تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815434038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دولت:از تغييرات در دولت نبايد برداشت منفي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سخنگوي دولت:از تغييرات در دولت نبايد برداشت منفي كرد
سياسي. قوه مجريه. هيات دولت. سخنگوي دولت
غلامحسين الهام ، سخنگوي دولت گفت كه جابجايي‌ها در دولت براي ارتقا كيفيت كار و خدمات است و هيچ كس نبايد از اين مسايل برداشت منفي كند ، كسي از دولت خارج نشده بلكه بر خانواده دولت افزوده شده است .

وي در پاسخ به سوالي در خصوص تغييرات در دولت گفت: اين مساله از اختيارات رييس جمهوري است . رييس جمهوري مسوليت‌ها يي دارد، پاسخگويي به رهبري، مجلس و ملت دارد . بر اساس آن بايد از اختياراتش استفاده كند و آنچه را در مديريت كشور موثر و حركتي رو به جلو بداند بايد اعمال كند . اگر اعمال نكند توجيهي ندارد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، الهام تصريح كرد: آيا رييس جمهوري مي تواند بگويد به دليل اينكه اين وزير را نپسنديدم به دولت نياوردم ؟ اين عذري نيست كه ملت و قانون از او بپذيرند.

وي افزود: اعضاي دولت، مجموعه‌اي براي خدمت هستند . مسووليت مشترك و جمعي و نيز فردي دارند . هم بايد همگرايي باشد و هم در راستاي پيشبرد تعهداتي كه رييس جمهوري به عنوان هماهنگ‌كننده دولت و تنظيم‌كننده خط مشي دولت طبق قانون اساسي، بايد خوب عمل كنيم.

وي اضافه كرد : ممكن است اين امر مستلزم جابجايي باشد. نبايد اين فرهنگ را القا كنيم كه هر جابجايي به معناي تضعيف يا خدشه به شخصيت فردي يا سلامت كاري افراد يا فاصله آنها با دولت تلقي شود.

الهام گفت: از آقاي پورمحمدي در مجموعه دولت استفاده مي‌شود . همان‌هايي كه تا ديروز بعنوان وزير بودند به عنوان كارشناسان و مشاوران برجسته دولت دارند در تصميم‌سازي هاي موثر همكاري مي‌كنند . اين جابجايي‌ها در فرهنگ ما ريشه دارد و مشكلي ندارد .

وي ادامه داد: آمدن عموم اعضاي دولت بر اساس ايفاي مسووليت و تكليف بوده است .اين تكليف را با قوت انجام مي‌دهند و هر موقع برداشته شوند در جاي ديگر با قوت اين تكليف را انجام مي‌دهند .در سيره امير مومنان اين وضعيت را در بهترين يارانشان سراغ داريم.

سخنگوي دولت اضافه كرد: امام، محمد بن ابي بكر را به حد فرزندش دوست داشت و بسيار هم امين و مورد اعتماد حضرت بود . از فرمانداري مصر برداشت و سوال براي محمد ايجاد شد كه چرا و امام هم توضيح داد . كسي را مناسب تر براي مصر مي‌شناخت . مالك را فرستاد و محمد را جاي ديگر خواست استفاده كند.

الهام ادامه داد: اين جابجايي‌ها هيچ خدشه‌اي بر اعتبار و جايگاه او نداشت. حاكم بحرين را هم جابجا كرد و گفت اين نه ملامت و سرزنش است و نه اتهامي است . ترجيح مي‌دهم به مسير ديگري براي جهاد بروم كه شما مي توانيد همراه من باشيد و همكار من شويد .

سخنگوي دولت اظهار داشت: جابجايي‌ها براي ارتقا كيفيت كار و خدمات و مصالحي كه وجود دارد ، براي مسوول تعيين خط مشي امر قانوني است . هيچ كس از اين مسايل نبايد برداشت منفي كند. هيچ كس هم از دولت خارج نشده است.

با اين دولت همكاري دارند و جور ديگري بر خانواده دولت افزوده شده است.

** به پورمحمدي پيشنهادات مختلفي شده است
سخنگوي دولت در پاسخ به اين سوال كه دو وزير بركنار شده چه سمت‌هايي در دولت خواهند داشت؟ گفت: آقاي دانش جعفري كه مشاور رييس جمهوري است. آقاي پورمحمدي هم دارد درباره جايگاه همكاري‌اش فكر مي‌كند كه در چه بخشي مي تواند با دولت همكاري كند.

وي افزود: اين ياران و اعضاي دولت هستند اما ديگر نه قابل سوال و استيضاح هستند و مديريت اجرايي كشور را نيز ندارند . ولي نيروهاي فكري و همكاران دولت همچنان هستند.

الهام اضافه كرد: به آقاي پورمحمدي پيشنهاد ات مختلفي شده است و دارند بررسي مي‌كنند. در هر حال در هر جايگاهي باشند نيروهاي فكري هستند كه هم دولت از آنها استفاده مي‌كند و هم آنها به دولت كمك خواهند كرد.

** رييس جمهوري و رييس كل بانك مركزي اختلافي ندارند
الهام در پاسخ به سوال ديگري گفت: سياستي كه رييس جمهوري درباره توليد و مسكن دنبال كردند و سود تسهيلات بانكي ‪ ۱۰‬درصد شود كه بانك مركزي دارد زمينه‌هاي اجرايي آن را آماده مي‌كند . اختلافي هم نيست. بحث‌ها و گفت و گوهاي كارشناسي طبيعي است كه انجام مي‌شود.

وي افزود: در جامعه ما هم فضاي آزادي براي بحث و نقد و گفت و گو هست كه عمل مي‌شود . لذا اين به معناي اختلاف نيست.

سخنگوي دولت اضافه كرد: در مورد عقود كه بصورت معاوضي هستند و معمولا نرخ ثابت دارند، آن پايه قرار داده مي‌شود كه انشان الله نهايي شده و اعلام مي شود. در مورد عقود مشاركتي نيز كه بر اساس بازار تعيين مي‌شوند.

** جمهوري اسلامي اهل مداخله نيست
الهام در پاسخ به سوال ديگري در خصوص ادعاها ي رسانه‌هاي عربي مبني دخالت ايران در لبنان گفت: جريان آزاد فكري وجود دارد و هر كس نظر خود را ابراز مي‌كند. هر روزنامه نگاري نيز ديدگاه خود را بيان مي‌كند اما اين به معناي ديدگاه رسمي دولت‌ها نيست .

سخنگوي دولت افزود: در شوراي همكاري خليج فارس كه همه كشورهاي عربي هستند يك گام براي استفاده از ظرفيت توانمند ديگري به عنوان جمهوري اسلامي ايران ديديد استفاده مي‌كنند . اين روابط برادرانه و اسلامي است و تعهدات اسلامي و همسايگي ما وجود دارد.

وي تصريح كرد: بحث‌هاي عربي و غير عربي كه عده‌اي براي ايجاد فاصله اتخاذ مي‌كنند، خط مشي مورد قبولي نيست . نه از سوي جمهوري اسلامي ايران چنين مرزبندي در همكاري‌ها وجود داشته و نه از سوي كشورهاي همسايه .

الهام گفت: سياست‌هاي ما در تعامل و برادري و همكاري روشن است . جمهوري اسلامي ايران هم مداخله‌اي ندارد . همكاري‌هايي است كه بر اساس تعامل دوسويه و خواست طرفين براي حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي صورت مي گيرد . نه جمهوري اسلامي ايران اهل مداخله در كشورهاي ديگر است و نه اين را قبول دارد كه كشورهاي ديگر مداخله پذير باشند .

وي اضافه كرد: اينها تعامل‌هاي مثبتي است كه به سود منافع كشورهاي منطقه است و متضرر از آن هم دشمنان مشترك همه اين كشورها هستند.

خبرنگاري از سخنگوي دولت سوال كرد: شما اعلام كرديد ‪ ۶‬هزار ميليارد تومان تاثيري در تورم نداشته است . آقاي احمدي نژاد سال گذشته اعلام كردند كه دو هزار ميليارد تومان وامي كه يك بانك براي مسكن داده، موجب ايجاد تورم در مورد مسكن شده است. حال چطور مي‌شود كه ‪ ۶‬هزار ميليارد تورم ايجاد نمي كند اما آن دو هزار ميليارد تومان ، بازار مسكن را توانسته است فلج كند؟ الهام پاسخ داد: شش هزار ميليارد تومان را چه كساني استفاده مي‌كنند ؟ كل كشور. و مركز توليدي ايجاد كرده‌اند و مورد به مورد هم تحقيقات شده است.

هم كارگروه و هم خود بانك‌ها نظارت كرده‌اند .

وي افزود: همه اين شش هزار را يك نفر دريافت نكرده است .مجموعه‌هايي ‪۱۰‬ تا ‪ ۱۵‬نفره مثلا ‪ ۵۰‬تا ‪ ۱۰۰‬ميليون تومان گرفته باشند و ما به ازاي آن دارند كار مي‌كنند . همه مشكلات اقتصادي به اين ‪ ۱۰۰‬ميليوني كه ‪ ۱۵‬تا جوان در يك صنعتي فعال شده اند؟
سخنگوي دولت گفت: اما آن هزار ميليارد را يك فرد يا شخصيت حقوقي دريافت كرده است . اين هزار ميلياردي كه نظارت بر آن نباشد و وارد بازار مسكن نيز كرده باشد و گزارشات تحقيقاتي دستگاههاي اطلاعاتي كشور هم اين مساله را پيگيري كرده باشد، آيا واقعا ارزيابي تان اين است كه اينها اثر يكسان دارد .

الهام افزود: منابع انبوه هدايت شده به گروههاي خاصي . ما مخالف نيستيم كه بخش‌هايي از صنعت بزرگ با اينها راه افتاده باشد . اما بايد بر اينها مديريت كرد.

** من اين مسووليت را نقاپيده ام
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري كه چرا در هفته‌هاي اخير مصاحبه مطبوعاتي نداشته ايد؟ گفت: بعد از مصوبه مجلس، ديدم شبهاتي ايجاد شده كه به جايگاه و اعتبار و اعتماد لازم براي كار آسيب مي‌زند . اعلام كردم داعيه ام انجام تكليف و مسووليت است و اين مسووليت را هم خودم نقاپيده ام و هميشه هم ترجيح مي‌دهم بصورت مسوول غير اجرايي فعاليت كنم .

وي افزود: سمت اجرايي داشتن ، داعيه ما نيست . محول شود با قوت انجام مي دهيم . برداشته شود، راضي هستيم .

الهام اضافه كرد: ايفاي وظيفه براي ما موضوعيت دارد . اعلام كردم آمادگي دارم كه كنار بروم و منتظر بودم .بالاخره اين كار در حوزه دادگستري قابل توقف نبود ولي در حوزه سخنگوي بالضروره كار واجبي نبود كه به تاخير بيفتد بخصوص كه پايگاه اطلاع رساني دولت هم فعال بود و خدشه و وقفه‌اي هم در كار نبود .

وي اظهار داشت: آقاي رييس جمهوري هم به خاطر حسن ظن و اعتماد ويژه‌اي كه داشتند، استمرار اين مسووليت را تكليف فرمودند و بنده هم با همه وجود در خدمت دولت و شخص رييس جمهوري هستم .

الهام گفت: تا وقتي كه مسوول باشم با همه ظرفيت كار مي‌كنم.

** اصلاح اقتصادي در دستور كار دولت قرار گرفت
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري در خصوص اعلام نشدن تعرفه واردات ‪۴۰‬ قلم كالا نيز گفت: تعرفه جديد كه اعلام نشده باشد، تعرفه‌هاي گذشته اجرا مي شود. تعرفه را بررسي و اعلام مي‌كنند.

وي در مورد بحث اصلاح اقتصادي‌اي كه رييس جمهوري قول داده بود، گفت: اين موضوع در دستور كار دولت قرار گرفته و از اين هفته در دولت شروع به بررسي مي‌شود و همانطور كه رييس جمهوري اعلام كردند اميدواريم كه در تيرماه اعلام عمومي كنيم و به سمت تحقق آن پيش برويم.

** از وزارت اطلاعات پيگيري كنيد
خبرنگاري از سخنگوي دولت پرسيد: شما و رييس جمهوري در خصوص نقش عوامل داخلي در بحران مسكن و قطعي گاز تركمنستان به ايران بارها صحبت كرديد و قرار است وزارت اطلاعات گزارش جامعي در اين زمينه به افكار عمومي اعلام كند . اما هنوز گزارشي به مردم اعلام نشده است آيا عدم ارايه گزارش به معناي عدم صحت ادعاي دولت بوده است يا دولت در حال مصلحت انديشي است؟ الهام پاسخ داد: مكرر درباره اين مساله توضيح داده شده و مطلب جديدي نيست خبرنگار پرسيد: چرا گزارش وزارت اطلاعات ارايه نشده است؟

سخنگوي دولت پاسخ داد: شما از وزارت اطلاعات سوال كنيد. وزارت اطلاعات مسايل مربوط به دستگاه خود را هر وقت مناسب بداند، گزارش مي‌دهد . شما از وزارت اطلاعات پيگيري كنيد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن