تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827738744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از ملک سلیمان تا ملک مهدوی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: "از ملک سلیمان تا ملک مهدوی"
اصفهانیان
حجت الاسلام والمسلمین اصفهانیان مسئول گروه پژوهش قرآنی فیلم سینمایی"ملک سلیمان نبی" در نشستی که به همت دفتر مطالعاتی - پژوهشی مهدویت در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد به تبیین رویکردهای مهدوی در این فیلم پرداختند که خلاصه ای از آن به شرح زیر برای دوستداران مطرح می گردد:  1-اگر سیری مربوط به متون انبیاءی الهی در گذشته داشته باشیم می بینیم که اگر قرآن را از صحنه ی مطالعه حذف کنیم اتفاقات عجیبی می افتد انبیاءی الهی که هدایتگر بشر بودند و رفتارهای مطلوب را تبیین می کردند چیزی در دسترس برای نسل ما به عنوان منبع مطالعه در موردشان وجود ندارد حتی در مقدس ترین متون قبل از قرآن یعنی عهدین می بینید که انبیاء هرکسی کاری کرد یکی مشروعیت و اصل ولایتش زیر سوال است و کسی دیگر با خدا کشتی گرفته است انسانهای درشت تاریخ که اخلاقی نیستند چه برسد به این که تمدن ساز آینده نگر و تحلیل گرباشند می بینی خیلی اشان مقدس و قابل پیروی به طوری که شاخص زندگی باشند نیستند و به عنوان اسوه ومبنای زندگی قرار ندارند. اساسا برنامه های گذشته آینده محور بوده است و امروز ما مرتبط با این گذشته هستیم ورویکرد گذشته نگرانه به انبیاء از اساس غلط است سلیمان ع بخشی از این برنامه را انجام داد و دیگران نیز همچنین قدم به قدم خذو النعل باالنعل در امت آخر الزمان نیز این برنامه پیاده می شود اینها همه این را می رساند که یک دست تعمدی بر این بوده که اساسا یک پاکسازی از متون وحیانی نسبت به اندیشه ی زلال وحی داشته باشد و لذا اسلام اگر به روایت عترت نبود تاریخ سیاه می ماند و خبری از سلیمان و عیسی و موسی و نوح علیهم السلام نبود قرآن یک پاکسازی در این باب انجام داده و ادبیات جدیدی را اساسا وارد کرده است در باب انبیاء(البته شواهدی ممکن است دلالت کننده باشد بر تاریخ انبیاءئی چون نوح ع، اما نوح را نیز یهود به نفع خود مصادره کرده است و اساسا قوم یهود یک پاکسازی جدی در تاریخ انجام داده است و حتی به روایات ما نفوذ کرده است و البته در باب قرآن خداوند وعده ی ضمانت حفظ آن را داده است.انسان نیازمند اسوه است اسوه های عملی که گام به گام او را در جهت حق پیش برند مردم قبل از این که جذب اسلام شوند جذب پیامبر شدند و لذا یکی از اهداف اولیه ی هر ضد فرهنگی تحریف اسوه ها وحذف آنان و اسوه سازی باطل است متاسفانه در جامعه ی ما اسوه هست ولی اسوه ها حقشان اسوه بودن نیست و آن کسانی که باید اسوه ی جامعه باشند اسوه نیستند و در عین حال که اسوه دارد اسوه ندارداگر قرآن کریم نیامده بود این اسوه ها وجود نداشت قرآن معرفی کننده ی این اسوه هاست امروز تعریف ما از اسوه هایی همچون حضرت زهرا س به گونه ای است که نمی تواند با زندگی ما ارتباط برقرار کند و این ناشی از یک اشکال تربیتی و معرفتی درشت است چرا انبیاءی الهی نمی توانند اسوه های ما باشند؟ "فبهداهم اقتده"قرآن کریم این شاخصها را آورده است و معرفی کننده ی این اسوه هاست و سلیمان ع یکی از آنهاست خطای ما در رویکرد به داستان و قصص انبیاء است ما نوعا قصص انبیاء را مربوط به گذشته تلقی می کنیم و انسانها ی الهی و خلیفه الله را در متن جان خود مطالعه نمی کنیم اصل نگاه باید این باشد که در نگرش به جبهه ی حق مدیریت خداوند را از طریق رسولا ن مطالعه کنیم و چون نمی توانیم و زاویه ی دید ما تنظیم نیست گاه می بینیم منکر چه مسائلی می شویم اگر جریان حق را یک خط که آمدهحاکمیت حق را محقق سازد بنگریم و این که جریان همه ی پیامبران مثل یک زنجیر به هم متصل است ودر یک راستا و در یک برنامه ی واحد است و همه آمدند برای  تحقق حکومت آرمانی وجریان حکومت حضرت حجت عج هم در همین راستای حق قرار دارد و اگر این خط را نبینیم جریان حق معنا ندارد، برنامه ی خدا معنا ندارد والا سیاست گذاری کلا ن اشتباه عمل کرده که حرکت رسولان در یک راستا نباشد سلیمان در جهتی و موسی در جهتی و عیسی در جهتی واین بودن نیاز به آیه و روایتی قابل اثبات استرسولا ن الهی هریک این نخ تسبیح را جلو برده اند و هر کسی به مقداری این جبهه را به سمت جلو حرکت داده است و جریان سلیمان ع هم بخشی از این مسیر الهی را طی کرده است  قرآن در باب قصص انبیاء  می فرماید "ان فی قصصهم عبره "عبرت آنجامعنا دارد که حاکی از یک برنامه ی نظام مند است و اساسا برنامه های گذشته آیند ه محور بوده است و امروز ما مرتبط با این گذشته هستیم ورویکرد گذشته نگرانه به انبیاء از اساس غلط است سلیمان ع بخشی از این برنامه را انجام داد و دیگران نیز همچنین قدم به قدم خذو النعل باالنعل در امت آخر الزمان نیز این برنامه پیاده می شود لذ ا برنامه های گذشته آیند ه نگر است و به حسب توان انبیاء در تحقق برنامه ی خدا نقش  داشته اند و بدون عبرت از ماجرای انبیای گذشته نمی توان اساسا به سمت آیند ه حرکت کردجامعه ی  زمینه ساز اولا باید نگاه به گذشته برای آیند ه کند و نگاه جدی به زندگی رسولان کند وبه آن عمل کند ولذا نیازمند مطالعه ی زندگی انبیاء است وثانیا ادبیات جامعه ی السابقو ن السابقون است نه جامعه ی یمین بلکه در خوبیها باید سبقت بگیرد تا آماده سازی ظهور کندمبتنی بر آن حکومت امروزمان را بسازیم و حرکت کنیم و این نیازمند رویکرد جدی به جامعه ی زمینه ساز است و برای آن نیازمند مدلهایی چون سلیمان ع هستیم خذو النعل با النعل این روایت قطعی الصدوراستلذا ما برای رسیدن به جامعه ی زمینه ساز ناگزیر به مراجعه به زندگی رسولان هستیم که بخشی از این جامعه ی زمینه ساز را آدم ع وبخشی را نوح ع و...رقم زده اند وسلیمان ع در این فیلم متنی است برای عبرترسولان باید فضای زندگی و متن درسی ما باشند وسلیمان ع در این فیلم متن درسی ودانشگاهی برای عبرت است ملک سلیمان کامل ترین ملک است تا روز قیامتملک حضر ت سلیمان مال خودش نیست ارث پدرانش نیست ملک ازآن خداست و خداوند آن را در مقاطع گوناگون رقم می زند "یوتی الملک من یشاء" و در این زمان بخشی را در ملک حضر ت سلیمان ع محقق می کند جریان ،جریان ملک خداست و تحقق نهایی آن در دوران ظهور است ما اگر جریان ملک ها را مطالعه کنیم جریان ملک خداست یک جریان است و به اندازه ی ظرف وجود حضرت سلیمان ع به اعطا کرده استدر جریان وفضای عبور از آخر الزمان و رسیدن به جامعه ی مهدوی ناگزیر به عبور از فتنه هستیم ودر مورد ملک سلیمان ع نیز همین گونه بوده است "آیه 124 سوره بقره"لذا ملک سلیمان ع یک مدل سازی از ملک بزرگ مهدوی است که تا زمان ظهور حضرت به هیچ کس داده نخواهد شد.گروه سینما تلویزیون تبیان





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن