تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815496318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرضاوي:ساخت كليسا در كشورهاي اسلامي بلامانع است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قرضاوي:ساخت كليسا در كشورهاي اسلامي بلامانع است
ساخت و افتتاح نخستين كليساي كاتوليك قطر مخالفتهايي را در پي داشته كه به دنبال آن رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان فتواي بلامانع بودن ساخت كليسا در يك كشور اسلامي را صادر كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اسلام آنلاين، ساخت و تأسيس نخستين كليساي قطر اواخر اسفند ماه سال گذشته با مخالفتها و موافقتهاي بسياري همراه بود كه يوسف القرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان با صدور فتوايي جواز ساخت كليسا براي شهروندان مسيحي در كشورهاي اسلامي را صادر كرد و گفت: عبادت غيرمسلمانان در كشورهاي اسلامي ضروري است و ولي امر شرعي بايد اين اجازه را به آنها بدهد.

وي در ادامه با تأييد ساخت كليسا و نقش عبادت غير مسلمانان در كشورهاي اسلامي تصريح كرد: برخي از علماي مسلمان ساخت كليسا را تحريم و برخي ديگر آن را مجاز دانسته اند، در حالي كه غير مسلمانان نيز مانند مسلمانان نياز به مكاني براي عبادت و انجام مراسم ديني خود دارند.

دكتر عبدالحميد انصاري رئيس سابق دانشكده شريعت دانشگاه قطر ساخت كليسا در كشورهاي اسلامي را مورد تأييد قرار داد و يادآور شد: مسلمانان به دين مسيحيت به عنوان دين آسماني اعتقاد دارند، بنابراين ساخت كليسا نيز در راستاي انجام فرامين الهي مانعي ندارد .

از سوي ديگر دكتر نجيب نعيمي با اين دليل كه قطر كشوري اسلامي است و يك كشور سكولار نيست كه بر اساس قوانين آن عمل كند، با ساخت كليساي مذكور مخالفت كرده است.

كليساي كاتوليك قطر كه 15 مارس ( 25 اسفند) در قطر افتتاح شد، نخستين كليسايي است كه دولت قطر با ساخت آن موافقت كرده است. اين كليسا پس از 1400 سال در قطر ساخته شد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 404]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن