تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805446788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الهام: تخريب‌ها عليه دولت ناشي از اطلاعات غلط است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: الهام: تخريب‌ها عليه دولت ناشي از اطلاعات غلط است
دولت- همشهري آنلاين:
غلامحسين الهام تخريب‌ها عليه دولت را اكثرا ناشي از اطلاعات غلط و ناقص دانست و ضمن رد انتقادات غيرسازنده برخي افراد و رسانه‌ها از عملكرد دولت گفت: كسي باب انتقاد به دولت را نبسته است.

او ادامه داد: اما انتقادها بايد براساس اطلاعات درست و صحيح انجام شود و دولت هم از آن استقبال مي‌كند.

به گزارش ايرنا،‌ دكتر غلامحسين الهام درنشست هفتگي صبح شنبه با خبرنگاران ضمن تقدير از حمايت مقام معظم رهبري از تلاش ها و رويكردهاي دولت گفت: حمايت مقام معظم رهبري نشان از توجهي است كه ايشان به تلاش ها و رويكردهاي دولت دارند.

افزود: دولت در مقابل حمايت هاي مقام معظم رهبري خود را مسئول و پاسخگو ميداند و اميدواريم دولت بتواند در شان اين حمايت ها و در جهت تحقق عدالت و حفظ استقلال و عزت ملي گام بردارد.

الهام همچنين ضمن رد انتقادات غير سازنده برخي افراد و رسانه ها از عملكرد دولت گفت: كسي باب انتقاد به دولت را نبسته است اما انتقادها بايد براساس اطلاعات درست و صحيح انجام شود و دولت هم از آن استقبال مي كند.

وي با اينكه كشوري آزاد داريم و عقايد مختلف در آن بيان مي شود افزود: اما دراين فضا نبايدحرف هاي بي پايه و تهاجم هاي بي مبنا وتخريب گسترده را به نام نقد و نقادي عليه دولت مطرح كرد.

الهام تصريح كرد: تخريب ها عليه دولت اكثرا ناشي از اطلاعات غلط و ناقص است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاري درخصوص اظهار نظر يكي از مشاوران رئيس جمهور در خصوص عملكرد مجلس و علي لاريجاني اظهار داشت: موضع افراد در هر جايگاهي كه باشند از جمله جايگاه مشاوره، نظرات شخصي آنها محسوب مي شودو البته اظهار نظر براي افراد مختلف آزاد است اما اظهار نظرهاي شخصي افراد موضع دولت نيست و موضع دولت از طريق سخنگو اعلام مي شود.

الهام در بخش ديگري از سخنان خود از اجرايي شدن طرح انتقال املاك از طريق سامانه املاك از اول آذر ماه خبر داد و گفت: بنگاه هاي معاملاتي آمادگي دارند كه به شبكه سامانه املاك متصل شوند.

الهام همچنين با اشاره به ادامه سير نزولي قميت مسكن تصريح كرد همه شاهد كاهش قيمت مسكن هستند ضمن اينكه ركودي هم در ساخت و ساز ايجاد نشده و افزايش مستمر پروانه هاي ساخت حاكي از اين موضوع است.

سخنگوي دولت افزود: ادامه ساخت و سازها و نيز طرح مسكن مهر نقش مهمي در ادامه سير نزولي قيمت مسكن دارد.

سخنگوي دولت گفت: همانطور كه از نظر برخي تحليل گران نوشتن نامه احمدي نژاد به منتخب مردم آمريكا و تغيير رويكرد آنان براي اصلاح ساختاري در اين كشور نيز يك رويكرد تازه و جدي بود و از نظر ما نامه رييس جمهوري به اوباما نيز بر اساس اصول، مبنا و گفتمان انقلاب اسلامي بود.

او گفت: اتفاقي كه در آمريكا افتاد در 60 سال گذشته يك اقدام بي سابقه بوده است.

سخنگوي دولت تصريح كرد: اتفاقي كه در آمريكا افتاد نشان از وادادگي مردم امريكا از نظام سلطه و هژموني آمريكا درعرصه جهاني است.

الهام تصريح كرد: مردم آمريكا در يك اقدام بي سابقه روي به تغييراتي آوردند كه آغاز آن پايان دادن به امپراطوري آمريكا از زبان مردم اين كشور شنيده و ديده مي شد.

به گفته سخنگوي دولت، باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا با تحقق اين وعده ها و اين رويكرد آراي جديد مردم آمريكا را به سمت خود هدايت كرد.

سخنگوي دولت با اشاره به سياست هاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص ارتباط و تعامل با ديگر كشورها اظهار داشت: در صورت هرگونه پرهيز از زياده خواهي، يكجانبه گرايي و سلطه جويي كه جزء مبناي اصولي انقلاب است رييس جمهوري و دولت ما از هر گونه تغييري در اين خصوص استقبال خواهد كرد.

وي با اشاره به نامه رييس جمهوري كشورمان به باراك اوباما تصريح كرد: در اين نامه نه شيفتگي و نه بي تفاوتي وجود دارد و ما بر اساس اصول و مباني خود كه برگرفته از قانون اساسي است از هر گونه تغيير مثبت در تعاملات جهاني استقبال مي كنيم.

خبرنگار ديگري از سخنگوي دولت پرسيد، شما در حالي از رسانه ها انتقاد مي كنيد كه دولت را تخريب مي كنند كه در هفته هاي گذشته شاهد بوديم شخصيت هايي مانند هاشمي رفسنجاني، حسن روحاني و پورمحمدي نيز از بي اعتنايي دولت از برنامه چشم انداز و برداشت غيرقانوني از حساب ذخيره ارزي سخن گفته اند، آيا شما باز هم مي خواهيد مطبوعات را متهم كنيد؟ كه الهام در پاسخ گفت: اظهارنظرهاي تحليلي و بدون اطلاعات دقيق به ويژه از سوي كساني كه شائبه رويكرد سياسي، گروهي و حزبي هم دارند، نمي تواند مبناي دقيق و مستندي باشد.

الهام خاطرنشان كرد: حساب ذخيره ارزي به موجب قانون ايجاد شده و به موجب قانون كاركرد آن نيز مورد نظارت قرار مي گيرد. حداكثر تاسقف 50 درصد آن براي اعطاي تسهيلات بخش خصوصي و توسعه كشور امكان پذير و برداشت ديگر از حساب ذخيره ارزي كاملا بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي انجام مي گيرد.

وي تصريح كرد: بايد مشخص شود كه كدام برداشت دولت غيرقانوني بوده است اين را دقيق، مستند و روشن اعلام كنند. كليه برداشت هاي دولت را ديوان محاسبات كنترل مي كند و آنقدر دستگاه هاي نظارتي در اين زمينه پيش بيني شده كه امكان فرار وجود ندارد.

الهام خاطرنشان كرد: اين حرفها، حرفهاي كلي و سياسي است كه بدون سند و اطلاعات دقيق ارائه مي شود هر كسي كه در جايگاه حساس تري قرار دارد بايد توجه كند كه اظهارنظرهايش دقيق، مستند و روشن باشد و نقد و حمله به دولت بدون مدرك فاقد وجاهت قانوني است.

سخنگوي دولت در عين حال اعلام كرد: دولت از هر گونه نقد منصفانه، عالمانه و علمي استقبال مي كند و از آن براي پيشبرد امور حتما استفاده خواهد كرد.

سخنگوي دولت تاكيد كرد: ما با حفظ عزت ملي در عرصه هاي بين المللي از حقوق ملت ايران حفاظت مي كنيم و همزمان ارتباط و توسعه و تعامل با ديگر كشورها را نيز دنبال مي كنيم.

خبرنگاري از سخنگوي دولت درباره علت سكوت وزارت خارجه درباره اهانت برخي كشورهاي عربي به مسافران ايراني در فرودگاه هاي آن كشورها پرسيد كه الهام گفت: وزارت خارجه در اين جهت اقدام كرده، سخنگوي وزارت خارجه گزارشي از اين وضعيت را به اطلاع عموم رسانده تا مجلس نيز در چارچوب نظارتي خود حق پيگيري موضوع را دارد.

الهام تاكيد كرد: ما با حفظ عزت ملي مردم در عرصه هاي بين المللي از همه حقوق آنان حفاظت مي كنيم و همچنين ارتباط و توسعه و تعامل با ديگر كشورها را نيز دنبال مي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: حفظ عزت، استقلال، هويت و عزت ملي در عرصه هاي بين المللي از وظايف اصلي دولت است و ما اين گونه موضوعات را با دقت و حساسيت پيگيري مي كنيم.

خبرنگار ديگري از الهام در خصوص ورود برخي كالاهاي صهيونيستي به كشور سوال كرد و گفت: دولت چه اقدامي براي جلوگيري از ورود كالاهاي رژيم صهيونيستي به كشور انجام مي دهد كه الهام در جواب گفت: بر اساس قانون ورود اين نوع كالاها به كشور ممنوع است و به همين جهت كميته خاصي در وزارت خارجه با حضور ساير دستگاه ها تشكيل شده و اين مورد و موارد مشابه آن توسط اين كميته ها با حساسيت پيگيري و بررسي مي شود.

سخنگوي دولت اظهار داشت: در دنياي تجارت شركت ها به دنبال منافع خود هستند و ما بايد مواظب باشيم كه فريب ترفندهاي اين گونه شركت ها را نخوريم.

وي با تقدير از روحيه ضد صهيونيستي دانشجويان در اين باره گفت: اين كه جوانان و ملت ايران روحيه ضدصهيونيستي دارند قابل تقدير و ستايش است اما موضوع مطرح شده بايد با حساسيت و روش درست علمي و بر اساس منافع و مصالح كشور پيگيري شود.

سخنگوي دولت در خصوص مواضع دولت جديد آمريكا در قبال ايران و موضوع گفت و گو ميان دو كشور، گفت: ما فكر مي كنيم بحث مذاكره، بحث اصلي نيست، بلكه تغيير رفتار و اصلاح رويكردها از جانب اين كشور اهميت دارد.

الهام افزود: دولت بعدي آمريكا بايد رويكرد تغيير را جدي بگيرد و اگر تغييراتي ايجاد شود، مي توان افق هاي بعدي را پيش بيني كرد اما اگر بحث تغيير فقط در حد حرف باشد، سياست هاي دولت جديد آمريكا منجر به نتيجه مطلوب نخواهد شد.

الهام اظهار داشت كه سياست هاي غلط و مخرب بوش همه ملت ها از جمله مردم آمريكا را به ستوه آورده است و اين احساس در بين آنان ايجاد شده كه رفتار سلطه جويانه و يكجانبه نه مي تواند منافع آمريكا را تامين كند و نه به نفع جامعه بين المللي است.

در ادامه اين نشست خبري، سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي در خصوص آنچه بي احترامي به قرآن مجيد در يكي از برنامه هاي گردشگري عنوان شده است، گفت: اطمينان مي دهم دولت، يك دولت اسلامي است و مشروعيت خودرا از قرآن گرفته و تحت نظر ولايت عمل كند و هرگز از اصول و موازين شرع عدول نمي كند.

الهام با بيان اينكه حساسيت هاي عمومي جامعه براي دولت قابل درك است، گفت: دولت يك دولت اسلامي است و براي متهم كردن دولت در زمينه هاي اعتقادي و اصولي بايد با احتياط عمل كرد.

اين سخنگو تصريح كرد: تاكيد و توصيه دولت اين است كه بخش هايي كه متولي اين امور هستند با احتياط كامل عمل كنند و حساسيت هاي جامعه را مورد توجه قرار دهند و همچنين مناسب است دستگاه هاي مختلف دقت و احتياط بيشتري داشته باشند.

سخنگوي دولت در پاسخ به خبرنگاري كه در خصوص توجه دولت به امر ازدواج در آستانه روز ملي ازدواج (اول ذيحجه) پرسيد، گفت: دولت از ابتدا به مسئله ازدواج توجه داشته و از امر مهم ازدواج و تشكيل خانواده حمايت كرده است.

الهام با بيان اينكه اگر با انباشت قوانين و آيين نامه ها بتوان مسئله ازدواج را تسهيل كرد، دولت مي تواند اين كار را انجام دهد، گفت: اما مسايل ديگري وجود دارد كه از اهميت بيشتري در خصوص موضوع ازدواج برخوردار است. مسئله اشتغال و مسكن از عوامل مهم در اين زمينه است كه دولت كارهاي خوبي در اين زمينه انجام داده است.

سخنگوي دولت همچنين صندوق مهر امام رضا (ع) و نيز تسهيلات بانكي ويژه ازدواج را از ديگر اقدامات دولت براي كمك به امر ازدواج جوانان دانست.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي در خصوص ترافيك تهران و توجه دولت به توسعه خطوط مترو گفت: گزارش هاي رسيده حاكي است 65 درصد بودجه مترو تخصيص داده شده و اين ميزان تخصيص بودجه در ميان كل پروژه هاي عمراني كشور بي نظير است.

الهام افزود: ميانگين تخصيص بودجه پروژه هاي مختلف در كشور 57 درصد است.

وي اظهار داشت كه وزارت كشور هم اعلام كرده است كه در 8 ماه اخير 190 ميليارد تومان بودجه به مترو پرداخت شده است.

سخنگوي دولت تصريح كرد: دولت با حداكثر ظرفيت و توان خود براي حل مسئله حمل و نقل كمك مي كند.

الهام در بخش ديگري از اين نشست خبري با بيان اينكه سه مصوبه در خصوص وزارت رفاه و تامين اجتماعي داريم، تصريح كرد: مبناي اين مصوبات قانون مربوط به وزارت رفاه و تامين اجتماعي و قانون مديريت خدمات كشوري است.

وي خاطر نشان كرد: يك اصلاحات ساختاري در بخشي از سازمان هاي وابسته به سازمان تامين اجتماعي انجام گرفته است.

به گفته سخنگوي دولت، اساسنامه سازمان تامين اجتماعي با هدف تامين و گسترش بيمه هاي اجتماعي با هدف نظام هماهنگ متناسب با نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي تغيير كرده است.

سخنگوي دولت اظهار داشت : در حقيقت اين اصلاح سازمان موجب تقويت استفاده از منابع سازمان تامين اجتماعي، سرمايه گذاري در جهت خدمات رفاهي و حمايت از قشرهاي تحت پوشش سازمان كه بايد انجام بگيرد.

الهام گفت:‌ اساسنامه بعدي صندوق بيمه خدمات درماني است كه به موجب قانون ذكر شده به صندوق بيمه خدمات درماني تغيير ساختار پيدا مي كند.

وي افزود: سازمان بازنشستگي كشور نيز بر اساس همين قانون جامع تامين اجتماعي به صندوق بازنشستگي كشوري تغيير نام و ساختار آن تغيير پيدا مي كند.

در ادامه، خبرنگاري از الهام درخصوص كاهش قيمت نفت و تاثير آن براقتصاد كشور سوال كرد كه سخنگوي دولت در جواب، گفت: دولت در هر شرايط اقتصادي بر اساس اهداف و بر اساس مقتضيات زمان و شرايط موجود وضعيت مالي كشور را مديريت مي كند.

وي اضافه كرد: لذا بودجه ريزي دركشور براساس قيمت واقعي نفت صورت مي گيرد و سال گذشته نيز چنين تصميمي گرفته شد.

الهام با بيان اينكه اعتبارات مالي ناشي از افزايش قيمت جهاني نفت به حساب ذخيره ارزي واريز مي شود، خاطر نشان كرد:‌ مصارف دولت از نظر درآمدهاي نفتي محدود است و به همان ميزان در بودجه قيمت واقعي نفت ديده مي شود و سياست دولت اين است تا آنجا كه امكان دارد اتكا دولت به درآمدهاي نفتي كاهش يابد.

سخنگوي دولت با اشاره به اينكه بحران مالي در غرب به هر حال در اقتصاد جهاني تاثير منفي خواهد داشت، تصريح كرد:‌ رييس جمهوري تيمي را موظف كرد كه تاثير بحران مالي در غرب بر اقتصاد كشورمان به دقت مورد برررسي قرار دهند.

الهام تاكيد كرد: اما اقتصاد كشوري كه كمترين وابستگي را به اقتصاد قدرت هاي بزرگ دنيا دارد به طور طبيعي كمترين تاثير منفي را از بحران موجود مي گيرد. بحران كنوني در غرب حتي فرصت هاي خوبي را در اختيار اقتصاد كشورمان قرار داده كه بايد به خوبي از آن استفاده كنيم.

سخنگوي دولت اضافه كرد: سياست دولت در بحث طرح تحول اقتصادي بر اين است كه اتكا دولت به درآمدهاي نفتي را كاهش دهد و به سمت سرمايه گذاري هاي جديد و تامين بودجه دولت از طريق ماليات و كاهش هزينه هاي جاري است.

سخنگوي دولت با محكوم كردن حضور رژيم صهيونيستي در كنفرانس اديان، گفت: رژيم صهيونيستي هيچ ارتباطي به اديان ندارد و اين كنفرانس با حضور رژيم صهيونيستي موفقيتي نخواهد داشت.

الهام افزود: رژيم صهيونيستي نمي تواند سنخيتي با اديان داشته باشد و ماهيتي كاملا سكولار دارد.

الهام تصريح كرد: موضوع يهود كاملا جدا از صهيونيسم است و امروز پيروان دين مقدس يهود از صهيونيست ها اعلام برائت مي كنند.

سخنگوي دولت اظهار داشت: يهود يك دين الهي است و همه اديان الهي به كرامت انسان ها احترام مي گذارند و نگاه توحيدي و عدالت نگاه مشترك همه اديان الهي است.

الهام گفت: در چنين كنفرانسي كه از رژيم صهيونيستي دعوت مي كنند، نشان مي دهد كه دعوت كنندگان قصد دارند موضوع كنفرانس را سبك بشمارند.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن