تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815358837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ان‌بي‌سي : گزارش مصاحبه بوش گزينشي نبود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: "ان‌بي‌سي": گزارش مصاحبه بوش گزينشي نبود
خبرگزاري فارس: در پي اعتراض بوش و مشاور ارشد او به پخش بخش‌هايي از مصاحبه وي در مجلس رژيم صهيونيستي، رئيس اين شبكه خبري در پاسخ به انتقادات مذكور، آن را منعكس كننده تمام سخنراني بوش دانست.


به گزارش فارس به نقل از واشنگتن‌پست،"استيو كاپوس" رئيس شبكه ان‌بي‌سي از گزارش هفته گذشته اين شبكه از اظهارات بوش در مجلس رژيم صهيونيستي دفاع و تاكيد كرد كه اين گزارش به هيچ وجه گزينشي نبود و هيچ تحريفي صورت نگرفته است.
كاخ سفيد با حمله‌اي غير معمول به ان‌بي‌سي به خاطر گزينش و پخش قسمتي از مصاحبه‌ جدال بر‌انگيز بوش كه در آن گفته شده بود "مذاكره با ايران تفاوتي با سكوت در برابر نازي‌ها ندارد" بحث‌هايي داغي در واشنگتن به راه انداخت كه براي رقابت‌ رياست جمهوري آماده مي‌شود.
"اد‌ گيلسپاي" مشاور رئيس‌جمهور در نامه‌اي انتقادي به كاپوس رئيس ان‌بي‌سي، از گزارش اظهارات بوش انتقاد كرد و آن را تحريف شده قلمدادكرد.
گيلسپاي نوشت كه اين شبكه اظهارات بوش را به نوعي دلخواه ويرايش كرده و آن را به اطلاع مردم رسانده است.
در ادامه اين نامه آمده است "در اين گزارش، به اعتراضات بوش به سوالات "ريچارد انگل" خبرنگار اين شبكه نيز اصلا اشاره‌اي نشده است.
وي نوشت كه اين‌ گونه ويرايش‌ها گمراه‌كننده و غير‌مسولانه است و ان‌بي‌سي مي‌بايست سخنان رئيس جمهور آمريكا را به طور كامل پخش مي‌كرد.
اين درحالي است كه ان‌بي‌سي در بيانيه‌اي جداگانه و در پاسخ به انتقادات بوش و اطرافيانش گفت كه "گزارش مذكور به طور كامل مصاحبه وي را منعكس كرده است".
در ادامه اين بيانيه آمده است كه "شبكه ان‌بي‌سي يكي از رسانه‌هاي آزاد در جامعه‌اي آزاد است كه ديدگاه خاص خود را دارد و حق خود مي‌داند كه در مورد موضوعات خبري و چگونگي ويرايش آن‌ها تصميم بگيرد.
بوش در شديدترين سخنراني‌هاي اخير خود كه هفته گذشته در كنيست (مجلس) رژيم صهيونيستي، در شصتمين سالگرد استقلال اسرائيل، ايراد كرد در برابر دموكرات‌ها خصوصا "باراك اوباما" كه براي تكيه زدن بر تخت رياست جمهوري به شدت تلاش مي‌كند موضع گرفت و آنچه را كه ملاطفت با تروريست‌ها و افراطيون ناميد، مورد انتقاد قرار داد.
وي "ملاطفت با اين گروهها" از سوي دموكرات‌ها را با "سكوت اختيار كردن در برابر نازي‌ها" پيش از جنگ جهاني دوم يكي دانست.
‌بوش در مصاحبه خود با اشاره به استراتژي پيشنهاد شده به انگليس در دهه 1930، مبني بر سكوت در برابر نازي‌ها گفت: «بعضي‌ها عقيده دارند كه ما بايد با تروريست‌ها و افراطيون پشت ميز مذاكره بنشينيم. مثل اينكه برخي از بحث‌هاي زيركانه، آنها را متقاعد كرده است، اما آنها بايد بدانند كه در تمام اين مدت در اشتباه بودند.»
وي در سخنراني مذكور به طور غير‌مستقيم به دموكرات‌ها گوشزد كرد "كساني كه مي‌خواهند با ايران و گروه‌هاي اسلامي به مذاكره بنشينند بايد بدانند كه اين حركت با ملاطفت با نازي‌ها تفاوتي ندارد.
اگر چه او به طور مستقيم به اوباما اشاره‌اي نكرد اما به نظر بسياري از سياست‌مداران بين‌المللي اين اظهارات وي، حمله‌اي غير‌مستقيم به اين نامزد پيشتاز و حزب دموكرات بود كه پيشتر گفته بود "اگر رئيس جمهور آمريكا شود علاقه‌مند است تا در اولين سال كاري خود بدون هيچ پيش‌شرطي با "محمود احمدي‌نژاد" رئيس جمهور ايران مذاكره كند.
از سوي ديگر سناتور "جان مك‌كين" نامزد احتمالي جمهوري‌خواهان روز گذشته با انتقاد از اين گفته اوباما، او را بسيار بي‌تجربه خواند.
اوباما نيز در قبال سخنان بوش در بيانيه‌اي انتقادي گفت كه "بوش خواسته است تا حمله سياسي غلطي عليه دموكرات‌ها به راه اندازد".
او با اشتباه خواندن سياست خارجي بوش ادامه داد: « اكنون زمان آن است تا ورق را به هشت سال سياستي كه ايران را قدرتمندتر كرد و در تامين امنيت آمريكا و اسرائيل، متحد ما، ناتوان بود برگردانيم. ما به جاي ايراد سخنان تند و انجام ندادن كاري، نيازمند انجام كارهايي هستيم كه كندي، نيكسون و ريگان انجام دادند و از تمام عناصر براي قدرتمند كردن آمريكا استفاده كردند. ما همچنين به ديپلماسي صريح، مدبرانه و مستقيم نياز داريم تا كشورهايي همچون ايران و سوريه را تحت فشار بگذاريم.»
با اين گفته‌هاي اوباما، وي در مظان اتهام قرار گرفت و بوش و بعضي از سران حزب جمهوري‌خواه او و حزبش را به آنچه كه سكوت اختيار كردن در برابر تروريست‌ها و افراطيون ناميدند، متهم كردند.
انتهاي پيام./
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن