تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812924860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرآموزش شركت نفت‌ايران :دانشگاه شيراز توان تامين نيازهاي پژوهشي صنعت نفت را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديرآموزش شركت نفت‌ايران :دانشگاه شيراز توان تامين نيازهاي پژوهشي صنعت نفت را دارد
داخلي. علمي. دانشگاه.

مدير آموزش و پژوهش شركت ملي نفت ايران بر لزوم ارتقاي جايگاه صنعت نفت و گاز در دانشگاه‌ها تاكيد كرد و گفت:صنعت نفت و گاز نيازهايي در زمينه تحقيقات و پژوهش دارد كه دانشگاه‌ها به ويژه دانشگاه شيراز مي‌تواند در اين زمينه حامي صنعت باشند.

به گزارش ايرنا، دكتر محمد علي عمادي، چهارشنبه در نخستين نشست كميته راهبردي نفت وگازوزارت نفت بادانشگاه‌شيرازدراين دانشگاه افزود:سيستم‌هايي كه دانش مدار هستند مي‌توانند پشتيبان و تضمين‌كننده اين صنعت در كشور محسوب شوند و اين دانش مداري از دانشگاهها حاصل مي‌شود.

وي گفت:دانشگاه شيراز به لحاظ اينكه در جنوب كشور قرار دارد و در اين منطقه نيز صنايع زيادي از جمله پارس جنوبي، صنايع بالادستي و ميان دستي و پايين دستي موجود است و همچنيين اين دانشگاه از نظر علمي ممتاز و نمونه است مي‌تواند تامين‌كننده مسايل پژوهشي در حوزه‌هاي مختلف نفت وگازو تربيت كننده دانشجو در اين زمينه‌ها باشد.

مدير آموزش و پژوهش شركت ملي نفت ايران گفت:وزارت نفت نيز در اين رابطه درسه‌حوزه بالادست، ميان دست و پايين دست فعاليت دارد كه بيشتر در حوزه‌هاي بالادست و ميان دست مطالب خود را با دانشگاه شيراز دنبال خواهد كرد.

عمادي افزود: براي اينكه بتوان نيازهاي شركت نفت را در حوزه‌هاي پژوهشي و فناوري محقق كرد مي‌توان طبق تغييراتي كه در بودجه‌هاي سال ‪ ۸۶‬و ‪ ۸۷‬صورت گرفته و مجلس دولت رامكلف نموده كه يك درصد بودجه نفت را جهت انجام امور پژوهشي در اين رابطه هزينه كند.

رييس دانشگاه شيراز نيز دراين نشست گفت: ماموريت گرا شدن دانشگاه شيراز و قرار دادن اولويت جهت‌گيري هاي علمي آن به سمت نيازهاي نفت و گاز ضمن حفظ جامعيت آن ازاهداف مهم كميته‌راهبردي دانشگاه شيراز با وزارت نفت است.

دكتر محمد هادي صادقي افزود: در سفر مقام معظم رهبري به فارس مصوباتي نظيرتاسيس دانشكده فناوري‌هاي نوين با گرايش نانو تكنولوژي وبيو تكنولوژي همراه با تامين بودجه ساخت آن به تصويب رسيده است.

وي گفت: مديريت دانشگاه شيراز خود را به نوعي جزء وزارت نفت مي‌داند و وزارت نفت نيزبايد خود را جزء‌ديگردانشگاه بداند وارتباط نزديك و تنگاتنگ به لحاظ جهت‌گيري هاي آموزشي،ايجاد دوره‌هاي مختلف،تغيير محتوايي دوره‌هاي آموزشي وجهت دهي‌هاي پژوهشي به‌سمت نيازهاي موردعلاقه‌نفت و گاز سوق دهد.ك/‪۲‬ ‪۶۷۵/۶۷۷/۷۳۶۵‬
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن