تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819946784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعاون روستايي گلستان براي خريد محصولات پاييزه كشاورزان اعلام آمادگي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تعاون روستايي گلستان براي خريد محصولات پاييزه كشاورزان اعلام آمادگي كرد
داخلي. اقتصادي. كشاورزي. خريد.

رئيس سازمان تعاون روستايي گلستان، آمادگي اين سازمان را براي خريد محصولات پاييزه كشاورزان استان شامل كلزا، گندم و جو، اعلام كرد.

رمضانعلي جعفري روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: هم‌اينك ‪ ۳۲‬مركز خريد شبكه تعاون روستايي گلستان در سطح شهرستانهاي استان داير شده و كار خريد محصول كلزا را از كشاورزان آغاز كرده است.

وي افزود: با آغاز كار خريد گندم كه بطور معمول از دهم خرداد ماه به بعد آغاز مي‌شود، تعداد مراكز خريد محصول در سطح استان افزايش خواهد يافت.

وي برآورد نياز اعتباري سازمان تعاون روستايي گلستان براي خريد محصولات كشاورزان استان را براي امسال ‪ ۴۴۰‬ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: براي تامين اين اعتبار از منابع بانكي استان گلستان، از يك ماه گذشته، كار رايزني با بسياري از بانكها از جمله كشاورزي، ملت، ملي و صادرات آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وي با بيان اين كه بانكها نيز آمادگي و موافقت خود را براي تامين اعتبار مورد نياز اعلام كرده‌اند و برخي قراردادها نيز منعقد شده است، اضافه كرد: برنامه‌ريزي شده تا وجه خريد محصول بين يك تا سه روز، در اختيار كشاورزان قرار گيرد.

وي درباره خريد دانه روغني كلزا گفت: ميزان خريد اين محصول براي امسال، توسط شبكه تعاون روستايي، ‪ ۲۳‬هزار تن، پيش‌بيني شده و اين سازمان با توجه به امكاناتي كه براي انجام كار خريد، انبار و خشك كردن كلزا دراختيار دارد، آمادگي لازم را فراهم كرده است.

وي رقم اعتبار مورد نياز براي خريد اين محصول را ‪ ۱۱۰‬ميليارد ريال ذكر كرد.

جعفري درباره نرخ خريد كلزا گفت: شوراي اقتصاد، نرخ خريد تضميني را ‪۴۰۰‬ تومان اعلام كرده اما با توجه به خسارات سرما و خشكسالي، خريد اين محصول از نرخ تضميني خارج شده و شكل توافقي به خود گرفته است.

به گفته وي، سازمان تعاون روستايي استان گلستان نرخ "خريد پايه" كلزا را ‪ ۵۸۰‬تومان اعلام كرده و با توجه به خريد توافقي اين محصول، نرخ خريد به قيمت روز بازار، محاسبه مي‌شود.

رئيس سازمان تعاون روستايي استان گلستان همچنين درباره خريد گندم گفت:
كار اصلي خريد اين محصول به عهده اداره غله است اما با توجه به محدوديت ظرفيت سيلوها، سازمان تعاون روستايي نيز به عنوان مباشر، وارد كار خريد گندم مي‌شود.

جعفري، رقم پيش‌بيني براي خريد گندم مازاد كشاورزان را توسط اين سازمان ‪ ۱۰۶‬هزار تن ذكر كرد و با اشاره به آمادگي كامل شبكه تعاون روستايي گلستان براي خريد اين محصول، افزود: ‪ ۲۶۰‬ميليارد ريال اعتبار خريد، پيش‌بيني شده است.

وي درباره خريد جو نيز گفت: خريد اين محصول به ميزان ‪ ۲۰‬هزار تن با اعتبار ‪ ۵۰‬ميليارد ريال پيش‌بيني شده است.

به گفته وي، مابقي منابع اعتباري، براي خريد محصولات سبزي و صيفي با توجه به فصل برداشت اين محصولات، پرداخت مي‌شود.

در سال زراعي قبل، ‪ ۱۱۰‬تا ‪ ۱۲۰‬هزار تن كلزا از مزارع استان گلستان برداشت شد كه امسال به دليل خسارات سرما و از بين رفتن ‪ ۱۵‬هزار هكتار از مزارع و افت عملكرد در ساير سطوح، حداكثر ‪ ۵۳‬هزار تن توليد، پيش‌بيني شده است.

در مزارع غلات نيز با توجه به خسارات خشكسالي، افت عملكرد قابل ملاحظه‌اي پيش‌بيني شده است.

امسال در استان گلستان، در سطح ‪ ۳۸۸‬هزار هكتار، گندم و بيش از ‪ ۷۵‬هزار هكتار، جو كشت شد.ك ‪۳‬
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن