تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803836731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني در قطعه شهداي گمنام بهشت زهرا (س) ؛آغاز جشنواره جم با پيام وزير ارشاد و معاونت سينمايي


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني در قطعه شهداي گمنام بهشت زهرا (س) ؛آغاز جشنواره جم با پيام وزير ارشاد و معاونت سينمايي


تهران -حيات

نخستين دوره جشنواره فيلم كوتاه جوانه‌هاي مقاومت (جم) عصر امروز و تا ساعتي ديگر با پيام وزير ارشاد و معاون امور سينمايي در قطعه شهداي گمنام بهشت زهرا(س) افتتاح مي شود.
به گزارش حيات به نقل از روابط عمومي جشنواره جم، با پيام وزير ارشاد و معاون امور سينمايي، مراسم افتتاحيه نخستين جشنواره سراسري فيلم كوتاه جوانه‌هاي مقاومت (جم) عصر امروز در قطعه شهداي گمنام بهشت زهرا(س) آغاز مي‌شود.
* پيام «صفارهرندي» به جشنواره فيلم كوتاه جم
محمد حسين صفار هرندي وزير فرهنگ وارشاد اسلامي به مناسبت برگزاري نخستين جشنواره فيلم كوتاه جم،پيامي را منتشر كرد.
در بخشي از اين پيام آمده است: بدون شك هنر دفاع مقدس و پايداري مهمترين شاخصه هنر پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي است. تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامي از دوران دفاع مقدس به عنوان نقطه اوج افتخار تاريخ معاصر، ضرورت توجه زبان هنر به اين مقوله را به خوبي تبيين كرده است و وظايف هنرمندان و مديريت فرهنگي را در اين عرصه بيش از پيش خطير مي‌سازد.
در ادامه اين پيام مي‌خوانيم: در جهان امروز نيز شاهديم كه بيداري اسلامي ملهم از جوهره مقاومت و هويت دفاع مقدس ماست. قطعاً سينماي پايداري و مقاومت بخش مهمي از سينمايي است كه به عنوان سينماي مطلوب از آن ياد مي كنيم و بايد به سمت آن حركت كنيم.
در بخش پاياني اين پيام آمده است: برگزاري نخستين جشنواره سراسري فيلم كوتاه جوانه‌هاي مقاومت (جم) همزمان با سالروز فتح خرمشهر و روز ملي مقاومت، ايثار و پيروزي از جمله حركت‌هاي نوآورانه و جديد است كه با عنايت به رويكرد اصلي آن به جوانان فيلمساز و خلاق مي تواند منزلگاهي مطمئن براي حركت به سوي سينماي مطلوب قلمداد شود.اينجانب از برگزار كنندگان و دست اندركاران جشنواره تشكر نموده و براي تمامي فيلمسازان حاضر در اين جشنواره آرزوي موفقيت دارم.
* پيام «جعفري جلوه» به نخستين جشنواره فيلم كوتاه جم
محمدرضا جعفري‌جلوه معاونت امورسينمايي به مناسبت برگزاري نخستين جشنواره فيلم كوتاه جم، پيامي را منتشر كرد.
بنا بر اين گزارش، در اين پيام آمده است: جوانه‌هاي مقاومت ، پايائي و پهلواني از زماني كه تاريخ، اين كهن ديار ديرپاي را مي‌شناسد، در گلستان زندگي اين مردمان بلند آوازه و چكامه خوان عشق و نجابت، همواره شكوفا و پويا بوده است . چندان كه اين سرزمين پاك نهاد عليرغم هنگامه‌هاي مكرر هجوم و تلاطم كج‌انديشان و متجاوزان براي ايلغار خاك، ذره‌اي از اراده افلاكي خويش را نباخته و راست قامت جاودانه تاريخ ايستاده است. از خليج مواج هميشه فارس تا وسعت آرامش بخش و آبي مازندران ، از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب اين مام ميهن ، همواره پويا، پايا و پايدار بوده است و بر فرزندان گرد و دلاور خود باليده است.
در ادامه پيام معاون امور سينمايي وزير ارشاد مي‌خوانيم: به راستي چگونه مي‌توان اوج اين پهلواني را در هشت سال حماسه جاويدان مردم ايران ناديده گرفت؟ كه در آوردگاهي نا برابر اين ملت نه تنها اراده افلاكي خويش كه ذره اي از خاك گهر خيزش را نيز از كف نداد. و اين همان اوج شكوفايي جوانه‌هاي مقاومت است، ايران سربلند اسلامي با سروش الهي مرد اسطوره‌اي شرقي تاريخ، يعني همان امام بر دل‌ها نشسته، در آستانه نوراني جماران و به واسطه لبيك جوانان و دلاور مردمان خود ديوان شعر مقاومت تاريخ را در امتداد واقعه سترگ عاشورا با غزل عشق و جنون و با تدبير و حكمت به معناي تمام ، تمام كرد و چه زيبا و عاشقانه سرود كه: چو ايران نباشد تن من مباد. و چه زيباست به نظاره نشستن جشنواره فيلم جوانه‌هاي مقاومت (جم) در فراروي چشم‌هاي بيدار فيلمسازان سرزمين حماسه و پايداري.
* كتاب جشنواره فيلم جم با ياداشتي از درويش و حميدنژاد منتشر شد
همزمان با آغاز نخستين جشنواره فيلم كوتاه جم ، كتاب اين جشنواره نيز منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي نخستين جشنواره فيلم جم ، اين كتاب در 206 صفحه به سردبيري مسعود نجفي حاوي اطلاعات كامل آثارجشنواره به همراه عكس و بيوگرافي كارگردانان آنان است.
همچنين در بخش بزرگداشت رسول ملاقلي‌پور و نكوداشت احمدرضا درويش نيز دو يادداشت از عزيز الله حميدنژاد و احمدرضا درويش به چاپ رسيده است.
در يادداشت احمد رضا درويش آمده است: سَروِ تناور را چه باك از توفانِ سخت، آنگاه كه در جانِ خاك ريشه دوانده است. ريشه اما،‌ معلول علتي ست كه در اراده خاك، آب و هوا نهفته است. آتشِ خصم بر كشتزارِ عشق افتاد تا نبضِ زندگي بايستد، آزادي در بندِ اسارت، عدالت در بندِ جور و غرور به پرتگاهِ درماندگي درافتد.
خون و اشك و آتش در شريان‌ها جوشيد و خاك، آب و هوا به ريشه تناورِ آن سَروِ بلند حيات بخشيد.
وقتي شكوفه هاي سپيد بر تاركِ دروازه شهر جوانه زد، مُذابِ آتشفشانِ خصم بر پهنِ دشتِ سبز، خاكستر شده بود.
بُهت بود و غرور و حسِ پرواز ...
عزيزالله حميد‌نژاد نيز در يادداشتش نوشته است:
سينماي مقاومت در طي سالهاي پس از جنگ تعدادي از ماندگار ترين آثار سينماي ايران را به ارمغان آورد. اين سينما به اراده مرداني بزرگ شكل گرفت. مرداني مقاوم، با ايمان و هنرمند.
سينمايي كه ريشه در مقاومت، ايمان و فرهنگ اين مرز و بوم داشت و مي رفت تا موجي بزرگ بگستراند. اما به دلايل زياد از جمله تنگ نظري، سرمايه سالاري، مافياي اكران و عدم حمايت كافي در مرحله توليد ، توزيع و نمايش مدتي است كه دچار ركود گرديده است.
اما بايد دانست سينمايي كه پايه گذاراني چون رسول ملاقلي‌پور را دارد، هرگز به بوته فراموشي سپرده نخواهد شد. «رسول مي‌گفت: براي اداي دين به شهدا فيلم مي‌سازم» اين اداء دين بر گردن همه است. پس فيلمسازان جواني خواهند آمد ...
حسن هندي به عنوان مدير اجرايي،مژگان كيا مدير هنري، طاها ذاكر امور گرافيك، محمد تهراني، نفيسه نجفي، سمانه برمخ شاد و غزال رازقي اعضاء تحريريه،باقر عرفاني ويراستار و علي زارع به عنوان عكاس با اين كتاب به مدير مسئولي جعفر گودرزي همكاري داشته اند.
* نمايش 68 فيلم كوتاه و دوفيلم از ملاقلي‌پور و حميدنژاد در روز اول جشنواره جم
درنخستين روز از جشنواره فيلم كوتاه جم، 68 فيلم كوتاه در سه سالن سينما فلسطين به نمايش گذاشته خواهد شد
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي نخستين جشنواره فيلم كوتاه جم ،اين فيلمها در 4سانس و از ساعت 14تا 22 به نمايش گذاشته خواهد شد.
همچنين در بخش گنجينه‌هاي ماندگار، فيلم زندگي درارتفاعات عزيزالله حميدن‍ژاد و گمنام آشنا ساخته رسول ملاقلي‌پور ودر سانس اول سالن شماره 3 سينما فلسطين به نمايش در مي‌آيد.
دراين روز همچنين فيلم آن مرد آمد حميد بهمني در بخش نمايش وي‍ژه ودر سانس چهارم سالن شماره يك سينما فلسطين نمايش داده خواهد شد.
نخستين جشنواره سراسري فيلم كوتاه جوانه‌هاي مقاومت جم ، همزمان با ايام آزادسازي خرمشهر از اول تا سوم خردادماه در سينما فلسطين تهران برگزار خواهد شد.
برنامه پاياني اين رويداد سوم خردادماه و همزمان با روز آزادي‌سازي خرمشهر در مجموعه فرهنگي و هنري آسمان فرهنگستان هنر برگزار مي‌شود.
پايان پيام
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 431]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن