تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815447070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حزب چپگراي آلمان: اسرائيل، آمريكا و انگليس استفاده از بمب هاي خوشه اي را ممنوع كنند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: حزب چپگراي آلمان: اسرائيل، آمريكا و انگليس استفاده از بمب هاي خوشه اي را ممنوع كنند
حزب چپ گراي آلمان كه تا كنون مخالف منع استفاه از بمب هاي خوشه اي بود، منع استفاده همه كشورها از جمله اسرائيل، انگليس و آمريكا از اين نوع بمب ها را خواستار شد.
به گزارش شبكه خبر و به نقل از خبرگزاري سوريه، خانم أنگ هوگر نماينده حزب مخالف دولت آلمان در پارلمان اين كشور در اجلاس منع استفاده از بمب هاي خوشه اي گفت: برخي كشورهاي توليد كننده بمب هاي خوشه اي درجهان كه سودهاي كلاني هم از اين راه به دست مي آورند، با منع استفاده از اين نوع بمب ها مخالف اند و مانع رسيدن به توافقات بين المللي در اين زمينه مي شوند.

خانم ماريان نوفاگن، مدير سازمان دفاع از حقوق بشر آلمان نيز در مصاحبه اي مطبوعاتي با اعلام آمادگي كامل و بدون قيد و شرط صد كشور براي امضاي توافقنامه منع استفاده از بمب هاي خوشه اي ابراز اميدواري كرد: با افزايش اين كشورها، توافقنامه منع استفاده از اين نوع بمب ها تا پايان سال جاري ميلادي به امضا برسد.

پيتر لك پژوهشگر آلماني نيز با بيان اينكه آثار مخرب و كشنده بمب هاي خوشه اي تا مدتها بعد از جنگ ادامه دارد و جان شهروندان ، زنان و كودكان بي گناه را تهديد مي كند، تاكيد كرد: استفاده از اين نوع بمب ها قوانين بين الملللي را نقض مي كند و ما هيچ راهي جز امضاي منع استفاده از اين نوع سلاح ها نداريم.

اين بمب ها تكه هاي منفجر نشده اي را بر جاي مي گذارند كه مانند مين عمل مي كنند و سال ها پس از پايان جنگ، بر اثر تماس مردم با آنها منفجر مي شوند، به گونه اي كه هزاران نفر از مردم غيرنظامي به ويژه زنان و كودكان در جريان استفاده از بمب هاي خوشه اي توسط آمريكا و انگليس در عراق و افغانستان كشته يا دچار نقص عضو جدي شده اند.

رژيم صهيونيستي در جريان تجاوز خود به لبنان در سال 2006 به عمد مناطق مسكوني و غير نظامي لبنان را با بمب هاي خوشه اي بمباران مي كرد تا صدها نفر در جريان اين بمباران ها كشته و مجروح شوند.

نمايندگان آمريكا و رژيم صهيونيستي كه از جمله بزرگ ترين استفاده كنندگان از اين سلاح هاي مرگبار هستند، با ممنوعيت استفاده از بمب هاي خوشه اي مخالف اند.

همچنين در پي تصميم دولت انگليس مبني بر مستثني شدن زرادخانه هاي اين كشور از قانون ممنوعيت، سازمان هاي غيردولتي مخالف جنگ و مخالف سلاح هاي كشتار جمعي اين كشور از تصميم دولت انتقاد كرده و توقف كاربرد اين گونه سلاح ها را خواستار شده اند.

اين در حالي است كه سازمان ديده بان حقوق بشر نيز پيش از اين از آمريكا و انگليس به علت مخالفت با دنبال كردن روند مبارزه با بمب هاي خوشه اي در خارج از چارچوب كنوانسيون سلاح هاي متعارف سازمان ملل انتقاد كرده بود.

به گزارش سازمان ديده بان حقوق بشر، جنگ افزارهاي خوشه اي در دست كم 75 كشور جهان ذخيره و نگهداري شده و در 23 كشور مورد استفاده قرار گرفته است.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن