تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816351697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازنشستگي هنن،بهترين تنيس‌باز زن


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: بازنشستگي هنن،بهترين تنيس‌باز زن
سي، هنن گفت: "اين پايان دوراني شگفت انگيز است، اما من مدتها است كه به اين موضوع فكر كرده ام."
ژوستين هنن تنيس باز شماره يك زنان جهان بازنشستگي خود را از جهان تنيس حرفه اي اعلام كرد.اين تنيس باز 25 ساله در يك كنفرانس خبري در بلژيك، كشورش، با اعلام اين خبر غيرمنتظره گفت كه تصميم نهايي خود را گرفته است و به هيچ وجه آن را تغيير نخواهد داد.
به گزارش بي بي سي، هنن گفت: "اين پايان دوراني شگفت انگيز است، اما من مدتها است كه به اين موضوع فكر كرده ام."
هنن در هفته جاري براي صد و هفدهمين هفته متوالي در صدر رده بندي اعلام شده توسط سازمان تنيس زنان (WTA) قرار داشت، اما بواسطه "خستگي" از شركت در رقابت مسترز رم انصراف داد.
او باوجود ماندن در مكان اول رده بندي، در ماه هاي اخير بدترين عملكرد دوران حرفه اي خود را ارائه كرده بود و در چهار ماه گذشته چهار بار در مسابقات مختلف شكست خورد.
اين خبر تنها دو هفته پيش از آغاز گرند اسلم تنيس آزاد فرانسه منتشر شد كه هنن در آن چهار بار، از جمله در سه سال گذشته، قهرمان شده است.
او كه در 41 تورنمنت انفرادي مورد تاييد WTA به قهرماني رسيده است گفت: "اين پايان راه است، پايان روياي يك كودك. من هر چيزي را كه مي توانستم تجربه كردم و همه زندگيم را وقف تنيس كردم...من به دستاوردهايم افتخار مي كنم."
ژوستين هنن پيش از آغاز مسابقات تنيس آزاد آلمان گفته بود بطور جدي زندگي پس از تنيس حرفه اي را مد نظر قرار داده است.او گفت: "من براي زندگي جوانم، اما در سفر از يك تورنمنت به تورنمنت ديگر، به تدريج پير مي شوم...حتي از نظر فيزيكي هم به خوبي 20 سالگي، نمي توانم به شرايط آمادگي كامل بازگردم....من 20 سال تنيس بازي كرده ام و تنيس تمام زندگي من بوده است، اما وقتي سن شما بالا مي رود، بايد به آينده فكر كنيد."
لري اسكات، مدير سازمان تنيس زنان در واكنش به اين خبر، از ژوستين هنن با عنوان كسي ياد كرد كه "با اراده اش براي پيروزي و روحيه بي نظير جنگندگي، كوچك بودن جثه اش را جبران مي كرد. "
او ادامه داد: "اين روزها بسيار نادر است كه ورزشكاري جهان ورزش را در اوج ترك كند، اما ژوستين هميشه اصول فكري خودش را دنبال كرده است."
اين خبر در شرايطي اعلام شد كه تنها يك روز پيشتر رسانه هاي بلژيك از تصميم ژوستين هنن، تنيس باز شماره يك زنان جهان به كناره گيري از رقابتهاي حرفه اي تنيس خبر داده بودند.
اين بازيكن كه به زدن ضربات يك دستي بك‌هند، داشتن سرعت بالا و اراده اي پولادين شهرت دارد، يك مدال طلاي المپيك را نيز كسب كرده است و در سال گذشته، باوجود درگير بودن در مشكلات خانوادگي، در 63 مسابقه از 67 مسابقه خود در 10 تورنمنت (از جمله در دو گرند اسلم) پيروز شد و بيش از 5 ميليون دلار درآمد كسب كرد.

غافلگيري عظيم
بازنشستگي زودهنگام ژوستين هنن، قهرمان بلژيكي تنيس زنان جهان، همه بجز خودش و اطرافيانش را غافلگير كرد.
در تنيس زنان، خيلي از بازيكنان قبل از موعد كنار رفته‌اند، اما تابحال سابقه نداشته كه بازيكني در 25 سالگي در حالي كه نفر اول رده بندي جهاني و در اوج قدرت است، ورزش حرفه‌اي را كنار بگذارد، آنهم دو هفته قبل از آغاز تورنمنتي كه در آن در سه سال گذشته بي رقيب بوده و امسال همه انتظار داشتند كه بدون برخورد به مشكل براي پنجمين بار قهرمان آن شود.
هنن كه به گفته بيلي جين كينگ، بازيكن و قهرمان نامدار آمريكائي نسلهاي گذشته، بهترين بازيكن نسل حاضر در ميان زنان بود، دوشنبه گذشته براي يكصد و هفدهمين هفته بازيكن شماره يك جهان شد.
او از 5 سالگي تنيس بازي مي‌كرد و در طول زندگي حرفه‌اي خود 41 بار قهرمان شد؛ از جمله در 7 گرن‌اسلم يا تورنمنت عمده. هنن چهار بار قهرمان جام آزاد فرانسه، رولن گاروس، شد كه 3 بار آخر آن پياپي بود. هنن دو بار برنده جام قهرماني آزاد آمريكا و يكبار هم صاحب جام آزاد استراليا شد.
تنها تورنمنت عمده‌اي كه هنن در آن پيروز نشد، ويمبلدون بود. اضافه بر اينها او صاحب مدال طلاي المپيك هم بود.

دستاورد بزرگ
در فصل گذشته، ژوستين كه در ماه ژانويه از همسرش جدا شده بود، با اينكه در اثر فشار روحي مشكلات خانوادگي حتي در جام آزاد استراليا شركت نكرد و در همان زمان شايع بود كه تنيس را كنار خواهد گذاشت، خود را باز يافت و در طول فصل از 67 مسابقه‌اي كه داد در 63 مسابقه پيروز شد.
او در 10 تورنمنت از جمله جام آزاد فرانسه و جام آزاد آمريكا به مقام قهرماني رسيد. اما در فصل جاري، اين بازيكن بزرگ تنها در دو تورنمنت كوچك برنده شد و در مقابل دو شكست سنگين را متحمل شد. در جام آزاد استراليا مغلوب ماريا شاراپووا شد و در مسابقات سوني اريكسون ميامي در برابر حريف و رقيب قديمي‌اش، سرينا ويليامز شكست خورد. او پس از اين شكست مدتي به علت آسيب ديدگي در مسابقات شركت نكرد.
پس از بازگشت به زمين تنيس، هنن در دور سوم جام آزاد آلمان بطرز غيرمنتظره‌اي مقابل دينارا سافينا بازيكن روس بازنده شد و سپس اعلام كرد كه بعلت خستگي مفرط در تورنمنت رم شركت نخواهد كرد.

"آخر خط"
هنن وقتي كه بازنشستگي خود را اعلام مي كرد گفت كه به آخر خط رسيده است و اشتهاي پيروزي در او از بين رفته است. او گفت كه به تمام آرزوهاي دوران كودكي خود رسيده و اكنون ميخواهد به غير از قهرمان شدن در تنيس، هدفهاي ديگري را هم در زندگي دنبال كند.
يكي از آرزوهاي هنن آشتي با خانواده به ويژه پدر و خواهر برادرانش بود كه از 12 سالگي از آنان جدا و در حالت قهر بود. اين آرزوي او پس از جدائي از همسرش بواقعيت پيوست و او پس از 13 سال بار ديگر به آغوش خانواده بازگشت.
بسياري از ورزشي نويسان كه در باره بازنشستگي هنن قلم زده اند، اظهار عقيده كرده‌اند كه او غم جدائي از عزيزانش را با پيروزي در زمين تنيس جبران مي‌كرد وحالا كه ديگر اين غصه را ندارد، انگيزه‌اش براي پيروزي از بين رفته است.

راجر فدرر تنيس زنان
قدرت و سرعت ضربه‌هاي او انسان را به فكر وامي داشت كه چگونه چنين بازوان غيرعضلاني، اين همه قدرت در خود نهفته دارند. از آن گذشته تكنيك و هوشياري او در مقابله با حريفان شايد بي‌نظير بود.
اما اين بازيكن برجسته هيچگاه در ميان بازيكنان محبوب جهان نبود، البته به جز در ميان بلژيكي‌ها كه برايشان قهرمان ملي بود.اين امر مربوط به اخلاق هنن بود. كسي كه راجر فدرر تنيس زنان خوانده مي‌شد، جدا از بازي استثنائي، از نظر اخلاق و رفتار هم دست كمي از او نداشت.
هنن بيش از حد مغرور بود، شكست را نمي‌توانست تحمل كند و حريفانش را برخلاف اخلاق ورزشكاري، كوچك مي‌كرد. بسياري از حريفانش او را متهم به رفتارهاي ناجوانمردانه در حين بازي مي‌كردند.
با اين همه شك نيست كه جهان تنيس از غيبت هنن صدمه خواهد ديد و دوستداران اين ورزش هرگز رقابتهاي تنگاتنگ و جنگ ‌مانند او با حريفاني چون سرينا ويليامز را فراموش نخواهند كرد.

چهره جديد تنيس
با اين همه خروج هنن از صحنه تنيس زنان، جاده را براي بازيكنان جوانتر هموار مي‌كند تا به رده‌هاي بالاتر تنيس زنان صعود كنند. در كوتاه مدت به احتمال زياد ماريا شاراپووا، بازيكن روس كه هم اكنون در رديف دوم رده بندي جهاني ايستاده جاي او را پر خواهد كرد.
اما شاراپووا با وجود محبوبيت فراوان در ميان تنيس دوستان، سرگرمي‌هاي ديگري هم در زندگي دارد و نمي‌تواند تمام زندگي خود را وقف تنيس كند. پشت سر شاراپووا، لشكري از بازيكنان روس و صرب و ديگر كشورهاي اروپاي شرقي ايستاده‌ و منتظر بدست آوردن فرصت قدرت نمائي هستند.
در اين ميان خواهران ويليامز، ونوس و سرينا، را هم نبايد فراموش كرد كه همچنان در ميان ده نفر اول جهان هستند؛ بنابراين چهره تنيس زنان در يكي دو سال آينده دستخوش تغييرات بزرگي خواهد شد.
اين تغيير چهره تنها در ميان زنان نيست. شكست‌هاي پي در پي راجر فدرر در چند ماه گذشته و از فرم افتادن كلي او، پيروزيهاي قاطع نوواك جوكوويچ نفر سوم رده بندي جهاني در تورنمنتهاي اخير و اعتراف رافائل نادال نايب قهرمان جهان كه جوكوويچ احتمالا تا قبل از ويمبلدون از او جلو خواهد زد، نشان مي‌دهد كه تنيس مردان نيز در آستانه تحول است و شايد بعد از مسابقات ويمبلدون ما شاهد زير و رو شدن ترتيب رده بندي جهاني باشيم.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 425]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن