشغالگران در راستاي يهودي سازي قدس انجام مي دهند، هشدار داد.

بر اساس اين گزارش خطرناكترين طرح شهرك‌سازي نزديكي قدس در حال انجام است كه اين جبهه از رهبران فلسطيني، عرب و مسلمان خواست تا جايگاه جديدي به منظور فعال سازي تصميمهاي بين المللي جهت از بين رفتن محاصره قدس اتخاذ كنند.

تكيه بر ارزشهاي مشترك شرق و غرب عامل گفتگوهاي سازنده است

آيت الله محمدعلي تسخيري دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در همايش "روابط انساني در اسلام" كه از 25 ارديبهشت ماه در دمشق پايتخت سوريه برگزار شد، با اشاره به اينكه اسلام همه بشر را براي احترام به ديگران و گفتگو مخاطب قرار داده است، گفت: ارزشهاي مشتركي ميان شرق و غرب وجود دارد كه مي‌توان از آنها براي آغاز گفتگو با غرب بهره‌مند شد. سوريه به عنوان يكي از كشورهاي اسلامي به مسائل امت اسلام توجه مي كند و بر تثبيت و تحكيم وحدت آنها اهتمام مي ورزد.

وي با اشاره به اينكه انسانيت و ارتقاء روابط انساني از ديدگاه اسلام از عقلانيت اسلام، واقعيت آن، فطرت و روح اخلاقي اسلام ناشي مي شود، تصريح كرد: اسلام همه بشر را جهت احترام به ديگران و ضرورت گفتگو با آنها با روح انساني مخاطب قرار داده است. ارزشهاي مشتركي ميان شرق و غرب وجود دارند كه مي توانها از آن براي آغاز گفتگو با غرب بهره مند شد.

دكتر احمد موسوي سفير ايران در دمشق نيز طي سخناني به وحدت و همبستگي ميان كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: دين اسلام بر ثثبيت روح و انديشه انساني به منظور به كارگيري تمدن انساني تأكيد بسياري مي كند.

پيروان اديان الهي بر نقاط مشترك اسلام و مسيحيت تأكيد كنند

شركت‌كنندگان در همايش "نقش واتيكان در اشاعه اصول همزيستي در جهان و تسامح ديني" كه شنبه 28 ارديبهشت ماه در امارات برگزار شد، اختلاف ميان پيروان اديان الهي به‌ويژه مسلمانان و مسيحيان را طبيعي خوانده و گفتند: برگزاري همايشهاي متعدد بر نقاط مشترك ميان اديان الهي و گفتگوهاي سازنده و هدفمند تأكيد مي‌كند.

در اين همايش شركت‌كنندگان ارتباط انساني و گفتگوي تمدنها را در همزيستي ميان پيروان اديان الهي مورد توجه قرار داده و با اشاره به اينكه اين امر منجر به احترام متقابل بر اساس اصول اديان الهي مي‌شود، اظهار داشتند: احترام متقابل بر اساس ميراث فرهنگي و ديني مسلمانان اصلي ضروري به شمار مي‌رود.

افراط و خشونت پديده‌اي جهاني و بي‌ارتباط با اسلام است

وزير اوقاف مصر با اشاره به اينكه افراط پديده‌اي جهاني است و هيچ ارتباطي با اسلام ندارد، گفت: افراطيها و تروريستها در جوامع اروپايي هم وجود دارند و تنها در كشورهاي اسلامي زندگي نمي‌كنند.

دكتر محمود حمدي زقزوق وزير اوقاف مصر در ديدار با شوراي پارلماني اروپا متشكل از 15 نفر اظهار داشت: افراط پديده‌اي جهاني است و هيچ ارتباطي با اسلام ندارد بلكه افراطيها در جوامع اروپا هم زندگي مي‌كنند.

وي در ادامه به روابط ميان مسلمانان و مسيحيان در كشورهاي اسلامي به‌ويژه در مصر، جايگاه اسلام نسبت به ترور، خشونت، ظلم، گروههاي افراطي و آزادي بيان اشاره كرد. كشورهاي اسلامي برنامه‌هاي مختلفي براي ايجاد ارتباط ميان فرهنگها و تمدنهاي جهان انجام مي‌دهند.

امير مكه از خدمت‌رساني به زائران خانه خدا به شدت انتقاد كرد

امير خالد الفيصل امير منطقه مكه مكرمه تصريح كرد: واقعا متأسفم كه هر سال با مشكل خدمت رساني به زائران خانه خدا مواجه مي شويم . هر سال با حلول ماه مبارك رمضان همه توان و امكانات خود را بسيج مي كنيم، اما طي ماههاي ديگر سال اين كار را رها مي كنيم تا اينكه دو تا سه ماه پيش از ماه رمضان دوباره هشدار مي دهيم.

امير مكه مكرمه با بيان اينكه هر سال با انتقادات زيادي در استقبال از حجاج خانه خدا و عمره گذاران مواجه هستيم و اين انتقادات منطقي و صحيح است، گفت: باعث تأسف است كه قديمي‌ترين راهنماي گردشگري، قديمي‌ترين كارشناس خدمت رساني و قديمي‌ترين مؤسسه جهاني در اين زمينه باشد، آنگاه با زائران خانه خدا اينگونه برخورد شود. بسياري از كشورها در گردشگري و خدمت رساني به گردشگران با وجودي كه گردشگري آنها معاصر است و بيشتر از 100 سال نيست از ما پيشي گرفته اند. اما هزار سال از گردشگري در اين منطقه مي گذرد آنگاه ما اينگونه خدمت رساني مي كنيم.

خالد الفيصل در ادامه تصريح كرد: بايد برنامه اي براي 5 يا 10 سال آينده تدوين كنيم، بر اساس آنها عمل كرده و تمامي امكانات را براي حفظ كرامت حجاج خانه خدا در نظر گيريم. كار و هدف ما كرامت زائران خانه خدا باشد از زماني كه پا به اين سرزمين گذاشت تا زماني كه بازگردد و هيچ عذر و بهانه اي نيز پذيرفته شده نيست. چرا كه مال و نيروي انساني به اندازه كافي موجود است و بنابراين بايد اراده كنيم و كاري كه شايسته زائران و حجاج خانه خدا است را انجام دهيم.

تلاش قطر براي كسب عنوان پايتخت فرهنگي كشورهاي حوزه ‌خليج فارس

در آستانه تأسيس رسمي موزه هنرهاي اسلامي قطر در 22 نوامبر (2 آذر)، قطر تلاش مي‌كند با تبديل اين موزه به يكي از برجسته‌ترين مراكز فرهنگي به عنوان پايتخت فرهنگي كشورهاي حوزه خليج فارس نيز معرفي شود.

موزه هنرهاي اسلامي قطر كه بر روي جزيره‌اي مصنوعي روي آبهاي خليج فارس قرار دارد، به علت وجود آثار نادر مسلمانان در كشورهاي مختلف طي قرنهاي متمادي و ساختمان زيباي آن از اهميت بسياري برخوردار است. اين موزه بر روي جزيره ساختگي و مصنوعي كه 60 متر از سطح دريا بالاتر است قرار دارد. اين جزيره به شكل هلال بوده و از سوي آبهاي خليج فارس احاطه شده است.

مقبره صلاح الدين ايوبي مرمت و بازسازي مي‌شود

در پي انتخاب دمشق به عنوان "پايتخت فرهنگي جهان عرب در سال 2008 " مقبره صلاح الدين ايوبي سردار مسلمان در سوريه ترميم و بازسازي مي‌شود. ضمن بازسازي و ترميم مقبره او، تلاشهاي وي نيز به صورت مجموعه اي گردآوري و در معرض ديد بازديد كنندگان قرار مي گيرد.

صلاح الدين ايوبي يكي از سرداران مسلمان جنگهاي صليبي بود كه در مصر، سوريه و عراق فرمانروايي كرد و به آزاد سازي بيت المقدس پرداخت. او در اتحاد ميان مسلمانان و همبستگي آنها در مبارزه با حملات دشمنان نقش مهمي ايفا كرد. وي در سال 1193 در دمشق درگذشت.

تحصيل دانشجويان سني ايراني در دانشگاه الازهر

شيخ الازهر طي ديدار با هيئتي از ايران موافقت كرد دانشجويان سني ايران در مؤسسات آموزشي وابسته به الازهر تحصيل كنند.

محمد سيد طنطاوي شيخ الازهر چهارشنبه 25 ارديبهشت ماه با گروهي از سنيان ايراني به رياست ابراهيم فاضل حسيني مفتي خراسان ديدار كرد و گفت: هيچ مانعي ندارد كه سنيهاي جهان در الازهر تحصيل كنند. الازهر آمادگي قبول دانشجويان سني ايران را دارد تا به منظور به دست آوردن آموزشهاي ديني تحصيل كنند و به آنها مدرك دانشگاه الازهر نيز اعطا مي شود.

زنان محجبه الجزاير نمي‌توانند به نيروي پليس ملحق شوند

عقيد علي تونسي مديركل امنيت ملي الجزاير با اشاره به اينكه كار پليس كاري سخت و طاقت فرسا است، گفت: هر كس مي خواهد به نيروي پليس بپيوندد بايد حجاب خود را بردارد تا بتواند در نيروي پليس خدمت كند.

عبدالعزيز بلخادم نخست وزير اين كشور به نقش زنان پليس در مبارزه با خشونت و ترور اشاره كرد و سال گذشته در يك فراخوان از زنان خواست به منظور دستيابي كشور به پيشرفت و ترقي به نيروي امنيتي پليس ملحق شوند.

نواي اذان در مسجد تازه تأسيس ايتاليا طنين انداز شد

صداي اذان در دومين مسجد تازه تأسيس شهر ميلان ايتاليا كه برگرفته از هنرهاي معماري اسلامي است، طنين انداز شد.

دومين مسجد ايتاليا به نام مسجد "عبدالواحد" در شهر ميلان به وسيله مهندس معمار مسيحي ساخته شد. وي از هنرهاي معماري اسلامي تأثير گرفت تا روابط دوستانه و صميمانه اي با مسلمانان بر قرار كند. اقليت مسلمانان ايتاليا مجوز ساخت دومين مسجد ايتاليا را در سال 2000 از سوي شوراي شهر ميلان دريافت كردند و ساخت آن را از سال 2002 آغاز كردند.

انديشه ساخت اين مسجد از سوي مؤسسه " اقليت اسلامي ايتاليا" مطرح شد كه درخواست خود را به صورت رسمي به رياست جمهوري كشور تقديم كرد .

مسجد شيشه‌اي آلمان ؛ انعكاس شفافيت مسلمانان

مسجد شيشه‌اي ايالت بايرن در شهر رگنسبورگ آلمان گنجايش 400 نمازگزار را دارد. ديوارهاي اين مسجد از شيشه‌هاي شفاف و روشن است، به طوري كه داخل مسجد از بيرون ديده مي‌شود. اين مسجد تنها مسجدي است كه بر اساس شيوه خاص معماري ساخته شده است كه 60 درصد آن را شيشه تشكيل مي‌دهد تا جايي‌كه رهگذران غيرمسلمان و حتي كساني كه با ماشين در حال عبور هستند با هر اعتقاد و ديني مي‌توانند از بيرون حركات عبادي مسلمانان را مشاهده كنند و با شفافيت از شيوه فعاليتها و كارهاي آنها اطلاع يابند.

اين مسجد به يك مركز اسلامي ضميمه شده است تا زندگي مسلمانان و ابعاد عبادي آنها براي جامعه آلمان ملموس‌تر شود و شك و شبهاتي كه در اين زمينه دارند از بين رفته و بهتر بتوانند در جامعه آلمان ادغام شوند. اين مسجد به شكل "L" و با شيشه‌هاي آبي و سفيد ساخته شده است و در ورودي آن آيات قرآني به زبان عربي و با معاني آلماني نوشته شده است.

مسلمانان براي ساخت اين مركز و مسجد با انتقادات و اعتراضات اداري و يا سياسي مواجه نشدند، بلكه ساخت اين مسجد به عنوان يكي از ساختمانهاي زيباي شهر مورد تأييد قرار گرفت و به مكاني براي گردشگران تبديل شد، به طوري كه گروههاي از اتريش و سوئيس از اين مسجد بازديد مي‌كنند.

مباني دين اسلام در مدارس آلمان تبيين مي‌شوند

ولفگانگ شويبله وزير كشور آلمان و ماريا بوهمر عضو كميسيون مهاجرت، پناهندگي و ادغام آلمان اظهار داشتند: طي گردهمايي كه قرار است با حضور وزيران داخلي آلمان و وزيران آموزش و فرهنگ اين كشور برگزار شود، موضوع تدريس دين اسلام از سال تحصيلي آينده در مدارس كشور آلمان مورد حمايت قرار مي گيرد. در اين گردهمايي رؤساي مراكز اسلامي آلمان به ويژه شوراي عالي مسلمانان نيز حضور خواهند داشت .

با توجه به اينكه اسلام جزئي جدانشدني از جامعه آلمان را تشكيل مي دهد، طرح ساخت آموزشگاهي براي آموزش ائمه با همكاري تركيه و برخي كشورهاي اسلامي نيز در اين گردهمايي مطرح مي شود.

ماريا بوهمر عضو كميسيون مهاجرت، پناهندگي و ادغام آلمان گفت: برخي مدارس ايالتهاي شمالي آلمان آمادگي كامل دارند تا تدريس درس دين اسلام از سال تحصيلي جديد در آنها آغاز شود.

طرح حمايت از دستنوشته‌هاي مسيحيان مصر اجرا مي‌شود

دكتر يوسف زيدان مدير مركز دستنوشته‌هاي كتابخانه اسكندريه مصر با اشاره به حمايت از دستنوشته‌هاي موجود مسيحيان در كليساها و صومعه‌هاي اين كشور، گفت: طي طرحي قرار است كه دستنوشته‌هاي مسيحيان در اختيار محققان قرار گرفته تا بررسي شوند. در اين طرح نزديك 1 هزار دستنوشته مسيحي را ضمن بررسي، نگهداري و حفاظت مي‌شود.

اين در حالي است كه پاپ شنوده سوم رهبر كليساي ارتدكس قبطي مصر با اشاره به اجراي طرح بزرگ حفظ و نگهداري از دستنوشته‌هاي مسيحيان به‌ويژه قبطيهاي اين كشور، يادآور شد: نسخه‌اي از اين دستنوشته‌ها در كتابخانه اسكندريه براي كمك به مطالعات و تحقيقات پژوهشگران مورد استفاده قرار مي‌گيرد تا آنان تاريخ كليساها را بررسي كنند.

شبكه تلويزيوني "ايمان" در يمن راه‌اندازي مي‌شود

حسن احمد لوزي وزير ارتباطات يمن از ساخت شبكه تلويزيوني ايمان خبر داد و گفت: بر اساس تصميمات گرفته شده اين شبكه ديني با نظارت كارشناسان و علمايي از شوراهاي اسلامي يمن، وزارت ارتباطات و وزارت اوقاف و ارشاد فعاليت راه اندازي مي شود .

هدف از راه اندازي اين شبكه پخش قرآن با هدف تعميق ارتباط معنوي با اين كتاب آسماني، ارائه دروس تجويد، علوم و تفسير قرآن، اطلاع رساني صحيح نسبت به دين اسلام، اركان و ابعاد مختلف ايمان و اسلام، مبارزه با تعصب و افراط بر اساس شريعت و فقه از جمله آنها به شمار مي روند.

دوره آموزشي "تثبيت گفتگوي تمدنها و فرهنگها" برگزار مي‌شود

سازمان تربيت، علوم و فرهنگ اسلامي (آيسيسكو) با همكاري كميته ملي تربيت، علوم و فرهنگ مراكش دوره آموزشي "تثبيت گفتگوي تمدنها و فرهنگها " را از 23 تا 25 مي ( 3 تا 5 خرداد ) در مراكش برگزار مي‌كند.

هدف از برگزاري اين دوره تأكيد بر ارزشهاي انساني، مباني عدالت، صلح، حقوق بشر، تسامح و دموكراسي عنوان شده است. اهتمام به مسئله گفتگوي ميان فرهنگها و تمدنها، تشويق شركت كنندگان جهت اطلاع رساني و بيداري نسبت به گفتگوي ميان تمدنها و فرهنگها از ديگر اهداف اين دوره آموزشي عنوان شده است.

همايش "توسعه جهان اسلام" در مصر برگزار ‌شد

همايش بين‌المللي "توسعه جهان اسلام در رويارويي با چالشهاي معاصر" با هدف بررسي و تطبيق ارزشهاي اسلامي با توسعه اقتصادي از 17 تا 19 مي ( 28 تا 30 ارديبهشت) در مصر برگزار و موضوعاتي چون: توسعه و تأثير آن در وضعيت اجتماعي و سياسي جهان اسلام، اقتصاد اسلامي بررسي ‌شدند.

تحقق توسعه در جهان اسلام، تأثير فرهنگ اسلام بر اقتصاد، تطبيق ارزشهاي اسلامي در اقتصاد كشورهاي اسلامي، زكات و وقف از محورهاي اين همايش بوده اند. شناخت مشكلات و عوامل عقب ماندگي اقتصادي در جهان اسلام نيز در اين همايش مورد بررسي قرار گرفتند.

وضعيت اقليت زنان مسلمان در آسيا بررسي مي‌شود

همايش "وضعيت اقليت زنان مسلمان در جنوب و جنوب شرقي آسيا" از سوي سازمان كنفرانس اسلامي طي هفته اول ژوئيه (اواسط تيرماه) در كره جنوبي برگزار مي‌شود.

تعرض به حقوق اقليت زنان مسلمان، بحرانهاي آنها در فيليپين، تايلند، ميانمار و راههاي تحقق آرامش، صلح و امنيت اجتماعي براي زنان در اين مناطق طي اين همايش بررسي مي شوند.

دوره آموزشي "ارزشهاي گفتگو و صلح" در هند برگزار مي‌شود

دوره آموزشي "ارزشهاي گفتگو و صلح" از سوي سازمان تربيت، علوم و فرهنگ اسلامي (آيسيسكو) با هدف ترويج و آموزش گفتگو و صلح جهاني از 19 تا 23 مي ( 30 ارديبهشت تا 3 خرداد) در دهلي نو پايتخت هند برگزار مي‌شود.

اين دوره آموزشي بر اساس توافقنامه همكاري ميان آيسيسكو و مجمع فقه اسلامي هند برگزار مي شود كه طي آن اهميت همكاري در زمينه گفتگوي تمدنها و فرهنگها و همچنين تحقيقات اسلامي مورد توجه قرار خواهد گرفت. در اين توافقنامه بر تلاش براي آموزش تعاليم اسلامي، اشاعه آموزش صلح و گفتگو ميان مسلمانان و غير مسلمانان در كشورهاي غير اسلامي تأكيد شده است.

برگزاري برنامه‌هاي ويژه روز نكبت در اردن

اردن در صدد است به منظور يادبود روز نكبت فلسطين فعاليتهاي فرهنگي، هنري، برگزاري همايشهاي مختلف و نمايشگاه عكس در امان پايتخت اين كشور برگزار كند. اين برنامه ها از يكشنبه 18 مي ( 29 ارديبهشت) آغاز و تا 22 مي ( 2 خرداد) ادامه خواهد داشت.

همچنين قرار است نشستي با عنوان "مقاومت زنان فلسطيني" از سوي فيحاء عبدالهادي نويسنده و محقق تاريخ شفاهي فلسطين در اردن برگزار شود. نمايشگاه "عكس از فلسطين" ديگر برنامه خواهد بود.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 586]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن