تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812968496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پروفسور مولانا: اغلب رسانه‌هاي بين‌المللي خشونت را جايگزين متانت كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پروفسور مولانا: اغلب رسانه‌هاي بين‌المللي خشونت را جايگزين متانت كردند
داخلي. فرهنگي . رسانه. جشنواره. راديو.

استادايراني ارتباطات دانشگاه واشنگتن‌آمريكاگفت:اغلب رسانه‌هاي شنيداري و ديداري بين‌المللي بجاي فرهنگ‌سازي متانت، خشونت را ترويج مي‌كنند.

"پروفسور حميد مولانا" شامگاه روز سه‌شنبه در حاشيه نخستين اجلاس بين - المللي راديو در اصفهان طي گفت و گويي با خبرنگار فرهنگي ايرنا افزود:
رسانه‌هابه‌طورتهاجمي با يكديگر وارد كارزاري شدند كه مخاطبين خود را تحت بمباران ديدگاههاي خود قرار داده‌اند.

وي اظهار داشت: عمده رسانه‌ها به‌دليل خصوصي‌شدن و حضور در فضاي بازرگاني جهاني با يكديگر وارد رقابت شده و در راستاي اين رقابت نا سالم مخاطبين خود را بمباران پيام‌هاي خشن و تند مي‌كنند.

وي متين بودن و گفتمان تمدني رااز ويژگيهاي مهم يك رسانه‌دانست و افزود:
اين ويژگي رسانه‌ها امروزه در حال كاهش است و رسانه‌هاي ايراني بايد اين ويژگي را زنده نگه دارند.

پروفسور مولانا،رسانه بي‌بي‌سي را روزگاري رسانه‌اي با معيارهاي حرفه‌اي دانست و افزود:امروز اين رسانه بين‌المللي با هدف هجمه قراردادن رسانه‌هاي آمريكايي و اروپايي به ادبيات خشونت آميز دست زده است كه با اهداف اوليه خود فاصله بسياري پيدا كرده است.

وي به نقش رسانه شنيداري راديو در بستر فرهنگ‌سازي جامعه اشاره كرد و افزود:قابليت راديو دركاربردهاي متنوعي كه دارد به‌خوبي‌آشكاراست و استفاده از اين رسانه به عنوان يك رسانه تاثيرگذار در امور مربوطه به توسعه و فعاليت‌هاي اقتصادي ، سياسي، فرهنگي ، نظامي ، اجتماعي و بسيج عمومي تاريخي نسبتا طولاني و چشمگير دارد.

وي اظهار داشت: برنامه‌هاي ديني و مذهبي و تفريحي بويژه امور بازرگاني و تجاري در راديو در سال‌هاي اخير افزايش قابل توجهي كرده است.

وي اضافه كرد: مزاياي راديو در امور اجتماعي بويژه تاثيرگذاري آن بر نهاد خانواده همراه با هزينه‌هاي پايين توليد و پخش و قابليت انطباق آن با شكل و اندازه‌هاي مختلف در پيامهاي اقناعي مي‌تواند در تحكيم نهاد خانواده وحدت ملي انسجام ديني و مذهبي و هويت فردي و اجتماعي نقش بسيار مهمي را ايفا نمايد.

وي كاهش اضطراب جامعه را يكي از وظايف مهم رسانه راديو برشمرد و افزود:
بر اساس نظرات روانشناسان اضطراب جامعه به‌صورت فردي و جمعي با گذر زمان در حال افزايش است و راديو به عنوان يك رسانه تاثيرگذار كه عموم مردم از آن استفاده مي‌كنند، مي‌تواند با ارايه برنامه‌هاي تاثيرگذار از شدت اضطراب جامعه بكاهد.

وي بازگشت به فرهنگ اصيل ايراني را يكي از رويكردهاي مهم راديو برشمرد و افزود:فرهنگ اصيل و غني‌ايراني داراي بستر بسيار عميق جهت فعاليت رسانه‌ايي همانند راديو است كه با بازآفريني و بيان جديدي از اين فرهنگ جوانان را مخاطب اصلي خود قرار دهد تا آنان جذب ساير فرهنگي وارداتي نشوند.

نخستين اجلاس بين‌المللي راديو از ‪ ۳۱‬ارديبهشت الي ‪ ۲‬خرداد در اصفهان برپاست.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن