تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827839629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجاب های بین ما و خدا ریشه در خودبینی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: حضرت آیت الله جوادی آملی  حجاب های بین ما و خدا ریشه در خودبینی دارد 
جوادي آملي
  حضرت آیت الله جوادی آملی در درس اخلاق که با حضور جمعی از حوزویان و دانشگاهیان برگزار شد، اظهار داشتند: ما در تعبیرات دینی این دستور را زیاد می شنویم که این کار را «قربتاً الی الله» انجام می دهیم. ما می فهمیم که نزدیکی به خدا، زمانی و مکانی نیست، یعنی نزدیکی و دوری مکان و یا نزدیکی و دیری زمان درباره خداوند نیست.  ایشان افزودند: اینکه می گوئیم کار خیر را باید قربتاً الی الله انجام دهیم، به خاطر این است که اولاً می دانیم که قرب و نزدیکی، مادی نیست و ثانیاً می فهمیم که منظور، قرب معنوی است، اما باید تلاش و کوشش کنیم که این قرب معنوی چه چیزی است.استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کردند: وقتی به روایات و ادعیه مراجعه می کنیم، می بینیم که فاصله ای بین خدا و خلق نیست؛ برای اینکه خود ذات اقدس الهی می فرماید: شما درباره شخص محتضر خیال نکنید خدا از او دور است. شما که در بستر محتضر حاضرید، خدا به او از شما نزدیکتر است.حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان آیاتی از قرآن کریم در مورد نزدیک بودن خدای سبحان به انسان از جمله آیه شریفه «نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ»، اظهار داشتند: ما که بخواهیم به خدای سبحان نزدیک شویم دعای ابوحمزه ثمالی و دعای نورانی امام کاظم علیه السلام در روز 27 رجب وجود دارد که فرمود؛ خدایا کسی بخواهد به طرف تو رحلت کند، اگر مرحله به مرحله پیش برود، این راه خیلی نزدیک است.مفسر قرآن کریم تاکید کردند: اگر بخواهیم به خدا نزدیک شویم، هم او به ما نزدیک است و هم ما به او نزدیک هستیم؛ ولی یک عده به خدا نزدیک هستند و عده ای دیگر از خدا دور هستند.معظم له افزودند: فهم این مسئله دشوار است که خدای ما، به ما، از خود ما نزدیکتر است.استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به کاربرد فن اخلاق در این امور مهم، تصریح کردند: اخلاق، علم است و اگر از مکاسب و کفایه قوی تر نباشد، لااقل در حد همان ها است.بین ما و خدای ما چیزی نیست که حاجب باشد و نگذارد به خدا نزدیک باشیم، بلکه بین ما و خدا، خود ما حاجب هستیم.ایشان با تاکید مجدد بر اینکه بین خلق و خدا، حجابی غیر از خود خلق نیست، تصریح کردند: تمام حجاب های ما خودبینی ماست. این چنین نیست که بین ما و خدای ما سدی باشد که نگذارد به خدا نزدیکتر شویم.مفسر بزرگ قرآن کریم افزودند: اگر کسی خواست برای رضای خدا کار کند، دیگر نگوید «من». این «من» مزاحم کار ماست و نمی گذارد کار ما قربتا الی الله باشد.معظم له اظهار داشتند: در طول دوران انقلاب اسلامی بعضی افراد در لباس روحانیت و غیر لباس روحانیت، هر کاری که انجام دادند منشأ خیر و برکت شدند و این به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و خون های پاک شهداست.حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآور این نکته که انسان یک موجود حقیقی تکوینی است، نه اعتباری، خاطرنشان کردند: انسان که یک موجود تکوینی حقیقی است، پویا و متکامل است و موجود حقیقی تکوینی را امور حقیقی به کمال می رساند، نه امور اعتباری.معظم له تصریح کردند: زندگی متمدنانه بشر با قوانین اعتباری از جمله وجوب حرمت و حلال و حرام است.ایشان افزودند: قوانین اعتباری حتما باید به یک حقایقی تکیه کند که آن حقایق عهده دار کمال باشد.بر اساس گزارش بنیاد علوم وحیانی اسراء حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کردند: کسی که بخواهد چنین قواعدی را استنباط کند، بشر نیست؛ کسی که حقایق قبلی را آفرید و حقایق بعدی را می آفریند - یعنی خدا ،می تواند از حقایق، قوانینی را به ما بفهماند تا ما بعد از ایمان، عمل کنیم و بعد از مرگ به آن برسیم و در دنیا هم از آنها استفاده کنیم.معظم‌له در بخش پایانی بیانات خود به تفسیر کوتاهی از نامه های 19 و 20 امیرالمومنین علیه السلام از کتاب شریف نهج البلاغه پرداختند





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 477]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن