تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799395352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي: تبيين روشن خطوط قرمز منوط ‌به تدوين رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي: تبيين روشن خطوط قرمز منوط ‌به تدوين رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي است
خبرگزاري فارس: مديرعامل بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي گفت: اكنون به دليل عدم وجود نظام ملي رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي مبناي درست و دقيقي براي شناخت خطوط قرمز در دسترس‌ نيست كه اميدواريم با تدوين اين نظام ملي خطوط قرمز به صورت روشن و واضح تبيين شود.


بهروز مينايي در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس در پاسخ به اين پرسش كه به تازگي شما ليست 30 بازي ممنوع را اعلام كرده‌ايد فكر نمي‌كنيد با ورود ماهيانه 40 بازي در عرصه بازي‌هاي رايانه‌اي در كشور اعلام تنها 30 بازي به عنوان بازي‌هاي ممنوع كافي نيست، گفت: ما بنا به درخواست اداره كل همكاري‌هاي سمعي و بصري و نمايش خانگي وزارت ارشاد از فهرست ارسالي بازي‌هايي كه شركت‌هاي تكثير‌ و توزيع براي دريافت مجوزهاي مربوطه درخواست كردند‌، طبق بررسي‌هاي صورت گرفته نظر كارشناسي بنياد در زمينه عدم توزيع و تكثير 30 عنوان بازي در بازار ايران را به آن اداره اعلام كرديم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا ابزار نظارتي درباره بازي‌هاي رايانه‌اي وجود دارد، اظهار داشت: وظيفه ما نظارت محتوايي به بازي‌هاي رايانه‌اي است و مكانيسم عمل و روند اجرايي نظارت بر شركت‌هاي تكثير و توزيع و بازار مصرف از وظايف و اختيارات اداره كل همكاري‌هاي سمعي و بصري و نمايش خانگي است. به همين منظور تيم كارشناسي محتوايي بنياد متشكل از كارشناسان حوزه‌هاي روان‌شناسي، جامعه‌شناسي و مذهبي مدتي است كار خود را آغاز كرده است.
مينايي تأكيد كرد: نظارت بر بازي‌هاي رايانه‌اي نياز به هماهنگي نهادهاي مختلف حاكميت دارد.‌ تصور مي‌شود پس از مشخص شدن بازي‌هايي كه صلاحيت توزيع در بازار ايران را ندارند همكاري اداره كل همكاري‌هاي سمعي بصري و نمايش‌هاي خانگي با اداره نظارت بر اماكن عمومي ناجا مي‌تواند منجر به جمع آوري اين‌گونه بازي‌ها از مراكز توزيع و عرضه شود.
وي ادامه داد: با هدف فرهنگ‌سازي براي استفاده مناسب از بازي‌هاي رايانه‌اي و توجه به نيازهاي متفاوت گروه‌هاي سني مختلف در حال تدوين نظام ملي رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي با همكاري اساتيد مختلف دانشگاه‌هاي معتبر هستيم كه اميدواريم تا چند ماه آينده نتايج آن استخراج شود.
مينايي در خصوص سايت بازي‌هاي رايانه‌اي كه قرار بود در سال جديد راه‌اندازي شود، گفت:‌ ‌اين سايت به زودي راه‌اندازي مي‌شود و در آن همه بازي‌هاي داخلي و خارجي رده‌بندي مي‌شوند و مستندات آن به منظور آگاه‌سازي و اطلاع‌رساني به خانواده‌ها عرضه خواهد شد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه پتانسيل‌هاي مناسب علمي براي تحقيقات در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي در كشور وجود دارد و آيا با‌ آن‌ها وارد تعامل شده‌ايد، گفت: هم‌اكنون در حوزه‌هاي برنامه‌ريزي، آينده‌پژوهي، تجاري‌سازي‌، تربيت نيروي انساني و زمينه‌هاي ديگر با همكاري محققان و دانشجويان مراحل ابتدايي تحقيقات آغاز شده است.
وي در پايان درباره اين‌كه چه نهادي خط قرمزهاي بازي‌هاي رايانه‌اي را تعيين مي‌كند، گفت: خط قرمزهاي توليدات فرهنگي در كل و به خصوص بازي‌هاي رايانه‌اي در هر كشور برگرفته از نوع فرهنگ، مذهب و نظام حاكميتي آن كشور خواهد بود. اكنون به دليل عدم وجود نظام ملي رده‌بندي بازي‌هاي رايانه‌اي كه به اين مؤلفه‌ها توجه مي‌كند متأسفانه مبناي درست و دقيقي براي شناخت خطوط قرمز در دسترس‌ نيست كه اميدواريم با تدوين اين نظام ملي خطوط قرمز به صورت روشن و واضح تبيين شود.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن