تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821146583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقادپذيري به سبك فدراسيون فوتبال؛ آتشبار كفاشيان عليه «كريمي»


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: انتقادپذيري به سبك فدراسيون فوتبال؛ آتشبار كفاشيان عليه «كريمي»
آفتاب-سرويس ورزشي: علي كريمي اولين بازيكن معترض به سياست‌هاي فدراسيون فوتبال نيست و بي‌شك آخرين بازيكن هم نخواهد بود ولي آنچه به اثبات رسيد، ميزان انتقادپذيري فدراسيون بود كه بلافاصله اين بازيكن شايسته را تا اطلاع ثانوي از همراهي تيم‌ملي محروم كرد.
در اينكه فدراسيون جديد نتوانسته در اين مدت موفق عمل كند، شكي نيست و اگر فدراسيون نشين‌ها ادعا كرده‌اند كه برخلاف گفته‌هاي كريمي، فدراسيون و فوتبال ايران در مسير پيشرفت است، اين اعتراض آنها وارد نيست چرا كه هنوز موفقيتي براي فدراسيون كفاشيان به ثبت نرسيده كه اعضاي هيات رئيسه اين‌چنين به دفاع از خود برخواسته‌اند.

از زمانيكه كفاشيان بر صندلي فدراسيون تكيه زده، چندين اتفاق حساس در فوتبال كشور رخ داده كه اگر مروري ساده بر آنها داشته باشيم، در خواهيم يافت، تصميمات اتخاذ شده در همين مدت اخير هم چندان از چاشني اعتماد برخوردار نبوده و فدراسيون صلابت لازم را نداشته است.

برخي از اين موارد در زير مرور مي‌كنيم.

1- مربي خارجي:
ضعف‌هاي آشكار فدراسيون در انتخاب مربي خارجي بر هيچكس پوشيده نيست. هر يك از اعضاي هيات رئيسه از نامهاي بزرگي براي نشستن بر روي نيمكت تيم‌ملي كشورمان ياد ‌كردند ولي برهمگان ثابت شد كه قدرت اجرايي فدراسيون تا چه اندازه است.

داستان باور نكردني آنها تا آنجا پيش رفت كه چندين مربي مريض و محجورمانده، كانديداي هدايت ملي‌پوشان ايراني شدند و البته هيچيك مورد قبول افكار عمومي ايران قرار نگرفتند.

آنها در آخرين تكاپوهايشان به كلمنته‌اي رسيدند كه كارنامه‌اش كمي قابل دفاع بود ولي همه ديدند چه ماجراهايي اتفاق افتاد و چه شاهكارهايي از هيات رئيسه سرزد. بي‌شك هنوز هم حرف‌هاي ناگفته بسياري در خصوص ماجراي كلمنته وجود دارد كه شايد روزي مطرح شود.

2- مربي داخلي:
وقتي زور فدراسيوني‌ها به مربيان خارجي نرسيد و از آمدن آنها نااميد شدند دوباره به گزينه‌هاي داخلي روي آوردند تا تكليفي را كه بر دوش داشتند ادا كنند!

تكليفي كه به نظر سنگين مي‌آمد و كفاشيان و زير مجموعه‌اش بايد راه‌حلي براي اين بحران مي‌يافتند. ليگ در بالاترين حساسيت قرار گرفته بود و گزينه‌هاي احتمالي فدراسيون هم از بين مربياني بود كه بيشترين درگيري را در ليگ داشتند.

انگار اجماع فدراسيون‌ها بر روي قطبي قطعي شده بود و فقط يك اعلام رسمي مانده بود تا سرمربي سرخ‌پوشان پايتخت بر سكان رهبري تيم ملي هم تكيه بزند.

كارنامه قطبي هم در اين سالها قابل دفاع مي‌نمود و البته تحول در تيمي مانند پرسپوليس بسياري را شگفت زده كرده بود.

قطبي با اين رويا مي‌خواست به شيراز و زادگاهش سفر كند ولي به يكباره ورق برگشت و فدراسيون

” اميدواريم كريمي از تيررس آتشبار فدراسيون نجات يابد چرا كه اين مساله مي‌تواند آغاز حواشي بسياري در سطح ملي باشد و حتي واكنش‌هاي بين‌المللي را هم بدنبال داشته باشد. ... “

بي‌ثباتي‌اش را به اوج رساند و انگشت‌هاي اشاره به سمت «علي دايي» نشانه رفت، آنهم بعد از آن مصاحبه جنجالي‌اش در برنامه «فردوسي‌پور» .

اگر «عادل» هيچوقت رابطه خوبي با سرمربي تيم ملي نداشت و حتي اشك دايي را در آلمان در آورده بود، ناخواسته بزرگترين خدمت تمام زندگي‌اش را به «اسطوره» كرد و دايي با شاهكار فدراسيون سرمربي تيم ملي شد.

3- سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا:

صحبت‌هاي صفايي فراهاني در مورد سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا به يكباره بر روي تلكس‌هاي خبري آمد و بسياري از هواخواهان فوتبال را در سكوتي عجيب فرو برد.

اگر چه در ماجراي سهم‌خواهي باشگاهي ما در آسيا مشخص نيست چه اتفاقاتي رقم خورده و تقصيرها متوجه چه كساني است ولي حال كه كفاشيان و زير مجموعه‌اش بر اين كرسي تكيه زده‌اند، نگاه‌ها متوجه آنهاست.

ما مي‌توانستيم در ليگ قهرمانان آسيا سهميه بيشتري داشته باشيم و اين بر كسي پوشيده نيست ولي آنقدر درگير حواشي بوديم كه از متن عقب مانديم. البته در اين بين بايد اين نكته را هم فراموش نكنيم كه كمتر تيم باشگاهي ما شرايطي كه مورد نظر AFC‌ است را دارد و همان بهتر كه با اين شرايط فعلي آسيايي‌تر نشويم.

4- وضعيت ليگ‌هاي داخلي:

بهتر است در مورد ليگ يك و ليگ‌هاي پائين‌تر كمتر اشاره‌اي داشته باشيم كه شرايط در اين ليگ‌ها فاجعه‌آميز است و اكثر تيمها فقط براي «بودن» حضور دارند.

اصلا همين كه اين تيمها هنوز عرصه را خالي نكرده‌اند، خود جاي بسيار تعجب است . با اين اوضاع و احوال و كيفيت هاي اجرايي و امكاناتي، ماندن و ادامه دادن فقط عشق مي‌خواهد و ديوانگي!

اما ليگ برتر... بي‌انصافي است اگر از ذكر اين نكته غافل شويم كه نسبت

” اين مساله طبيعي است كه هيچ فدراسيوني بدون اشكال نيست و كفاشيان و زير مجموعه‌اش بايد به جاي تصميماتي اين چنيني عجولانه و غيرمنطقي پاسخي در خور آماده كنند و با ارائه آمار و ارقام از موفقيت‌ها به دفاع از كارنامه خود بپردازند. ... “

به تمام دوران فوتبال ايران نحوه برگزاري ليگ برتر تفاوتي آشكار داشته و از نظم و مقرراتي بهتر برخوردار شده است. اما صرف برگزار كردن ليگ ملاك نهايي نيست و مسندنشينان فدراسيوني بايد بپذيرند اشكالات فراواني در همين ليگ امسال ديده شد كه قابل گذشت نخواهد بود.

شاخص‌ترين نكته وضعيت داوري‌هاست كه چندان مساعد نبود و اكثر تيمها نسبت به بر باد رفتن امتيازات حساسشان در قضاوت‌هاي اخير داوري گله‌مند و حتي شاكي بودند و اين كارنامه فدراسيون را تحت الشعاع خود قرار مي‌دهد.

اگر چه «عنايت» بارها به دفاع از داوري پرداخته و كارنامه‌اش را قابل دفاع مي‌داند ولي همه مي‌دانيم وضعيت داوري در ليگ هفتم چندان رضايت‌بخش نبوده است.

نكته‌اي بسيار ديگري در در خصوص وضعيت فوتبال ايراني و ليگ برتر وجود دارد كه اگر اشاره شود سخن به درازا خواهد كشيد و طوباني شدن كلام مخاطب را گمراه‌تر خواهد كرد.

حالا در اين شرايط «علي كريمي» در موضعي انتقادي در مورد فدراسيون حرف‌هايي زده كه چندان به مذاق مسندنشينان خوش نيامده و او را در آستانه بازي‌هاي حساس تيم ملي در مقدماتي جام جهاني مغضوب فدراسيون ساخته است.

كريمي فقط انتقاد كرده و انتقاد پاسخ مي‌خواهد نه حذف صورت مساله! فدارسيون نبايد در مورد مسائل مطرح شده توسط علي كريمي موضعي دفاعي بگيرد و سعي كند با حذف اين بازيكن ارزشمند از پاسخ دادن طفره برود.

كريمي به عنوان يك فوتباليست موفق، سالهاي بسياري را در ليگ‌هاي مختلف تجربه كره و با سنجيدن شرايط موجود، مسائلي را مطرح كرده و حالا فدراسيون به جاي پاسخ دادن دوباره به حاشيه رفته است.

كفاشيان بايد بپذيرد فدراسيون موفقي را هدايت نمي‌كند و هنوز برگ‌زريني در تاريخش به ثبت نرسيده است. كه زير دستانش اينگونه سخنان كريمي را تاب نمي‌آورند و اقدام به حذف او مي‌ كنند.

اين مساله طبيعي است كه هيچ فدراسيوني بدون اشكال نيست و كفاشيان و زير مجموعه‌اش بايد به جاي تصميماتي اين چنيني عجولانه و غيرمنطقي پاسخي در خور آماده كنند و با ارائه آمار و ارقام از موفقيت‌ها به دفاع از كارنامه خود بپردازند.

اميدواريم كريمي از تيررس آتشبار فدراسيون نجات يابد چرا كه اين مساله مي‌تواند آغاز حواشي بسياري در سطح ملي باشد و حتي واكنش‌هاي بين‌المللي را هم بدنبال داشته باشد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 551]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن