تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815406504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زلزله چين اينترنت را آزادتر كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: زلزله چين اينترنت را آزادتر كرد


سرويس اخبار خارجي ايتنا - چين معمولاً به طور سنتي انتشار اخبار مربوط به بلاياي طبيعي را در داخل كشور قدغن مي‌كند. مخصوصاً اخبار زمين‌لرزه را كه طبق اعتقادات قديمي نشانه تعويض عنقريب رهبر كشور مي‌باشد.

مقامات رسمي چين پس از زمين لرزه اخير در اين كشور اجازه دادند اينترنت به طور آزادانه‌تري در اين كشور برقرار باشد.
اينك اتاق‌هاي گفتگو، وب‌سايت‌ها و گوشي‌هاي موبايل مشغول انتشار اطلاعات در مورد زمين‌لرزه و عمليات نجات مي‌باشند.

Marc van der Chijs مؤسس موتور جست‌وجوي محبوب چيني يعني Todou.com دوشنبه گزارش داد به خاطر ايجاد امكانات بيشتر براي انعكاس اخبار مربوط به زمين‌لرزه سايت‌هاي سرگرمي براي مدت سه روز مسدود خواهند شد.

وي در يادداشتي كه در شبكه Twitter گذاشت آورده است: «تمام سايت‌هاي سرگرمي چيني براي سه روز مسدود خواهند بود و تنها مطالب مرتبط با زمين‌لرزه اجازه انتشار خواهند داشت.»

چين معمولاً به طور سنتي انتشار اخبار مربوط به بلاياي طبيعي را در داخل كشور قدغن مي‌كند. مخصوصاً اخبار زمين‌لرزه را كه طبق اعتقادات قديمي نشانه تعويض عنقريب رهبر كشور مي‌باشد.

با اين حال از آنجا كه كاربران اينترنت چيني درصد قابل توجهي از كاربران كل جهان را تشكيل مي‌دهند، ظاهراً مقامات اين كشور تصميم گرفته‌اند تا از حساسيت خود در مسائل ارتباطاتي اندكي بكاهند.

Xiao Qiang استاد رشته روزنامه‌نگاري دانشگاه كاليفرنيا و مدير «پروژه اينترنت چين» كه موضوع آن نظارت و ترجمه وب‌سايت‌هاي چيني است مي‌گويد: «من نمي‌خواهم از واژه "شفافيت" استفاده كنم اما مطالب كمتر از گذشته سانسور مي‌شوند و جريان آزادي از گفت‌وگوها و مباحثات مشاهده مي‌شود.»

«آنان بيشتر به اين نتيجه رسيده‌اند كه عكس‌العمل آهسته و يا پنهانكاري در عصر اينترنت فكر خوبي نمي‌باشد.»

با اينحال برخي از موارد سانسور نيز كماكان ديده مي‌شود.
هفتاد نفر يا دستگير شده‌اند، به آنان اخطار داده شده و يا بطرقي مجبور شدند تا يادداشت‌هاي آنلايني را براي عذرخواهي بابت انتشار پيام‌هاي اطلاعات غلط، درج مطالب حساسيت برانگيز و ايجاد يأس عمومي بنويسند.

كلاهبرداران نيز بيكار ننشستند.
پليس در اطلاعيه‌هايي اعلام نموده كه مردم به درخواست‌هاي آنلايني كه با موضوع كمك‌هاي مالي به آسيب ديدگان زمين‌لرزه در اينترنت منتشر مي‌شوند پاسخ ندهند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن