تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819930669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك هزار و ‪ ۵۰۰‬هكتار از زمينهاي چابهار زير كشت موز رفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك هزار و ‪ ۵۰۰‬هكتار از زمينهاي چابهار زير كشت موز رفته است
داخلي. اقتصادي. كشاورزي. موز.

مدير جهاد كشاورزي چابهار گفت: يك هزار و ‪ ۵۰۰‬هكتار از زمينهاي اين شهرستان زير كشت موز قرار گرفته است.

"دادرحمن بامري" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد:
با مساعد شدن شرايط اقليمي، آب و هوايي و بارندگيهاي انجام شده در ماههاي گذشته و بهبود وضعيت آب در منطقه زمينهاي زير كشت محصول موز افزايش يافته است.

وي اظهار داشت: تنها در سال گذشته با افزايش ‪ ۲۰۰‬هكتار به سطح زير كشت موز، زمينهاي اختصاصي به اين محصول در چابهار به يك هزار و ‪ ۵۰۰‬هكتار رسيده است.

او ادامه داد: حدود يك هزار هكتار اين ميزان را باغهاي بارور تشكيل مي دهند كه سالانه بيش از ‪ ۳۵‬هزار تن محصول موز از موزستانهاي آن توليد و به بازارهاي مصرف ساير استانها ارسال مي‌شود.

مدير جهاد كشاورزي چابهار تاكيد كرد: براي توسعه باغ‌هاي موز بايد از ارقام پرمحصول استفاده كرد.

وي افزود: در همين زمينه براي توليد، تامين و كشت بافت پاجوش موز يارانه‌اي ، ارقام والري، دوراف كاونديش، گراندناين، ويليامز و گلدفنيگ در حال توزيع بين باغداران است.

بامري اظهار داشت: براي حفظ كيفيت محصول موز توليدي منطقه در اثر عمليات پس از برداشت و عرضه محصول خوب به بازار مصرف، تعداد چهار جايگاه شستشو و بسته‌بندي بهداشتي موز ايجاد شده كه محصول توليدي پس از برداشت به اين مكان بارگيري و حمل مي‌شود.

وي ادامه داد: موزها پس از عمليات شست‌وشو، جداكردن ساقه، گل‌گيري و ضدعفوني در جعبه‌هاي مخصوصي بسته‌بندي و به وسيله كاميون بارگيري و به ساير استان‌ها حمل مي‌شود.

به گزارش ايرنا، ميزان اشتغال‌زايي اين طرح شش هزار نفر است كه در حال حاضر چهار هزار و ‪ ۵۰۰‬خانوار از اين طرح بهره‌مند هستند. ك/‪۳‬
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن