تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820434964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توافق گروه‌هاي لبناني با انتخاب ميشل سليمان به عنوان رييس‌جمهوري


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: توافق گروه‌هاي لبناني با انتخاب ميشل سليمان به عنوان رييس‌جمهوري


خاورميانه- همشهري آنلاين:
شبكه خبري الجزيره انگليسي در خبري فوري در مورد بيانيه نهايي دوحه، از توافق گروه هاي لبناني با انتخاب "ميشل سليمان" به عنوان رييس جمهوري اين كشور خبر داد.

ايرنا به نقل از شبكه خبري الجزيره انگليسي گزارش داد: انتخاب رييس جمهوري بايد ظرف مدت 24 ساعت آينده صورت گيرد.

نشست دوحه كه از روز جمعه16 مه گذشته در قطر به ابتكار اتحاديه عرب براي خاتمه دادن به بحران لبنان آغاز شده بود، براي نخستين بار طي يكسال گذشته با حضور گروه‌هاي مخالف لبناني براي تشكيل دولت جديد، انتخاب رييس جمهوري و پارلمان اين كشور برگزار شد.

پرس تي وي نيز گزارش داد: گفته مي‌شود طرفين در زمينه تشكيل دولت وحدت ملي به توافق رسيده‌اند.[توافق مهم گروه‌هاي لبناني در قطر]

علي حسن خليل از مخالفان دولت لبنان در اين زمينه گفت: به راه حلي براي رفع بحران در لبنان رسيديم. اين راه حل و مفاد توافق سياسي ميان گروه‌هاي لبناني در يك كنفرانس مطبوعاتي در روز چهارشنبه 20 مه در دوحه پايتخت قطر اعلام خواهد شد.

مروان حاماده وزير ارتباطات لبنان نيز ضمن تاييد توافق سياسي ميان گروه‌هاي لبناني در قطر گفت: طي ساعات آتي توافقنامه‌اي در اين زمينه به امضا خواهد رسيد.

برخي منابع اعلام كرده‌اند، تشكيل دولت وحدت ملي از مهمترين مفاد اين توافقنامه خواهد بود. بر اساس موافقنامه ميان گروه‌هاي لبناني، همچنين بحث برسر قانون انتخاباتي جديد به بعد از انتخاب رييس جمهوري لبنان موكول خواهد شد.

از ماه نوامبر سال 2006 كه شش نفر از وزراي گروه‌هاي مخالف دولت لبنان از كابينه اين كشور خارج شدند، بحران سياسي لبنان را در بر گرفت. گرو‌ه‌هاي مخالف دولت در اين ميان با برپايي تحصن‌هاي اعتراض آميز در بيروت اعتراض‌هاي خود را نسبت به سياست‌هاي دولت غربگراي فواد سينيوره اعلام كرده بودند.

با به پايان رسيدن دوره رياست جمهوري اميل لحود در ماه نوامبر سال 2007 و عدم دستيابي به توافق ميان گرو‌ه‌هاي لبناني بر سر انتخاب رييس جمهوري جديد، بحران سياسي در اين كشور به اوج خود رسيد.

تاريخ درج: 1 خرداد 1387 ساعت 11:03 تاريخ تاييد: 1 خرداد 1387 ساعت 12:58 تاريخ به روز رساني: 1 خرداد 1387 ساعت 12:54
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن