تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805701341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش شكايت فرهادنظري قرائت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:الف: گزارش شكايت فرهادنظري قرائت مي‌شود
نائب رئيس كميسيون اصل نود مجلس هفتم از قرائت گزارش شكوائيه‌ سردار فرهاد نظري فرمانده انتظامي اسبق تهران بزرگ از رئيس‌جمهور سابق كشورمان در صحن علني مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

به گزارش فارس سيدعلي رياض نماينده تهران و نائب رئيس اول كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي كه در آخرين نشست اين كميسيون در دوره فعاليت مجلس هفتم با حضور خبرنگاران سخن مي‌گفت، اظهار داشت: كميسيون اصل نود از 19 خرداد 83 تا امروز، 225 جلسه رسمي برگزار كرده است.

وي افزود: مسير فعاليت كميسيون اصل نود در دوره هفتم بر مبناي رسيدگي به مشكلات مردم طراحي شد كه با روال كاري كميسيون در دوره مجلس ششم كه بيشتر بر مبناي جنجال و اقدامات سياسي قرار داشت، متفاوت بوده است.

نماينده تهران ادامه داد: در مجلس هفتم علاوه بر برقراري آرامش و نظم سياسي در فضاي خانه ملت، اقدامات موثري از سوي كميسيون‌هاي تخصصي براي رسيدگي به امور مردم انجام شد و در كميسيون اصل نود بر همين اساس تلاش شد 24 هزار شكايت وارده از طرز كار دستگاه‌ها در فضايي يك دل رسيدگي شود.

رياض با تاكيد بر اينكه كميسيون اصل نود در دوره مجلس هفتم تعامل خوبي با دستگاه‌هاي اجرايي داشت، خاطرنشان كرد: در طول 4 سال گذشته مسئولان مختلفي همچون معاون حقوقي و امور مجلس رئيس‌جمهور، معاون اول قوه قضاييه، وزراي مختلف، و مسولان سازمان بازرسي كل كشور در نشست‌هاي مشترك با اعضاي اين كميسيون شركت كرده و با حضور آنها به شكايت‌هاي مردمي از دستگاه‌ها رسيدگي شد.

وي همچنين به بازديدهاي صورت گرفته توسط اعضاي اين كميسيون از دستگاه‌ها و نقاط مختلف اشاره كرد و توضيح داد: اعضاي كميسيون اصل نود در طول 4 سال گذشته از مراكزي چون عسلويه، نمايشگاه دستاوردها و توانمندي‌هاي وزارت كشور، مترو، سازمان ضدجاسوسي وزارت اطلاعات، UCF اصفهان بازديد كرده و 3 هيئت رسمي نيز از اين كميسيون به خارج از كشور سفر كردند.

نائب رئيس كميسيون اصل نود مجلس هفتم با تاكيد بر اينكه در اين كميسيون 51 پرونده مهم در طول 4 سال گذشته تشكيل شد، پرونده مربوط به بيماران هموفيلي، شركت ايرانسل، پروژه ال 90، سفرهاي خارجي كاركنان دولت، صندوق‌هاي قرض‌الحسنه و موضوع گراني كالاهاي و خدمات را از جمله اين پرونده‌ها عنوان كرد.

رياض اصلاح آئين‌نامه داخلي مجلس، موضوع شكايت زلزله‌زدگان بم، برگزاري همايش‌ها وسمينارها از سال 80تا 82 ، شكايت مربوط به سازمان پژوهش‌هاي وزارت علوم، پرونده آتش‌سوزي در مسجد ارك تهران، تخلفات كنكور سراسري و پرونده مربوط به قراردادهاي بيع متقابل در وزارت نفت را از ديگر پرونده‌ةاي مهمي كه در كميسيون اصل نود رسيدگي شد، ذكر كرد.

وي همچنين با اشاره به بررسي شكايت مديران سابق بيمه ايران در كميسيون متبوعش كه در حال انجام است، خاطرنشان كرد: گزارش مربوط به آلودگي هوا نهايي و تقديم هيئت رئيسه مجلس شده كه بايد خارج از نوبت فردا چهارشنبه در صحن علني مجلس قرائت شود.

گزارش مربوط به شكوائيه‌اي سردار فرهاد نظري فرمانده انتظامي اسبق تهران بزرگ از دولت اصلاحات در خصوص حوادث مربوط به كوي دانشگاه در 18 تيرماه 78 و گزارش جامع حسابرسي از ديگر گزارش‌هايي هستند كه به گفته نماينده تهران و عضو ارشد كميسيون اصل نود نهايي شده و براي قرائت در صحن علني تقديم هيئت رئيسه مجلس شدند.

رياض با تاكيد بر اينكه بر اساس آئين‌نامه اجرايي كميسيون اصل نود دستگاه‌هاي مخاطب مكلفند ظرف يك ماه به مكاتبات كميسيون پاسخ دهند از برخي دستگاه‌هاي به دليل عدم رعايت اين اصل انتقاد كرد اما در عين حال متذكر شد با وجود آنكه كميسيون اصل نود بر اساس قانون مجاز به معرفي دستگاه‌هاي خاطي و مجرم بود اما تلاش كرديم با حسن نيت برخورد كرده و مسايل را از طريق تفاهم و تعامل پيگيري كنيم.

وي در پايان از ضعف دستگاه قضايي براي برخورد با افراد خاطي و همچنين عدم برخورد قاطع با تخلفات اداري و فقدان مهندسي لازم در امور امنيتي كشور به عنوان موانع پيشرفت كارها در كميسيون اصل نود ياد كرد و وزارت بهداشت و درمان را به عنوان بهترين دستگاه‌ها و بنياد مستضعفين را به عنوان بدترين دستگاه در همكاري و تعامل با كميسيون مذكور معرفي كرد.

كميسيون اصل نود شوراي اسلامي بر اساس اصل 90 قانون اساسي براي رسيدگي به شكايات مردمي از طرز كار قوا و دستگاه‌هاي اجرايي تشكيل شده و داراي 5 كميته فرهنگي، رفاهي و اجتماعي، اقتصادي، فني و عمراني ، سياسي و نظامي، قضايي و حقوقي و امور محرمانه و دوكار گروه مبارزه با مفاسد اقتصادي و نفت وگاز است.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 376]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن