تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815484538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براساس تفاهم دانشگاه شيراز با وزارت نفت؛ پژوهشكده ازدياد برداشت از مخازن نفت و گاز تأسيس مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: براساس تفاهم دانشگاه شيراز با وزارت نفت؛ پژوهشكده ازدياد برداشت از مخازن نفت و گاز تأسيس مي‌شود
خبرگزاري فارس: رئيس دانشگاه شيراز از تفاهم دانشگاه شيراز و وزارت نفت براي تأسيس پژوهشكده ازدياد برداشت از مخازن نفت و گاز خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، رئيس دانشگاه شيراز امروز در اولين نشست كميته راهبردي نفت و گاز كه به ميزباني دانشگاه شيراز برگزار شد، گفت: فقدان سياست كلي در عرصه علمي كشور كه از دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري نيز بود، لطمه‌هاي زيادي را به بخش آموزش و پژوهش خواهد زد.
محمدهادي صادقي دستور معظم‌له مبني بر تدوين نقشه جامع علمي كشور را نقطه عطف و اميد براي رفع اين خلا برشمرد و تصريح كرد: دانشگاه شيراز بر ضرورت جهت‌دهي فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي در راستاي نيازهاي كشور تأكيد داشته و دارد.
صادقي با اشاره به نزديكي استان فارس به مناطق نفت و گاز‌خيز عسلويه و پارس جنوبي و توانمندي علمي دانشگاه شيراز و داشتن رشته‌هاي متنوع در سطوح مختلف گفت: امروز اولويت فعاليت‌هاي علمي در اين مركز دانشگاهي به رفع نيازهاي صنعت نفت و گاز در حوزه صنايع پايين‌دستي و بالادستي اختصاص داده شده است.
رئيس دانشگاه شيراز ايجاد دانشكده نفت و گاز در اين شهر را مبناي توسعه فعاليت‌هاي علمي دانشگاهي برشمرد و گفت: با راه‌اندازي اين مركز آموزشي، دانشگاه شيراز خود را جزئي از وزارت نفت و وزارت نفت هم خود را جزو پيكره دانشگاه مي‌داند.
صادقي با تأكيد بر لزوم ايجاد يك ارتباط تنگاتنگ در جهت‌گيري‌هاي آموزشي، ايجاد دوره‌هاي مختلف، تغيير محتواي دوره‌هاي آموزشي و جهت‌دهي پژوهش براساس نيازسنجي‌هاي انجام شده و مورد علاقه صنعت نفت و گاز كشور، آمادگي دانشگاه شيراز را در اين زمينه اعلام كرد.
رئيس دانشگاه شيراز گفت: براي استحكام هر چه بيشتر اين ارتباط، حداقل يكي از معاونت‌هاي دانشگاه شيراز به پيشنهاد وزير نفت منصوب خواهد شد چرا كه اعتقاد دارم اين رويكرد بخش وسيعي از حوزه فعاليت‌هاي دانشگاه را توسعه داده و منشأ تحولي عميق در اين مركز دانشگاهي خواهد بود.
صادقي و تصريح كرد: مأموريت‌گرا شدن اين دانشگاه و جهت‌گيري‌هاي علمي آن به سمت نيازهاي صنعت نفت و گاز با حفظ جامعيت اين دانشگاه يكي از تاثيرات مثبت اين تعامل دوسويه با وزارت نفت است.
به گزارش فارس مدير آموزش و پژوهش شركت ملي نفت ايران نيز تغيير و تحول جغرافياي عرضه نفت در جهان را يادآور شد و گفت: بسياري از كشورهاي توليد‌كننده در آينده مصرف كننده نفت خواهند شد.
عمادي دانشگاه را حامي و تضمين كننده صنعت نفت دانست و گفت: دانشگاه شيراز به دليل قرار گرفتن در قطب صنايع نفت و گاز مي‌تواند تأمين كننده نيازهاي پژوهشي و تربيت‌كننده متخصصان دانشجو در اين حوزه باشد.
مدير آموزش و پژوهش شركت ملي نفت ايران با اشاره به تغييرات در بودجه امسال گفت: مجلس دولت را مكلف كرده كه يك درصد بودجه نفت را كه بالغ بر شصت ميليارد تومان است در زمينه امور پژوهشي و فنآوري هزينه كند.
انتهاي پيام/ف
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن