واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: تجلیل امام جمعه مشهد از بصیرت مردم تونس و انتقاد از بی بصیرتی سودانی ها سودان جنوبی منطقه ای نفت خیز و حاصل خیز است، مردم جنوب سودان اكثریت مسیحی هستند و فاقد بصیرت اسلامی؛ در نتیجه 98 درصد رای به جداسازی داده اند البته آنها در آینده ای نزدیك متوجه می شوند كه چه كسانی را بر خود مسلط كرده اند و آن زمانی است كه استكبار جهانی و جوامع غربی تمام منابع شان را چپاول كرده اند. انقلاب مردم تونس و تحولات لبنان، از موضوعاتی بود كه روز گذشته سوژه تحلیلهای امامان جمعه بود و به عنوان نمونه علم الهدی، امام جمعه مشهد و دعاگو، امام جمعه شمیرانات در این خصوص سخن گفتند.به گزارش خبرنگار «آینده»، امام جمعه مشهد گفت: بصیرت مردم تونس و لبنان باعث شد نقشه شوم استكبار جهانی و جوامع غربی راه به جایی نبرد.حجت الاسلام علم الهدی اظهار داشت: در سودان متاسفانه به دلیل نبود بصیرت مردم "جنوب سودان" استكبار با ابزار فتنه و تزویر به اهداف خود رسید و سرانجام مردم سودان رای به جداسازی "سودان جنوبی" از "سودان مركزی" دادند.وی افزود: سودان جنوبی منطقه ای نفت خیز و حاصل خیز است، مردم جنوب سودان اكثریت مسیحی هستند و فاقد بصیرت اسلامی؛ در نتیجه 98 درصد رای به جداسازی داده اند البته آنها در آینده ای نزدیك متوجه می شوند كه چه كسانی را بر خود مسلط كرده اند و آن زمانی است كه استكبار جهانی و جوامع غربی تمام منابع شان را چپاول كرده اند.این عضو مجلس خبرگان رهبری، بصیرت مردم كه بصیرتی اسلامی و از اسلام گرایی سرچشمه گرفته است را راه نجات در فتنه برای مردم لبنان دانست و گفت: مردم لبنان با تكیه به این بصیرت باعث شدند تا قبل از اجرای توطئه و فتنه های غرب جلوی آن را بگیرند.به گزارش ایسنا، وی سقوط دیكتاتوری تونس را نتیجه بصیرت و اسلام خواهی و نیز استفاده مردم تونس از نسخه انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: مردم تونس با بهره گیری از الگو و تجربیات انقلاب اسلامی امروز خواهان سرنگونی رژیم و حكومت دیكتاتوری سابق هستند و به هیچ فتنه و توطئه ای تن در نمی دهند.در همین حال امام جمعه شهرستان شمیرانات در خطبه دوم به تحلیل تحولات سیاسی روز تحت عنوان ریشهیابی قیامهای مردمی در كشورهای اسلامی پرداخته اظهار داشت: قیامهای مردمی در كشورهای اسلامی كه در قالب تظاهرات و راهپیماییهای اعتراضی و انقلابهای خونین و خشمآلود توسط اكثر و یا همه اقشار مردمی، پدیدار میشوند در پنج عامل «اسلامستیزی - فقر، محرومیت و بیكاری - بیدادگری و سلب آزادیهای اساسی - مفاسد اخلاقی و اقتصادی در حكومت و وابستگان به مناصب حساس حكومتی، و وابستگی به بیگانگان و مزدوری برای قدرتهای خارجی» كه بسترساز خشم و اعتراض مردمی است ریشه دارد.دعاگو اسلامستیزی و مبارزه با ارزشهای دینی و نمادهای دینداری را راهبرد استكبار غرب و ارتجاع وابسته عرب برای پیشبرد توطئه جهانی سازی دانسته گفت: اسلامستیزی حكومتها كه طرح سكولاریزهسازی كشورهای اسلامی برای تحقق توطئه جهانیسازی و تسلط غرب بر جهان اسلام و جامعه جهانی است در قالب مبارزه با حجاب اسلامی، ایجاد محدودیت برای مساجد، مراسم و برنامههای مذهبی و مبارزه با نمادهای دینداری خودنمایی میكند، خشم مسلمانان را برمیانگیزد و حكومتها را در معرض سقوط قرار میدهد. دینستیزی دولت در جمهوری آذربایجان با منع حجاب اسلامی آغاز شد و با سركوب معترضان و برخورد غیرمنطقی با دانشمندان و روشنفكران به اعتراضی عمومی و انفعال عناصر حكومتی انجامید.ناطق جمعه شمیرانات بزرگترین دلیل عقبماندگی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی كشورهای اسلامی را وابستگی به غرب، اجرای طرح و برنامههای استعماری غربیها و مزدوری و خودفروشی حاكمان و دولتمردان به قدرتهای خارجی تحلیل نموده گفت: بیتدبیری سیاسی، وابستگی به قدرتهای خارجی و ناكارآیی در رفع نیازهای مردمی اعتراض گسترده مردم اردن را به بهانه افزایش قیمت نان، ارزاق عمومی و فقر و بیكاری در پی داشت و گسترش اعتراض مردمی بر نگرانی دولتمردان وابسته و بیكفایت اردن افزود. حكومت مستبد و مرتجعی كه عزت و اعتبار و شكوه و اقتدار مسلمانان اردنی را به آسایش و امنیت موعود قدرتهای خارجی فروخت و با منفورترین رژیم غاصب و خونآشام منطقه معاشقه و راهبردهای سازشكارانه را برگزید امروز نگران طغیان مردم در برابر فروش اعتبار و اقتدارشان به سیاستهای آزمندانه خارجیها است.حجت الاسلام والمسلمین دعاگو انقلاب تونس را بزرگترین زنگ خطر برای شیفتگان غربگرایی و بزرگترین هشدار سیاسی برای مجریان توطئه سكولاریزهسازی كشورهای اسلامی و حاكمان آلوده به ننگ سلب آزادی، استبدادگرایی و مفاسد اخلاقی و اقتصادی دانسته گفت: مردم تونس از قانون منع حجاب اسلامی، تعطیلی مساجد، ممنوعیت پخش اذان از صدا و سیمای تونس، فقر و محرمیت و بیكاری، فساد عناصر و مهرههای حكومتی و وابستگان به ریاست جمهوری، سیاست سلب آزادی و سركوبگری و وابستگی حكومت به قدرتهای خارجی خشمگین شدند و در برابر نظام استبدادی «زینالعابدین بن علی» ایستادند و انقلابی بزرگ را در این كشور اسلامی آفریدند.امام جمعه شمیرانات بهانه اشتعال آتش ستمسوز انقلاب در تونس را برخورد نامناسب حكومت با فقیران و محرومان ملت تحلیل نموده گفت: جوانی كه از فشار فقر و محرومیت به سبزیفروشی روی آورده بود هنگامی كه در برابر ضبط وسیله سبزیفروشیاش توسط پلیس زن به اعتراض برمیخیزد، مورد اهانت قرار میگیرد و مضروب میشود، در اعتراض به برخورد پلیس به خودسوزی میپردازد و مردم برای دفاع از جوان مورد تعرض و اهانت قرار گرفته به خیابانها میریزند و به درگیری با پلیس میپردازند، درگیریها به كشته و مجروح شدن مردم میانجامد و دامنه اعتراضات در طی یك ماه به سقوط دولت مستبد و غربگرای بن علی، منجر میشود.وی در پایان تأكید كرد: بزرگترین پیام انقلاب تونس برای همه حكومتها در شرایطی كه افكار عمومی ملتهای جهان تحت تأثیر رسانههای جمعی به آگاهی، هوشیاری و راه و روشهای قیامهای اثرگذار جمعی دست یافتهاند این است كه هیچ نظامی با ظلم و زور استمرار نمییابد و هیچ حكومتی با سلب آزادیهای اساسی و توسل به فریب افكار عمومی نمیتواند بر اندیشهها و دلها فرمانروایی كند. هیچ قدرتی در هیچ شرایطی نمیتواند با دینستیزی و تعرض به عقاید، اندیشهها و مبانی و پیامهای دینی ملتها به ثبات، امنیت و پایداری بیاندیشد و هیچ دولتی با رویگردانی از حمایت ملت و حمایتطلبی از دشمنان خارجی امت اسلامی نمیتواند به اعتبار، استقرار و استمرار حكومتش امیدوار باشد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]