تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834959614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد محمود امجد: اين روزها هيچ اخباري حجيت ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: استاد محمود امجد: اين روزها هيچ اخباري حجيت ندارند


------------

درس هايي از استاد محمود امجد؛

1- بهشت هدف شما نيست جايگاه شماست آخرت كليدش خود آدم مي باشد كسي كه به مردم مي پرد درنده است اين سگ است گرگ است اين جايش بهشت نيست آنجا پرده را مي كشند مي گويند اين گرگ است اينجا جاي درست شدن مي باشد به عنايت مي باشد به جديت نيست تا يار كه را خواهد و ميلش به كه باشد ما بايد يك تلاشي بكنيم مذبوحانه و يك انديشه گزاف بقيه اش ديگر دست خداست.كليد بهشت اعتقاد به توحيد ، اخلاق ، عمل صالح و دوست داشتن اهل بيت من مي باشد بهشت را هرگز با متاع دنيا نمي توان خريد و بازار بهشت فروشي هرگز در صومعه ، كنيسه و دير و بدست راهبان و كشيشان و آخوندهاي مسيحي و يهودي نمي باشد بلكه بهشت در كنار انسان و در جان او مي باشد آقايون اگر كسي گناهي دارد حق ندارد گناهش را پيش كسي بازگو نمايد غير از خاري چيزي نيست من خدايا گنهكارم استغفرالله تمام شد كسي برود و گناه خودش را پيش كسي بگويد اين خودش يك گناه ديگري است اقرار به گناه واعتراف به گناه پيش خداي تعالي ارزش دارد مرشد و غير مرشد ندارد اسلام يعني اصلا چنين اجازه اي نمي دهد مرشد كيه مرشد اهل بيت عصمت و طهارت مي باشند بقيه ول معطلند تنها دستگير انسان ولي عصر(عج) مي باشد و بس اين طرف و آن طرف نرو خبري نيست آن را كه خبري شد خبري باز نيامد در اسلام آن كه دلبستگي سراسري دارند فقط همين چهارده معصوم هستند و ديگر هيچ ، تجربيات تلخي از اين جوانان دارم اينجا الان در همين تهران يك افراد كالي هستند كه خودشان را مرشد كردند كال هستند و تير را هم به تاريكي مي فرستند يك افرادي هم هستند كه شيادند اين جوان هم پاك و پاكيزه گول اين افراد كال و شياد را مي خورند آقا يك دستور را عمل كنيم كار تمام است يك دستور بيشتر نداريم خلاف نكنيم بهترين معلم ما اينست .

2- لا اله الا الله بالاتر از بهشت مي باشد ولي از اين احاديثي كه ما مي خوانيم از صلوات بهتر چيزي نيست حب اهل بيت يعني لا اله الا الله .

3- من نمي دانم پاي منبر بنده همه جور آدمي مي آيند علما هستند دانشمندان هستند لطف مي كنند محبت مي كنند سني هست شيعه هست دنيا بداند شيعه بداند سني بداند ماركسيست ها بدانند يهودي ها و نصاري بدانند نجاتي نيست مگر پناه به قرآن و اهل بيت و ديگر راه نجاتي براي بشريت نيست .حالا ممكن است برادران اهل سنت بيايند بگويند بياييم مثل شما شويم؟ نه آقا جان مثل ما نشويد ما شيعه نيستيم ما محبيم شما هم محبيد ما سني غير محب نداريم اگر غير محب باشد اصلا كافر است كسي كه محب علي نيست كافر است اهل سنت همه اهل محبتند در مصر در مورد محبت اميرالمومنين غوغا مي كنند اهل سنت كه دشمنان اهل بيت نيستند ما همه محب اهل بيت هستيم ولي بايد برگرديم به مكتب اهل بيت ، اهل بيت عصمت و طهارت سعادت بخش جامعه هستند كساني مي توانند به جامعه سعادت بخشند كه حقيقت قرآن هستند و آنها خليفة الله هستند بر روي زمين و امروز در پس پرده عالم كي اين عالم را ادره مي كند ؟ فرمانرواي كل عالم امام زمان (عج) است كه معلم قرآن مي باشند.

4- دوستي اهل بيت با اخلاص همراه است نه اينكه اهل بيت را براي خودمان دكان بكنيم .الحمدالله از بركت اهل بيت همه چيز داريم اين يعني چه؟ نخير از بركت اهل بيت همه جور بلا هم سر ما نازل مي شود . مي گويد كسي مرا دوست داشته باشد كوه باشد آب مي شود و اين نشان مي دهد كه ما خيلي عزيز و گرامي هستيم براي اهل بيت! آقا اينطور نيست پس ملاك اقبال نيست ملاك واقعي داشتن محبت واقعي و شيعه گري است خدا ما را شيعه كند شيعه علامتش قلب سليم مي باشد .

5- يك نفر رفته بوده پيش يكي از علما فكر كنم آقا ميرزاجواد ملكي بوده آقا ما يك به يك معامله مي كنيم و يك تومان يك تومان مي كشيم رويش گفته بود اشكالي ندارد مال خودته ولي بي انصافي هست خيلي خوشحال شده و گفته بود الحمدالله كار حرام نكرديم .گفتيم اينكه دعاهامون مستجاب نمي شوند از اينست كه انصاف نداريم انصاف اينست كه انسان خدا را تنها نگذارد و ول نكند شمر هم كه امام حسين(ع) رو كشت بي انصاف بود.

6- مداح يا بايد مجتهد باشد يا دستش در دست يك مجتهد باشد. من كوچك همة مداح‌هاي اهل بيت(ع) هستم و دست همه‌شان را هم مي‌بوسم. اما چيزي كه مهم است و عرض من هم همين است، اين كه ما الان نياز به چه چيزي داريم؟ ما امام حسين(ع) مي‌خواهيم و معرفت امام حسين(ع). ما شعار نمي‌خواهيم، شعور مي‌خواهيم. شور نمي‌خواهيم، شعور مي‌خواهيم.

7- خرق ِ عادت ، موجب ِ خرق عادت مي شود.

8- علامه مطهري مي‌فرمايد: همه‌ي مردم به دنبال دو چيز هستند : نجات از مشكلات و آگاهي ، اين درس تقواست. تقوا يعني چه؟ يعني كار بد نكن! همه‌ي اين تشكيلات براي همين است.

9- حالا هر قدر هم كه ما بگوييم فلسفه ي نهضت حسيني! انگيزه‌ي قيام ابا‌عبدالله الحسين! به جاش بايد بگوييم من دلم نمي خواهد بد باشم! راهش هم اينست، بايد مواظب خودمان باشيم خيلي راحت ولي نفس نمي گذارد. خدا ميگويد اينكارو بكن نفس ميگويد نكن. خدا ميگويد به نامحرم نگاه نكن، نفس ميگويد نگاه كن. خدا ميگويد به حرف پدر و مادرت گوش فرا بده احترام كن، نفس ميگويد نه. مادرش دارد مي‌ميرد، يك ليوان آب به او نميدهد! منتظر است ببيند كي گل مي زند. بالاخره نفس اماره حاكمه يا خدا؟خدا ميگويد دروغ نگو نفس اماره ميگويد بگو. خدا مي گويد غيبت نكن اما نفس اماره.... بالاخره كدوم؟ اگر هرچه خدا ميگويد عمل كرديد زير پرچم امام حسين هستيد. اگر هرچه نفس اماره مي گويد عمل كرديد زير پرچم شمر و يزيديد. ما سينه زن امام حسينيم ديگه.....

10- حضرت يوسف رفت طرف درهاي عظيمي كه قفل بود براي اينكه فرار كند از معصيت و خدا هم در را برايش باز كرد. خدا در قرآن فرموده هركس تقوا پيشه كند درهاي بسته را به رويش بازخواهم كرد.

11- امام راحل با آقاي زنجاني رفيق بوده اينها كه مي روند مشهد مي روند پيش شيخ حسنعلي به او مي گويند كيميا به ما بده، او مي گويد قول مي دهيد از آن استفاده نكنيد خوب اينها هم مي گويند نه مثلاً گرسنه باشيم كيميا هم داشته باشيم و باز گرسنگي بكشيم خوب اين كيميا به چه دردي مي خورد؟ اين علوم غريبه اگر بيايد خيلي خوبند. ولي اين كيميا ، سيميا ، هيميا و ليميا... كاربرد ندارند. همين فيزيك و شيمي و فلسفه و عرفان و اين ها درس كاربرد خواهند داشت. حالا كيميا داشته باشيم و گرسنگي بكشيم؟! امام و آقاي زنجاني گفتند نه. گفت يك چيزي ميدهم به شماها و به تعبير بنده بهتر از كيميا؛بعد از نماز سه تا قل هو‌الله بخوانيد و سه تاهم صلوات بفرستيد. آقاي زنجاني ميگويد تا آخر عمر محتاج نشدم.

12- كسي كه آخرتش را درست كند دنيايش هم درست مي شود، آخرتش رو درست كندنه اينكه يك گوشه بنشيند عبادت كند. يعني در فكر آخرت باشد. الآن وظيفش اين باشد كه برود خانه بايد بلند شده و برود. اگه بخواهد بيايد از مادرش بايد اجازه بگيرد. نه اينكه پدرو مادرش ندانند كجاست و تا ساعت دو شب سينه بزند.

13- الان انسان رفته است دنبال دنيا. هم دنيا رو باخته است و هم آخرت را. اين ضرر نيست، خسران است. دنيا اگر ارزش داشت خدا به اولياء و انبياء مي‌داد. البته دنيا علامت ارزش نيست و دليل بر بي ارزشي هم نيست يعني آدم ثروتمند بي ارزش نيست. اما دنيا ارزش ندارد كه به خاطر يه كيسه گندم بروي به جنگ امام حسين(ع). اين است كه خدا مي‌فرمايد هر كس تقوا داشته باشد درهاي بسته برايش باز مي شود. راه اين است، اين را من نمي‌گويم خدا ميگويد. كجا ميروي؟! كار و تلاش لازم است. اما از اذان صبح بدوي تا آخر شب براي اين دنيا؟ آخر شب هم برگردي پيش خانواده، عصباني، ناراحت و دعوا و بد و بيراه و... . من واقعاً متاسفم حالا يك نفر خارج از اين قضايا باشد اهل زيارت عاشورا و اينكارا نباشد ، خب ميگوييد نادان است. اما آدم اهل اين چيزها ديگه... . آقاي نماز شب خوان غيبت نكن آقاي زيارت عاشورايي غيبت نكن .

14- ما بيچاره ايم ما افتاده ايم و دستگير ما ابوالفضل است. شايد شما از من كه اين بالا نشستم اطلاعاتتون بيشتر باشد چون شما اهل راديو و تلويزيون و اينترنت هستيد. اما اينجا مجلس تذكره كه شب عاشورا مهلت گرفتند قرآن بخوانند يعني ما مسلمانيم.

15- نمايشگاهي بزرگتر از كربلا نيست همه‌ي رذالت هاي عالم در كربلاست همه‌ي فضيلت هاي عالم نيز در كربلاست. عفو و احسان و بزرگواري و گذشت و فداكاري وانسانيت و مروت. نه اينكه كربلا بدويي نه اينكه هي براي عمره بدويي اين جوان نرفته عمره يه دفعه به جاي خودت اين جوان رو بفرست عمره.مروت و انسانيت شرطه نه اين چيزا. كه چي؟ خدا قسمت كنه هميشه بريم ولي ميري يكي رو هم ببر، بخور و بخوران، بپوش و بپوشان.

16- يك جمله از آيت‌الله بهجت ميگويم در مورد نماز دقت كنيد يه جمله است علما كتاب درباره‌ي سير و سلوك و نماز زياد نوشتند همه رو جمع كنيد مي شود اين جمله : نماز در حكم كعبه است تكبيره الاحرام مثل احرام است يعني مثل احرام حج كه در آن خيلي چيزها بر انسان حرام مي‌شود. اما اينجا همه چيز به غير خدا حرام مي‌شود. قيام ملاقات دو دوست است يعني ملاقات خصوصي است ملاقات ويژه ا‌ست الله‌اكبر ، آن وقت مي روند وقت ميگيرند مثلاً براي ديدن رهبري از خيلي قبل كه فقط بنشينند و آنجا ايشان را از دور ببينند،خدا ميگويد نه من كه خداي همه‌ي شما هستم من ميگويم بيا ملاقات ويژه، نه عمومي ، ركوع خضوع است و سجده فاني شدن مي باشد .پس اين جمله شد: نماز مانند كعبه است ، تكبيره‌الاحرام مثل احرام است ، ركوع خضوع است و سجده فاني شدن.
در خدا گم شو كمال اين است و بس گم شدن گم كن وصال اين است و بس
(رو به قاري قرآن) يك حمدي بخوان(كاغذي همان لحظه به دست استادرسيد و يكدفعه استاد امجد در حين تلاوت سوره حمد توسط قاري قرآن قرائت قاري را قطع مي كنند و مي‌گويند:) آقاي كاظمي دم در خانواده منتظر شما هستند.

17- تمام دين دو كلمه است: مرنج و مرنجان(كف الاذي و تحمل الجفا) كسي ز خود وحدت كه اين حقيقتِ دين و آيين و ايمان است. وفا كنيم و ملامت كشيم و خوش باشيم/كه در طريقت ما كافري است رنجيدن.به هر حال ما انسان‌ هستيم، نمي‌توانيم نرنجيم مهم اين است كه ترتيب اثر ندهيم( پس دين يك كلمه است: مرنجان) مباش در پي آزار و هرچه خواهي كن/كه در طريقت ما غير از اين گناهي نيست / از آن گناه كه نفعي رسد به غير چه باك.

18- آقاي بهاءالديني سال‌ها قبل به يكي از فضلاي قم گفته بود: اگر مي‌خواهي بروي قم مرجع شوي، مردم بيايند دست‌ات را ببوسند و وجوهات بدهند، بروي تهران و شهر نو، بليت بفروشي بهتر است.

19- من اعتقاد دارم كه اگر كسي بر حسين(ع) اشك بريزد اگر نه همه‌ي گناهان او لااقل بسياري از گناهان‌اش مي‌ريزد.

20- اگر انسان براي خودش شأني قايل باشد، به جاي طرفداري از حق، به جاي حق، از شأن خود مواظبت مي كند. و لذا خودبزرگ بيني در اصل نوعي ذلت و كوچك شمردن خود است و انساني كه احساس برتري نسبت به ديگران داشته باشد براي حفظ اين احساس، هر ذلتي را مي پذيرد.

21- تاكيد مي كنم كه تلاش براي بهتر شدن با احساس برتري نسبت به ديگران نمي سازد. حتي ما نمي توانيم خود را بالاتر از يك انساني كه فعلا و علي الظاهر كافر است بدانيم. در دستگاه الهي حساب متفاوت است. مثال هاي زيادي در اين باره وجود دارد. حضرت حر و ساحره موسي(ع) مثالهاي واضحي هستند.

22- عالم چو حبابي است وليكن چه حباب؟!/ نه بر سر آب، بل بر روي سراب!
آنهم چه سراب؟ كه بينند به خواب!/آن خواب چه خواب؟ خواب بدمست خراب!

23- ادب و تواضع از خصلتهايي است كه موجب نجات انسان مي گردد.

24- آقايون اين روزها هيچ اخباري حجيت ندارند دو تا خبر ضد و نقيض صبح به بنده دادند خبر رساناني كه هر دو عادل و انسان هاي قابل اعتمادي بودند لذا من الان صد در صد به هيچ خبري اعتماد ندارم علما در مورد اينكه صبح شده است يانه اختلاف كردند آقا شيخ محمد بهاري فرمودند: من مي گويم صبح شده است نماز بخوانيد ولي دلم مي خواهد مسلمانان اقلا به اينجا برسند و ببينند كه ملائكه شب دارند مي روند و ملائكه صبح دارند مي آيند لااقل مسلمانان به يك جايي برسند تا اين ملائك را ببينند كو ملائكه؟ كو خدا ؟ چشمت را ببند بگو هو ! ، اين كه نشد ، همه موجودات داد مي زنند هو !، يك حركت مي خواهد ما اصلا حركت نكرديم ما فقط به شعار قانعيم شعار هم به تنهايي كافي نيست شعور مي خواهد.

25- بي‌گناهي، خود، گناه است.

26- سيرو سلوك گردن كج كردن و چپ و راست رفتن و اين بازي ها نيست سير و سلوك اينست كه آدم خلاف نكند. آدم هاي ناقصي در جامعه افتاده اند و شده اند استاد و بچه ها را كج و كوله بار مي آورند نمي دانم ( به جوانان مي آموزند) كه چند هزار تا انا انزلنا بخوانند تا (در امتحان نمره بگيرند) برو درس ات را بخوان معصيت نكن اگر مردي زبانت را نگه دار ، ز كذب و غيبت و بهتان و آزار.نيازي نيست گردنت را كج كني خدا گردنت رو صاف آفريده و راضي نيست انسان بازي درآورد ولي سعي كن متكبر نباشي جامعه بي سرپرست همين است گله بي چوپان همين است تمام سير و سلوك و همه درس اخلاق فقط يك كلمه است، مرد ميدان هست؟ بسم الله ! خلاف نكنيم .نماز شب اش ترك نمي شود ولي آبرو و حيثيت مردم را از بين مي برد! تهمت ، ايمان عابد را آب مي كند ما مي خواهيم با اين حرفهايمان به خدا برسيم ؟ ما مي خواهيم عارف شويم؟ هزاران سال عبادت بكنيم باز هم پايمان لنگ است خدايا هدايتمان كن خدايا به ما صداقت بده .

27- نماز طولاني خوب است ولي اي امامان جماعت طول دادن سجده كه كمال نيست . صدق پيش آر كه طاعت به پيشاني نيست /يارب تهي مكن زمي جام ما / از معرفت بريز شرابي به كام ما/ از صدق بندگي ات به دل دانه اي فكن /شايد كه عشق و معرفت آيد به داد ما /بي صدق بندگي نرسد معرفت به كام /بي ظلم معرفت نشود عشق رام ما/ از بندگي به معرفت و معرفت به عشق دل / مي نواز تا كه شود پخته خام ما ... خدايا حال مناجات و دعا به ما بده

28- تملق در راه علم جايز است ولي خدا به احدي اجازه نداده است كه براي رفتن به حج و كربلا در برابر ديگران گردن كج كند و برود هزار جا التماس كند .

29- يكي بود به كسي حجت الاسلام نمي گفت چون حجت الاسلام خيلي مقام والايي است حجت اسلام است آن وقت به همه مي گفت آيت الله از وي مي پرسند چرا به همه آيت الله مي گويي در جواب مي گويد چون آيت الله دروغ نيست همه موجودات آيت الله هستند يك ويروس آيت الله نيست؟ يك استكان آب آيت الله نيست؟ تمام ذرات ، آقاياني كه با زيست شناسي سرو كار دارند اين ذرات ريز در ريز ترين موجوداتش جز خدا ديده نمي شود.دانشمندان جهان بايستي عمودي فكر كنند دانشگاهيان بايد عمودي فكر كنند آن وقت دانشگاه همه مي شوند خداپرست .اگر انسان عمودي فكر نكند هزار سال هم درس بخواند چيزي نيست عالم بودن به عمامه نيست اگر كسي عمامه اش از گنبد مسجد آقاي بروجردي بزرگتر باشد اين اگر عمودي فكر نكند از نظر اسلام عالم نيست شيطان تمام اين حوزه ها و دانشگاه ها را رفته و همه استادان را در تمام رشته ها ديده لذا شيطان از همه استادتر است از همه عالم تر مي باشد. من شخصا مقيد به پوشيدن لباس روحانيت نيستم نه عالمم نه زاهدم نه عابدم من هر لباسي باشد مي پوشم .

30- اين حرف ها چيه در بين بچه ها افتاده كه حقيقت يكي هست! ، نظرات علما و مراجع ظني هست قطعي نيست اين حرف ها چي هست كه بين شما افتاده است؟ حضرت آقاي اوسطي از حضرت آيت الله حق شناس نقل مي كرد كه يك عده اي بودند كه در درس مرحوم آيت الله شاه آبادي مي آمدند يك نفر بود كه هيچ سواد نداشت اي كاش ما هم نداشتيم ، ما دلمان پر از سواد است ولي همه اش سياه شده است علم كه از تو تو را نبستاند/ جهل از آن علم به بود صدبار .بله اين آقا هيچ سواد نداشت ولي اين آقا مي گفت شما هر حديثي بگوييد من مي توانم بگويم كه آن حديث از كدام معصوم(ع) است خيلي حرف است! يعني ما برويم تراجمه ببينيم رجاله ببينيم برخورد كنيم بحث بكنيم زيرو رو كنيم ما جان بكنيم يك حديثي پيدا كنيم نمي توانيم بگوييم كه اين حديث قطعا مال امام صادق(ع) يا امام باقر(ع) مي باشد مي گوييم گمان مي كنيم از امام صادق(ع) مي باشد حالا نه من ، ما كه چيزي نيستيم بلكه گنده هاي ما تازه مي گويند كه گمان مي كنيم از فلاني است. ولي اين مرد نوراني بي سواد ، بي سواد هم بوده يعني دلش سياهي نداشته خدا رحمت كند آيت الله كاشاني را ، به همه مي گفته بي سواد، اين فحش خوبي است بي سواد يعني اينكه دلت صاف هست پاك هست منظورش اين بوده .

31- ارزان بشويد گران مي شويد ارزشمند مي شويد. گران بشويد و بگوييد كه ما كسي هستيم ما جبهه و جهاد رفتيم ما آيت الله العظمي هستيم ما سردار هستيم ما عمدةالتجار هستيم ما امام جماعت هستيم اين حرف ها را در دستگاه خدا يك غاز نمي خرند .در كوي ما شكسته دلي مي خرند و بس / بازار خود فروشان از آن سوي ديگر است. لذا ما بايد به بندگان خدا با نگاه حقارت نگاه نكنيم .

32- سابق ادبي بود احترام و بزرگتر كوچكتري بود حالا ديگر اين احترام ها از بين رفته است و جوان لم مي دهد تكيه مي دهد و مي گويد من عاشق علي هستم پيرمرد مي آيد جلوي پايش بلند نمي شود جا بهش نمي دهد اين چه ارتباطي هست كه تو به علي و حسن و حسين داري به ريش سفيد احترام كن به عالم احترام كن به پدر و مادرت احترام كن تا به جايي برسيد ، عنوان كردن اينكه من درس خواندم و پدر و مادرم سواد ندارند تا سلام بهشون ندهي نشد.

33- مي گويند فلاني مرده ، مي پرسد چرا مرده؟ مرگ نابهنگام ، كدام نابهنگام همش به هنگام صورت مي گيرد مي گويند آرامگاه ، پر مارو عقرب و افعي و هزاران جانور ديگر پر شده قبرش 99 افعي هست كه هر كدام 9 سردارد كه نيش هر كدام اش از كوه دماوند بالاتر مي زند آقا مي گويد آرامگاه بله براي مومن آرامگاه است ، انشاء الله بخنديد و بميريد و با خنده بميريد نكند آنجا بگرييد.اي كاش چيزي با خودمان نبريم مثل من نباشيد با كوله باري از گناه ، اين نماز ما گناه است نماز ما را به دو قرون نمي خرندمن وقتي با تو حرف مي زنم تمام حواسم با تو هست ولي چطور شد كه تمام مسائلمان را سر نماز حل مي كنيم .گفت كه پسر جان جوال را پيدا كردم پسرش گفت كجا؟ جواب داد در سر نماز پيدا كردم برگشت گفت تو رفته بودي جوال پيدا كني نرفته اي نماز بخواني. اين آقا برگشت آيت الله جوالگي شد مفسر قرآن شد آدم شد بعضي وقت ها بچه ها هدايت مي كنند پدر و مادر را و بعضي وقت ها پدر و مادر هدايت مي كنند بچه ها را و بعضي وقت ها بچه ها گمراه مي كنند پدر و مادر راو بعضي وقت ها پدر و مادر گمراه مي كنند بچه ها را . ببينيد اين پسر يك كلمه گفت پدر دگرگون شد. آيت الله العظمي بجنوردي پدر آيت الله بجنوردي صاحب قواعد فقهيه و از بزرگان اعاظم و زماني كه مي آيد ايران ، امام راحل خيلي به ايشان احترام مي كنند بعد مي گويد من تعجب كردم تو چطور همه جا به من احترام كردي ولي در سوار شدن ماشين شما قبل از من مي رويد و سوار مي شويد امام در پاسخ مي گويند ملاك پياده شدن مي باشد اوني كه پياده مي شود مهم است . آيت الله العظمي سيد احمد شبيري پدر آيت الله شبيري از اعاظم بود و از مراجع بزرگ بودند ايشان ، يك دسته گل بودند ايشان و وقتي در مجلس مي نشستند آدم ايشان را چون دسته اي از هاله اي نور مي ديد. آقاي بهاء الديني مي فرمودند 20 سال كه امام با آقاي سيد احمد راه مي رفتند يك قدم جلوتر از آسيد احمد راه نرفتند. ميرزا جعفر مي خواهد مدرسه بسازد به پسرش وصيت مي كند كه مدرسه بسازد پسرش چيزي نمي گويد شب كه مي شود چراغ رو عقب مي برد مي گويد چرا اينجور مي كني مي گويد خودت گفتي شيخ جعفر از اين كار پسرش هدايت مي شود مي فهمد. شاگرد بايد استاد را هدايت كند استاد بايد شاگرد را هدايت كند پدرو مادر بايد بچه ها را هدايت كند بچه ها بايد پدر و مادر را هدايت كند حالا برعكس شده است .

34- بهلول در مشهد كه سخنراني داشته گفته بود من خيلي از علما و بزرگان را ديدم آنقدر از بزرگان ديدم آقا شيخ عبدالكريم حائري و... را ديدم لذا هر خري را ببينم اعتقادم عوض نمي شود. آقا ما دو چيز داريم قرآن و اهل بيت و ديگر هيچكس ملاك نيست ملاك قرآن و اهل بيت است من و تو ملاك نيستيم. امروز راه نجاتي نيست مگر دل دادن به خدا ، مگر دل دادن به امام زمان آقايان جوانان دلبستگي صد در صد به كسي پيدا نكنيد مطلقا اينطور نيست گم مي شويد عوض مي شويد آب بر دو قسم است آب مطلق و آب مضاف ، آب مضاف هرچند هم پاك كننده باشد باز پاك كننده نيست . امام زمان (عج) بايد ما را دگرگون كند اگر كسي را سراغ داريد كه دستگير است بياييد به من معرفي كنيد من از همه بيچاره تر هستم من از همه گناهكارتر و محتاج تر هستم بياييد معرفي كنيد ببينيم كي مي تواند دستگيري نمايد غير از ولي عصر(عج) و ائمه معصومين چه كس ديگري مي تواند امضاء نمايد سعدي اگر عاشقي كني و جواني عشق محمد بس است و آل محمد.يارب از دل هاي ما نور محبت را مگير / اين تجمع اين توسل اين ارادت را مگير / هستي ما بستگي دارد به عشق اهل بيت/ هر چه مي خواهي بگير از ما ولايت رامگير.

35- ما خداپرستيم علي پرست نيستيم، علي آينه خداست و كسي كه علي را دوست دارد ظلم و خيانت نمي كند. تمام فضيلت ها در اهل بيت (ع) است و مطرح كردن اهل بيت(ع) مهمترين وظيفه امروز ماست. علي(ع) محور حق است، چرا كه علي(ع) با حق است و حق با علي(ع) است، خيال نكنيد اهل سنت علي(ع) را دوست ندارند. بهترين اعمال و دعا در شب هاي قدر استغفار است، توبه گناهان را از بين مي برد، پس از خدا طلب استغفار كنيد چرا كه غير از خدا چه كسي است كه گناهان را مي بخشد. اصل و اساس انسانيت توحيد است و ضامن ديگري ندارد و غير از توحيد و خداشناسي هيچ عاملي انسان را نگه نمي دارد. مسلماني كه كلك مي زند مسلمان نيست، مسلماني كه آبرو مي برد مسلمان نيست.

36- تمام مشكلاتي كه براي انسان پيش مي آيد ناشي از گناه و بي تقوايي است، ولي خداپرستي همه بدي ها را از بين مي برد، خدا روشن گر است و اگر ميخواهيد رفيق خدا باشيد رفيق بد نگيريد. انبيا كلاس توبه هستند، مكتب آنان آشنايي و آشتي با خداست، بياييد با خودمان و خداي خودمان آشتي كنيم و خدا همه را مي بخشد مگر كسي كه نمي خواهد خدا آنها را بيامرزد. قدر جواني خود را بدانيد. هر كه هستي و هرچه هستي با تقوا ارزش داريد، ما حاضر نيستيم راه برويم و الا راه باز است.

37- تداوم دستور از نماز بهتر است، نماز ستون دين است و ستون انسان را نگه مي دارد و اگر آن را حفظ كنيم همه چيز را براي ما حفظ مي كند. نبايد به مجالس طولاني برويم چرا كه دانشجو بايد درس بخواند و نماز را نيز بايد مختصر و مفيد به جا آورد و لذت برد.

38- تربيت به معناي پرورش است ولي پرورش ها با هم فرق مي كند. يك نوع پرورش به معني نمو است كه به جسم و جسمانيت مربوط مي شود و نوع ديگر به معني رشد است كه مربوط به قواي نفساني و روحي انسان است.همانطور كه بدن را مي توان تحت مراقبتهاي خاصي تربيت كرد و حالت خاصي به آن داد؛ روح و نفس هم در اثر تمرين شكل مي گيرد. در طول تاريخ، بسياري در صدد تربيت انسانها برآمده اند ولي سليقه هاي خود را اعمال كرده اند. بهترين تربيت، تربيت انبياي الهي است كه افراد را براي بندگي خدا تربيت مي كنند؛ چون اگر شهوات در انسان رشد يابد انسان بنده شهوات مي شود. انسان اگر بندگي خدا بكند «عبدالله» و بنده خدا مي شود. خداي تعالي همه صفات خوب را داراست و مي خواهد بندگانش بيرنگ شوند تا رنگ الهي پيدا كنند. مثلاً خداوند «ستارالعيوب» است و دوست دارد كه انسان هم ستار عيوب ديگران باشد. يكي ديگر از صفات الهي كتمان اسرار مردم است؛ بنده خدا نيز بايد رازدار و امانتدار اسرار مردم باشد. از ديگر صفات خدا كريم بودن است، انسان هم بايد كريم باشد و بدون اينكه از او درخواستي شود به اشخاصي كه نياز دارند رسيدگي كند و در مقابل توقعي نداشته باشد.

39- انسان در يك علو و مرتبه اي آفريده شده و به تعبيري كه در روايت آمده انسان »علوي« است؛ يعني علو همت دارد و فطرتاً به مسائل پست و دور از ارزشهاي انساني توجهي ندارد. توجهش به مسائل بلند و متعالي است. خداي تعالي دوست دارد كه انسان علوي و حسيني باشد. با آنكه همه خوبيهاي عالم از سوي خداوند به امام حسين(ع) داده شده بود؛ يعني او عصاره فضايل همه انبياء و اولياء بود، اما با همه اين فضايل و كمالات او خود را فداي نجات بشريت و هدايت انسانها مي كند؛ نجات بشر از خودخواهيها و بدانديشيها. انسانهاي والا چنين اند.

40- تمام كمالات انسان در بندگي خداست. خرق عادت، غيب گوئي، روي آب راه رفتن يا به هوا پريدن و در آتش رفتن براي انسان كمال نيست. كمال انسان بندگي خداست. نتيجه بندگي هم اين است كه انسان رنگ خدايي مي گيرد. انسان اگر صفات الهي را در خود محقق كند آسماني مي شود. نتيجه تربيت انبيا رسيدن به كمالات واقعي است. اگر واقعاً مربيان بشر بخواهند انسان را خوب تربيت كنند بايد به دنبال انبيا بروند. يكي از بهترين برنامه هاي تربيتي براي انسان و مخصوصاً نسل جوان، آشنايي با نامه 31 نهج البلاغه است كه حضرت اميرالمومنين(ع) آن را خطاب به امام حسن(ع) نوشته اند. اگر كسي واقعاً بخواهد تربيت كند و تربيت شود اين نامه كافي است. در واقع اين نامه، نامه حضرت به جامعه نادان بشري است.

41- اگر كسي تربيت يافته مكتب انبياء و مكتب اسلام باشد تمام آرزويش اين است كه جامعه رشد كند، از فساد پاك شود و به صلاح برسد. كساني كه تربيت يافته و صالح اند قطعاً مصلح هم هستند ولي چون نمي توانند خودشان جامعه را اصلاح كنند؛ نياز به مصلح جهاني را درك مي كنند و منتظر ظهور آن مصلح جهاني مي شوند؛ كه همه انبياء منتظر ايشان هستند. انبياء، اين مربيان بشر همگي منتظر ظهور مصلح جهاني بودند. آنها مي خواستند كه جامعه را اصلاح و افراد را تربيت كنند ولي چون موفق به تربيت كامل جامعه انساني نشدند، آنها هم منتظر بودند كه با ظهور حضرت بقيه الله، ارواحنا له الفداء، جامعه دلخواهشان تحقق پيدا كند.اگر عدالت در جهان به دست امام مهدي(ع) تحقق پيدا كند خود زمينه اي خواهد شد براي تربيت همگان. البته اگر در شرايط و زمان فعلي كسي در فكر اصلاح و تربيت خودش باشد ارزش كارش بيشتر است. در روايت آمده ارزش كار چنين كسي هفتاد برابر ارزش كار كسي است كه در زمان ظهور اقدام به اصلاح خود مي كند. گو اينكه خود اين افراد هم آرزو دارند كه روزي برسد كه زمينه بندگي و تربيت براي همه انسانها فراهم شود. معلوم است كه در اين زمان زمينه اش كم است اما در آن زمان؛ يعني زمان ظهور حضرت، زمينه تربيت و اصلاح بسيار فراوان و آسان خواهد شد. از اين رو كساني كه تربيت يافته هستند بيش از همه طالب ظهور حضرت اند؛ زيرا كسي كه خواهان مصلح است بايد خودش صالح باشد، صالح باشد و از فساد بيزار باشد تا خواهان مصلح شود.هميشه بهترين وسيله تربيت، توجه به حضرت است. ما معتقديم حضرت در يك نقطه از عالم حضور فيزيكي دارند، اما از نظر احاطه وجودي، ايشان بر تمام جهان خلقت احاطه دارند. بندگان درجه چندمش هم همين طورند و خيلي احاطه و اشراف دارند.

42- اگر كسي بخواهد امام را بشناسد حداقل يك مرتبه بايد «زيارت جامعه كبيره» را مطالعه كند. در اصل صدور اين زيارت از معصوم نبايد شبهه كرد؛ چون غير از امام معصوم كسي نمي تواند چنين جملاتي بسازد. در اين زيارت دويست و اندي صفت براي امامان برشمرده شده است كه هر كدام از آنها خودش يك دنيا معنا دارد. به قول آقايان اهل علم «تعليق بر وصف مشعر بر عليت است» در برخي از اوصافي كه در اين زيارت به آنها اشاره شده دقت كنيد: «بيت النبوه»؛ خاندان نبوت؛ «موضع الرساله»؛ خاستگاه و جايگاه رسالت؛ «معدن الرحمه»؛ معدن و سرچشمه رحمت؛ «قاده الأمم»، پيشوايان امت ها. معناي اين اوصاف اين است كه تمام انبيا هر چه تربيت ميكردند مربوط به امامت است. ما معتقديم كه امام هر جا هست خدا هست، هر جا خدا هست امام هست و از ازل تا به ابد را مي داند؛ يعني «ملكه علمي» دارد.

ملكه علمي يعني اينكه حضرت هرگاه اراده فرمايد جايي را ببيند، مي بيند. او لازم نيست در حالت عادي و از نظر عنصري ببيند بلكه در ملكه علمي اش، در علم اجمالي و علم تفصيلي اش هست. علم امام با علم خدا فرقي ندارد. قدرتش با قدرت خدا فرقي ندارد. فرقش وجوب و امكان است. خداي تعالي واجب بالذات است. قدرت او عين قدرت است نه اينكه كسي به او قدرت داده باشد. غير خدا قادر است؛ چون قدرت را خدا به او داده اگر نداده بود؛ قدرت نداشت. خدا عين هستي است؛ عين قدرت است؛ عين علم است. اين را مي گويند وجوب ذاتي، ولي ماسوي الله همه عالم امكان اند. وقتي اراده الهي بر اين قرار بگيرد كه آن بزرگوار، امام عصر، حضرت بقيه الله(عج) بيايد و اينهمه ظلم و جنايت را از روي زمين بردارد مي آيند. اراده ايشان اراده خداست. قدرت ايشان قدرت خداست. در عين اينكه فقير است، او و همه فقيرند، اما او آئينه خداست؛ «عين الله» است؛ «قدرت الله» است؛ «خليفة الله» است. آنچه خدا مي شنود او مي شنود. آنچه خدا مي بيند او مي بيند، آنجايي كه خدا هست او هم هست. از تمام ذرات جهان از ازل تا به ابد اطلاع دارد. محيط است؛ چون خدا، محيط است. هر صفتي كه خداي تعالي دارد او به حقيقت دارد.

43- وقتي انسان بداند كه كسي حاضر و ناظر است و حركات و اعمال او را مي بيند؛ از اعمال خود مراقبت مي كند. كسي كه معتقد به امامي است كه نماينده خداست در روي زمين و در كل جهان خلقت، اولاً از اعمال خودش مراقبت مي كند و ثانياً هر چه به آن بزرگوار بيشتر توجه پيدا كند آن بزرگوار هم بيشتر متوجهش مي شود. اين رابطه طرفيني است. پس بهترين وسيله تربيت، توجه به حضرت بقيه الله است و اتفاقاً انسان از حضرت بيشتر خجالت مي كشد تا خداي تعالي؛ چون يك سنخيتي بين خود و او مي بيند. مثل الان، ما انسانها مي دانيم خدا حاضر و ناظر است ولي از او خجالت نمي كشيم اما از انسانها خجالت مي كشيم. چون با آنها سنخيت داريم. با حضرت هم سنخيت داريم از نظر انسان بودن اما مي دانيم كه آن حضرت احاطه وجودي دارند و همه اسرار خلقت را مي دانند. بنابراين ما فقط بايد از درون خودمان را بسازيم نه فقط از بيرون و ظاهر.

44-هر چه شخص معرفتش بيشتر باشد دلش بيشتر براي جامعه مي سوزد. درون و برونش يكي مي شود، چون درون و برونش مي سوزد، در دلش دعا مي كند، تلاش مي كند و فعاليت مي كند براي زمينه سازي حكومت جهاني امام زمان(ع).انسان به اندازه اي كه در طيف مرحمت حضرت حجت(ع) و معرفتشان واقع بشود از آن حضرت بهره مي گيرد. شما ببينيد، آهن ربا، براده هاي آهن را جذب مي كند اما، سنگ را جذب نمي كند. بايد سنخيت ايجاد كرد. آن حضرت صفات عاليه دارد انسان هم بايد صفات عاليه داشته باشد تا در حوزه جذب ايشان قرار گيرد.

مروت، عاطفه، آزادگي، ايثارگري، بزرگواري، كريمانه برخورد كردن با خلق الله، اينها وسايل ارتباط و نزديكي با حضرتند. داد و قال و... كه وسيله ارتباط نيست. سنخيت بايد پيدا كني تا در طيف مرحمت، محبت و معرفت واقع شوي. يك جذبه از هزار سال عبادت بهتر است. يك دفعه انسان را مي برند به عرش اعلا.

45- جوان هاي اين دوره اگر مي خواهند سلامت و صلاح خودشان را تأمين كنند و خدمتگزار باشند بايد دلداده امام زمان(ع) باشند و بدانند كه فرمانرواي كل عالم اوست و او مي تواند انسان را اصلاح كند. اگر انسان خودش را در اختيار او بگذارد اصلاح مي شود. دل ما از آهن كه سخت تر نيست، آهن به دست حضرت داوود(ع) نرم شد، بايد دل را بدهيم به امام زمان(ع)، او دلبر ماست. اگر دلمان را بدهيم به امام زمان، امام زمان دل ما را اصلاح مي كند. بنابراين بايد زياد دعا كنيم براي فرج آقا امام زمان تا آن بزرگوار هم براي ما دعا كند. خودش فرمود: «أكثروا الدعاء بتعجيل الفرج فان ذلك فرجكم»؛ زياد دعا كنيد براي فرج، فرج شما همين است.جوانهاي امروز بهترين راهشان توجه به آقاست. بدانند كه يك آقايي دارند كه اين آقا آنها را مي بيند، ناظر است. منتها ما او را نمي بينيم. تو از جان خودت مي خواهي خبردار شوي با جان جانانت حرف بزن. بگو: آقا! تو فرمانرواي كل عالمي. تمام موجودات در قبضه شماست. من را در قبضه خود بگير. اين درخواست هم بايد صادقانه صورت بگيرد نه اين كه از او بخواهيم ظهور كند و به ميل ما رفتار نمايد.

46- «امام شناسي» بهترين بحث براي جوانان است -كه متأسفانه رايج نيست- تا جوانها بتوانند امامشان را بشناسند. امام را بشناسند به نورانيت نه اين كه بگويند: قربان چشمان امام زمان(ع) بروم، قربان ابرويش بروم، قربان كفشش بروم، اينها فايده ندارد، كافي نيست. امام زمان كه اين نيست. امام زمان يك مقام الهي دارد كه همه ما سر سفره او هستيم. بايد بدانيم كه سر سفره او هستيم. اين سفره مال امام زمان است. اين مغز ما مال امام زمان(ع) است.براي فرج زياد دعا كنيد. يك فرج عمومي است كه ان شاءالله تشكيل حكومت است و يك فرج خصوصي است. يكي از خدمتهاي به امام زمان(ع) دعا كردن است. خود ايشان هم دعا مي كنند. وقتي شما به آقايي مثل او خدمت كنيد چندجور افاضه مي كند؛ براي انسان گشايش ها مي شود؛ بينشش بالا مي رود و امكانات براي او ايجاد مي شود. اين است كه بايد نسل جوان ما براي تكامل روح خودشان دائماً به ياد حضرت باشند.

47- مرحوم آيه الله حاج آقا اباصالح فاطمي قمي توصيه مي كنند كه با خطاب «يا اباصالح» و «يا صاحب الزمان» به حضرت توجه پيدا كنيد و باز ايشان مي فرمايد: من در سجده يوميه در بين الطلوعين بين حالت خواب و بيداري يك حالتي پيدا كردم و ديدم در يك بياباني گم شده ام، هاتفي صدا ميزند: «يا اباصالح المهدي اغثني» من نميدانستم اين كنيه حضرت است، بعد از اين ماجرا فهميدم كنيه حضرت است. يكي از كنيه هاي حضرت «اباصالح» است. او پدر هر چه آدم صالح است. بنابراين آدم بايد صالح باشد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 612]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن