تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816430977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ملک سليمان


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
ملک سليمان
ملک سليمان استانداردهاي بين الملليمجتبي فراورده، تهيه کننده ملک سليمان مي گويد: «زماني که سينما قرار است پر وبالي بگشايد، نمي تواند خودش را به محل بومي و جغرافيايي خودش محدود کند. براي اين که ما مي خواستيم به استانداردهاي بين المللي نزديک تر شويم، معقول بود که از امکانات موجود سينمايي روز دنيا بهره ببريم. به همين علت ما مراحل پس از توليد اين فيلم را اغلب در هنگ کنگ و چين انجام داديم که شامل جلوه هاي ويژه، صداگذاري و ساخت موسيقي بود. دو سه سکانس از اين فيلم وجود دارد که مربوط به تسخير اجنه و شياطين است که بايد کاملاً به صورت انيميشن و جلوه هاي ويژه باشد که امکان دارد اين دو سکانس براي نسخه جشنواره آماده نشود. حجم وسيعي از کار، يعني حدود پانصد ششصد پلان را جلوه هاي ويژه تشکيل مي دهد که زير نظر لئولو همزمان در ايران، هنگ کنگ و چين به انجام رسيده است که چنين بضاعت هايي در سينماي ايران وجود ندارد، که يا بايد از دانش و تجربه در خارج از ايران بهره مي برديم يا بايد شرايطش را در ايران ايجاد مي کرديم که اين نيازها را ما در اين کار تلفيق کرديم. يعني برخي از شرايط را در داخل به وجود آورديم و در ادامه از بعضي از امکانات خارج استفاده کرديم. مثل اتفاقي که در مورد موسيقي کار افتاده است. به هر حال سينما، سينماست و ما بناي مان در اين کار برآن بوده که يک فيلم خوب با معيارهاي جهاني بسازيم.» در گستره مخاطب جهاني، معيارهاي مشخصي وجود دارد که همه فهم است. نمي توان گفت تاريخ دو وجه دارد، يک وجه آن مربوط به مورخين و اساتيد تاريخ است که ما در ساخت فيلم به دنبال استنادات تاريخي نيستيم، بلکه به دنبال روح تاريخ هستيم. خداوند اين همه قصه که در قرآن نقل کرده به صرف گردآوري تاريخ گذشتگان نبوده است، آن چه خداوند تحت عنوان قصص انبيا نقل کرده، چيزي است که روزمره ماست که هم در گذشته، هم حال و هم در آينده ما تأثير داشته و دارد. داستان حضرت سليمان(ع) و به تبع آن داستان زندگي انبياي الهي، داستاني است که در زندگي و حيات و ممات ما مستتر است. قطعاً در اين فيلم استنادات تاريخي ما پابرجاست، اما ملاک ما روح قصص انبيا است.»سيد جواد طاهري، بازيگر نقش آبشالوم برادر حضرت سليمان در اين فيلم است. او در مورد بازي اش در ملک سليمان مي گويد: «نزديک به دوسال پيش بود که پيشنهاد بازي در اين فيلم با توجه به ذهنيت آقاي بحراني از بازي من در يوسف پيامبر(ع) مطرح شد. نقش آبشالوم، برادر بزرگ حضرت سليمان و فرمانده اورشليم را در اين فيلم بازي مي کنم و برايم افتخاري بود که در محضر استاد عزير آقاي بحراني تلمذ کنم. اما در مورد مضمون فيلم و نوع پرداخت آن، فکر مي کنم، جاي داشت به لحاظ شخصيت پردازي بيشتر پرداخته شود، اما در مجموع تجربه خوبي بود. چون آقاي بحراني مي دانستند که چه مي خواهند و اين امر خيلي مهم بود. ايشان آگاهي کامل به موضوع داشتند و آن قدر که موضوع داستان، تصوير و جلوه هاي ويژه کار توجه داشت به بسياري از موارد که در سينماي امروز ما مطرح است، توجه نشان نمي داد شخصيت آبشالوم با توجه با مطالعات ما در کتب مختلف و عهدعتيق و تورات آن طور که در اين منابع آمده، چندان مناسب حال ما نبود. اما آن چه من سعي کردم با توجه به روايات اسلامي مد نظر قرار دهم، اين بود که آبشالوم با وجود اين که سنش از سليمان(ع) بيشتر بوده، اما او را مي پرستيده و به طور کامل و هيچ قيدوبندي سليمان(ع) را پذيرفته بود و به خواسته ها و اهدافش احترام مي گذاشته و از طرفي هم مردي دلير و اهل جنگ و رزم آوري بوده که از پدر به ارث برده که به کار شمشيرسازي مي پرداخته. پس آبشالوم و فرزندهاي ديگر اين روحيه دليري را داشته اند. آبشالوم از جهت اين که به عنوان فرزند بزرگ تر بيشتر از منظر اين که فردي نظامي -سياسي در فيلمنامه است، اهميت دارد.»الهام حميدي بي تعارف بازيگر توانايي است که اخيرا سعي مي کند با انجام نقش هاي مختلف در گونه هاي مختلف از کليشه دختر مظلوم و ساده خارج شود. او در ملک سليمان در نقش همسر حضرت سليمان به ايفاي نقش پرداخته است. حميدي در مورد حضورش در چند کار تاريخي از جمله يوسف پيامبر، شهر آشوب و ملک سليمان مي گويد: «کلاً کارهاي تاريخي را خيلي دوست دارم، به خاطر شرايط زماني و شخصيت هايي که در دوره حال نمي توانيم تجربه شان کنيم. ملک سليمان کار ارزشي اي بود، چه به لحاظ داستان و چه از اين لحاظ که قرار بود براي اولين بار به صورت گسترده در اين کار از پرده سبز و آبي در سينماي ايران استفاده شود؛ تکنيک هايي که در سينماي روز جهان به صورت عادي وجود دارد، ولي در سينماي ما مورد استفاده معمولاً قرار نمي گيرند و از سينماي روز جهان در اين زمينه خيلي عقب هستيم. از لحاظ ساختاري هم قرار بود فيلم متفاوتي شود. در اين کار فقط دوخانم بازيگر هستند و اين وقت آن چناني از من نمي گرفت، بنابراين در آن حضور پيدا کردم.»حميدي در مورد تعاملش با کارگردان و بازيگر مقابلش امين زندگاني( حضرت سليمان) مي گويد: «با آقاي بحراني کار نکرده بودم، اما فيلم حضرت مريم ايشان را دوست داشتم. خودشان هم از لحاظ اخلاقي خيلي کارگردان صبور و متيني هستند و کاربلد. براساس تحقيقات مفصلي که انجام شده بود، بازيگران را راهنمايي مي کردند در کارهاي تاريخي نمي شود دست بازيگر را باز گذاشت و بيشتر بايد تابع فيلمنامه و قصه و کارگردان بود. با آقاي زندگاني قبلاً همکاري نداشتم، اما در اين فيلم خيلي خوب و عالي همکاري داشتيم و کار صميمانه و خوب پيش رفت. در نهايت اميدوارم اين همه زحمتي که براي اين فيلم کشيده شده، ثمره خوبي داشته باشد و اين فيلم بتواند پايه خوبي براي توسعه فني سينمايي ايران بشود.»کارگردان: شهريار بحراني. تهيه کننده: مجتبي فرآورده. فيلمنامه نويس: شهرياربحراني. فيلمبردار: حميد خضوعي ابيانه. تدوينگر: محمدرضا موييني. چهره پرداز: سعيد ملکان. صدابردار: بهروز معاونيان. صداگذار: کينسون تانگ. طراح صحنه ولباس: حميد قديريان. جلوه هاي ويژه: لئولو. مديرتوليد: فرهاد کي نژاد، بازيگران: امين زندگاني، محمود پاک نيت، مهدي فقيه، حسين محجوب، عليرضا کي نژاد، الهام حميدي، زهرا سعيدي، سيامک اطلسي، محمدباقر صحرا رودي، علي بکائيان، محمدجواد طاهري، محمد جواد بخشي زاده، زمان: 110دقيقه.خلاصه داستانروايتي از دوره پيامبري حضرت سليمان که شرايط دوران پادشاهي و پيامبري آن حضرت و چگونگي برپايي ملک را به تصوير مي کشد.مشخصات کارگردان:متولد: 1330، تهران، تحصيلات: کارشناسي پويانمايي.فيلم شناسي کارگردان: سازنده آثار حمله به اچ، دنياي وارونه، گذرگاه، هراس، آب را گل نکنيم، مريم مقدس.منبع: صنعت سينما- 91
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 402]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن