تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799174773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گندم، كمترين؛ روغن، بيشترين


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: گندم، كمترين؛ روغن، بيشترين
بر اساس آمارهاي موجود، بيشترين واردات در دوران دولت نهم مربوط به روغن خام با 1.8 ميليون تن بوده و پس از آن نيز برنج با 1.7 ميليون تن قرار دارد، اين در حالي است كه در همين دوران نزديك به 1.4 ميليون تن شكر خام نيز وارد كشور شده است.
وزارت بازرگاني گزارش داد كه دولت محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ظرف 31 ماه گذشته در زمينه مواد غذايي اقدام به واردات برخي كالاهاي استراتژيك كرده است كه در ميان آنها، روغن خام با 8/1 ميليون تن، بيشترين و گندم با 977 هزار تن كمترين جايگاه را به خود اختصاص داده است.
مجموع واردات اينگونه كالاها نزديك به شش ميليون تن اعلام شده است. بررسي وضعيت خريد كالاهاي اساسي در 31 ماهه گذشته نشان مي‌دهد از مجموع 5.9 ميليون تن واردات كالاهاي اساسي شامل گندم، برنج، روغن خام و شكر، كمترين واردات به ميزان 977.8هزار تن مربوط به واردات گندم بوده كه تنها يك‌بار و در سال 85 با هدف تامين ذخيره سازي استراتژيك مورد نياز كشور انجام شده است.
بر اساس آمارهاي موجود، بيشترين واردات در دوران دولت نهم مربوط به روغن خام با 1.8 ميليون تن بوده و پس از آن نيز برنج با 1.7 ميليون تن قرار دارد، اين در حالي است كه در همين دوران نزديك به 1.4 ميليون تن شكر خام نيز وارد كشور شده است.
علاوه بر كالاهاي مذكور؛ بر اساس آمارهاي موجود شركت بازرگاني دولتي اقدام به واردات 118 هزارتن كاغذ، 5.1 هزار تن مرغ منجمد، 10 هزار تن نخود، 15 هزار تن عدس و پنج هزار تن لپه كرده است. همچنين اين آمار بيانگر واردات 305 هزار تن ميلگرد و 27.4 هزار تن تيرآهن در دوران مذكور است.

وضعيت خريد كالاهاي داخلي
بر اساس آمار موجود از شهريور 84 تا اسفند سال 86، در مجموع 25.2 ميليون تن به ارزش 58.2 هزار ميليارد ريال كالا شامل گندم، برنج، شكر سفيد و قند از داخل كشور از سوي بازرگاني دولتي خريداري شده است كه حدود 92.5 درصد خريدها مربوط به گندم بوده است.
بر همين اساس بيشترين خريد داخلي كالاهاي توليد داخل در دوران دولت نهم مربوط به گندم با 23.3 ميليون تن به ارزش 47.6 هزار ميليارد است.
پس از آن شكر سفيد با 1.2 ميليون تن به ارزش 7.1 هزار ميليارد و قند با 504.1 هزار تن به ارزش2.9 هزار ميليارد ريال قرار دارند اين در حالي است كه در همين مدت بالغ بر 183.6هزار تن به ارزش 607.7 ميليارد ريال، برنج نيز از توليدات داخلي خريداري شده است.

خريد نقدي گندم
خريد نقدي گندم را شايد يكي از دستاوردهاي تاثيرگذار در رشد توليد گندم و اقدام در جهت تغيير ساختار بازرگاني شمرد. خريد نقدي گندم در واقع با به كارگيري توانمندي‌ شركت‌هاي غله مناطق 14 گانه و همكاري بانك ملت انجام شده و طي سال‌هاي 85 و 86 خريد نقدي گندم از كشاورزان با بهره‌گيري از 481 شبكه جام از مجموع 1014 مركز خريد گندم انجام شده است كه امكان استفاده به روز اطلاعات عمليات خريد و انتقال اطلاعات به شبكه جداسازي مراكز خريد و فروشندگان با تغيير در نرم افزار شبكه انجام گرفته كه سرعت خريدهاي عمده داخلي را افزايش داده است.
در حوزه گندم و با توجه به رشد توليد در سال گذشته و واردات كافي براي ذخاير استراتژيك؛ بالغ بر 287.7 هزار تن به ارزش 342.6 ميليون درهم امارات؛ گندم از كشور به خارج صادر شد كه مبلغ ريالي آن بر 770.9 ميليارد ريال بوده است.

توزيع كالاهاي اساسي
نگاهي به آخرين وضعيت توزيع كالاهاي اساسي از سوي شركت بازرگاني دولتي به عنوان تامين كننده و توزيع كننده عمده كالاهاي اساسي در كشور كه در قالب كالا برگ نسبت به توزيع آنها در شبكه اقدام مي‌شود بيانگر آن است كه در 31 ماهي كه از آغاز به كار اين دولت مي‌گذرد در مجموع نزديك به 2.3 ميليون تن برنج در كشور توزيع شده كه نزديك به 1.2 ميليون تن آن براي مصارف كالابرگي و در حدود 1.1 ميليون تن آن براي مصارف تنظيم بازار و مصارف خاص، دانشگاه‌ها و مراكز خيره بوده است.
همچنين در همين مدت بيش از 2.2 ميليون تن قند و شكر در كشور توزيع شده كه نزديك به 1.9 ميليون تن براي مصارف كالا برگي و 366.8 هزار تن براي مصارف تنظيم بازار و مصارف خاص، دانشگاه‌ها و مراكز بيمه خيريه بوده است.
در عين حال درباره روغن نباتي نيز در اين دت 1.2 ميليون تن روغن نباتي در كشور توزيع شده است كه بالغ بر يك ميليون تن آن براي مصارف كالا برگي و 231.3 هزار تن براي مصارف تنظيم بازار و مصارف خاص، دانشگاه‌ها و مراكز خيريه توزيع شده است.
بر اساس همين آمار در فاصله شهريور 84 تا اسفند 86 در مجموع 23.3 ميليون تن آرد در كشور توزيع شده كه نزديك به 22.5 ميليون تن براي مصارف نانوايي (شهري، روستايي، عشايري، كميته امداد و غيره) بوده و بالغ بر 842.5 هزار تن آرد نيز در همين مدت به استثناء سال 86 براي مصارف غير نانوايي در كشور توزيع شده است كه دليل كاهش توزيع نيز به حداقل رسيدن مصارف غير نانوايي و خروج توزيع آرد صنعتي از انحصار توزيع دولتي عنوان مي‌شود.
علاوه بر كالاهاي مذكور، در اين مدت مجموع 3.9 ميليون تن سبوس، 1.5 ميليون تن روغن خام به كارخانه‌هاي توليد روغن نباتي از سوي بازرگاني دولتي در كشور توزيع شده است.
همچنين بر اساس آمار مذكور مقدار قرارداد تصفيه شكر خام با كارخانه‌هاي توليد قند و شكر از سوي بازرگاني دولتي نيز نزديك به 1.3 ميليون تن بوده است كه بالغ بر 614.6 هزار تن آن مربوط به مقدار تصفيه و تبديل به شكر و بالغ بر 684.5 هزار تن نيز مربوط به مقدار تصفيه و تبديل به قند كله بوده است.
علاوه بر اين در سال 86؛ با تخصيص يارانه تسهيلات بانكي براي توسعه سيلوسازي بخش خصوصي به مبلغ 102.980 ميليون ريال تعداد 30 طرح به مقدار 1.142 هزار تن در بانك نهايي و به مرحله صدور مصوبه و پرداخت تسهيلات رسيده است.
در عين حال در راستاي اجراي توسعه نان صنعتي نيز تعداد دو هزار 333 مجوز احداث صادر شده است كه از اين تعداد 50 طرح به بانك معرفي و 417 طرح نيز از وزارت صنايع مجوز احداث دريافت كرده‌اند.
در سال 86 مبلغ 25.432 ميليون ريال نيز بابت يارانه سود و كارمزد بانكي به بهسازي نانوايي‌ها اختصاص يافت كه نرخ سود آن سه درصد بود و از محل اين يارانه‌ مبلغي معادل 111.185 ميليون ريال تسهيلات به امر بهسازي نانوايي‌ها اختصاص يافته است.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 462]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن