تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815611504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشغال بلژيك و هلند توسط ارتش آلمان


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: اشغال بلژيك و هلند توسط ارتش آلمان
ارتش مكانيزه آلمان نازي به سرعت به سوي مرزهاي فرانسه و هلند پيشروي كرد.در آن زمان فقط 7 ماه از آغاز جنگ جهاني دوم سپري شده بود.
68 سال پيش در روز 10 مه سال 1940 ميلادي ارتش آلمان نازي جبهه متفقين ، فرانسه و بريتانيا را شكافت و كشورهاي بلژيك و هلند را تصرف كرد. ارتش مكانيزه آلمان نازي به سرعت به سوي مرزهاي فرانسه و هلند پيشروي كرد.در آن زمان فقط 7 ماه از آغاز جنگ جهاني دوم سپري شده بود.
كشور بلژيك از آغاز جنگ اعلام بي طرفي كرده بود و مردم بلژيك تصور مي كردند در پناه سياست بي طرفي مي توانند از بلاياي اين جنگ خانمانسوز و خونين در امان بمانند.
اما هزاران سرباز ورماخت ، ارتش آلمان و نيروي زرهي آن به سرعت سراسر خاك بلژيك را تصرف كرده و به سوي مرزهاي فرانسه پيشروي كردند.
در جريان چند روز بين 8 تا 10 ميليون بلژيكي و فرانسوي زير آتش توپخانه و بمباران نيروي هوايي آلمان آواره جاده ها شدند و با فرار به سوي جنوب تلاش مي كردند ، پناهگاهي را بيابند.
هواپيماهاي آلماني با به صدا درآوردن آژيرهاي خود كه لقب «شيپورهاي اريحا» را داشتند به سوي موج آوارگان بخت برگشته شيرجه رفته و آنها را به مسلسل مي بستند.
در عين حال ارتش آلمان با هجوم همه جانبه كشور كوچك هلند را نيز اشغال كرد.
ويلهلمينا ملكه هلند روز 14 مه 1940 به لندن پناهنده شد و روز بعد يعني 15 مه ارتش هلند تسليم گرديد.
در بلژيك هرگونه مقاومتي بي فايده بود و حتي نيروهاي بريتانيايي و فرانسوي نيز از اين كشور عقب نشيني كرده و به داخل خاك فرانسه رفته بودند.
لئوپولد سوم پادشاه بلژيك كه كشورش را ترك نكرده بود ، فرمان تسليم ارتش بلژيك را در شب 27 مه امضا كرد.
به اين ترتيب ، در روز 10 مه سال 1940 ميلادي در حالي كه فقط 7 ماه از آغاز جنگ جهاني دوم مي گذشت ارتش آلمان نازي به فرمان هيتلر جبهه متفقين را مي شكافد و كشورهاي بلژيك و هلند را تصرف مي كند.
ده ها هزار نفر از مردم اين 2 كشور كوچك در نخستين روزهاي حمله آلمان نازي بر اثر بمباران سنگين شهرها كشته مي شوند.
پس از اين 2 كشور نوبت فرانسه مي رسد كه ظرف مدت كوتاهي به اشغال نازي ها درآيد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن