تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812858759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسپايك لي مستندي از مايكل جردن مي سازد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اسپايك لي مستندي از مايكل جردن مي سازد
جام جم آنلاين: اسپايك لي كارگردان صاحبنام ، مستند درباره مايكل جردن مي‌سازد و اميدوار است فيلم او سال آينده در جشنواره فيلم كن به نمايش درآيد. «لي» و بسكتباليست معروف پيش از اين در يكسري آگهي‌هاي تبليغاتي براي يك شركت توليدكننده وسايل ورزشي با هم كار كرده‌ بودند. NBA از سرمايه‌گذاران اين فيلم مستند است.


ورايتي اعلام كرد مستند جردن شامل تصاوير پخش‌نشده از دو سال آخر دوران ورزشي جردن در ليگ حرفه‌اي بسكتبال آمريكا (03- 2002 و 02- 2001) است كه با دوربين‌هاي NBA فيلمبرداري شده است.

جردن 45 ساله از محبوبترين بسكتباليست‌هاي دنيا در دهه‌‌هاي 1980 و 1990 بود و همراه تيم «شيكاگو بولز» 6 بار قهرمان NBA شد.

«لي» و بسكتباليست معروف پيش از اين در يكسري آگهي‌هاي تبليغاتي براي يك شركت توليدكننده وسايل ورزشي با هم كار كرده‌ بودند. NBA از سرمايه‌گذاران اين فيلم مستند است.

فيلمساز معروف كه براي پيش‌نمايش فيلم جديد خود درام جنگي «معجزه در سينت آنا» به كن سفر كرده از علاقه جردن براي سفر به كن خبر داد.

روز دوشنبه حدود هشت دقيقه از فيلم 43 ميليون دلاري «معجزه» براي مطبوعات و خريداران به نمايش درآمد. اين فيلم بر مبناي كتاب پرفروش جيمز مك‌برايد ساخته ‌شده و توليد آن اواخر ژوئيه به پايان مي‌رسد. «معجزه» پس از نمايش در جشنواره تورنتو يا ونيز يا هر دو، از 10 اكتبر در آمريكا اكران مي‌شود.

فيلم جديد "لي" كه بر مبناي ماجرايي واقعي ساخته شده درباره چهار نفر از سربازان سياه پوست لشگر 92 ارتش آمريكاست كه سال 1944 در جريان جنگ جهاني دوم در دهكده توسكاني گير مي‌افتند و بايد همزمان با فرماندهان نژادپرست و نازي‌ها روبرو شوند.

اين فيلم در عين حال حادثه‌اي را به تصوير مي‌كشد كه ايتاليايي‌ها از آن به عنوان «معجزه در سينت آنا» ياد مي‌كنند و در جريان آن 560 غيرنظامي شامل زنان، بچه‌ها و مردان سالخورده به تلافي اقدامات پارتيزان‌ها، به دست سربازان آلماني به قتل رسيدند و بعد سوزانده شدند.

فيلمساز 51 ساله گفت: «معجزه در سينت آنا» درباره مردان سياهپوست است كه هر چند آن زمان هنوز در آمريكا شهروند درجه دو بودند، در ايتاليا با فاشيست‌ها جنگيدند و اين كشور را آزاد كردند.

«لي» مدتي پيش نيز درباره پروژه جديد خود گفته بود: هدف فيلم من به رسميت شناختن نقش سربازان سياهپوست آمريكايي است؛ نقشي كه در فيلم‌هاي قبلي هاليوود ناديده گرفته شده است.

لي از پروژه «معجزه» به عنوان فيلمي كاملا اروپايي ياد كرد و گفت پارسال قصد داشت فيلمي زندگينامه‌اي درباره جيمز براون و فيلمي نيز درباره شورش‌ها در لس آنجلس بسازد كه به خاطر همكاري نكردن استوديوهاي هاليوود قيد توليد اين دو پروژه را زد و به جاي آن «معجزه» را با يك سرمايه‌گذار ايتاليايي ساخت.

او با انتقاد از جنگ‌هاي آمريكا در ويتنام، كره و عراق، جنگ جهاني دوم را آخرين جنگ عادلانه ارتش اين كشور خواند. لي سازنده فيلم‌هايي مانند «كار درست را انجام بده» 1989، «تب جنگل» 1991، «مالكوم ايكس» 1992، «تابستان سام» 1999، «ساعت 25» 2002 و «خودي» 2006 است.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن