تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815300721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس خانه صنعت و معدن ايران : كاهش ميزان سود تسهيلات بانكي سبب تقليل ميزان تورم مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس خانه صنعت و معدن ايران : كاهش ميزان سود تسهيلات بانكي سبب تقليل ميزان تورم مي‌شود
اقتصاد
رئيس خانه صنعت و معدن ايران گفت: كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي در كشور باعث تقليل ميزان تورم مي‌شود .

هادي غنيمي فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار صنعت و معدن ايرنا افزود: يكي از اقلامي كه در تمام كالاها اثر تورمي باقي مي‌گذارد ، بالا بودن نرخ سود تسهيلات بانكي است ، از اين رو كاهش آن به مهار تورم در كشور كمك مي‌كند .

وي در ادامه اظهار داشت : طرفداران افرايش نرخ سود تسهيلات بانكي استدلال مي كنند كه سود پول بايد از ميزان تورم اندكي بيشتر باشد، در حالي كه اين امر به رشد تورم در كشور دامن مي‌زند.

غنيمي فرد تاكيد كرد : به هر ميزان كه نرخ سود تسهيلات بانكي پرداختي به توليدكننده پايين باشد ، هزينه توليد محصولات نيز كاهش مي‌يابد و كالا ارزان تر بدست مصرف‌كنندگان مي‌رسد ، در حالي كه وقتي توليدكننده بابت دريافت تسهيلات از نظام بانكي سود بالايي را به بانك‌ها بپردازد ، قيمت تمام شده كالاها و خدمات نيز افزايش مي‌يابد.

رئيس خانه صنعت و معدن ايران گفت: يكي از اقلامي كه مي‌شود قيمت آن را به صفر رساند ، هزينه سرمايه و يا همان نرخ سود بانكي است ، چنانچه در ژاپن نرخ سود تسهيلات بانكي صفر است .

غنيمي فرد با انتقاد از مخالفان كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي گفت: كساني كه مي‌گويند كاهش نرخ سود بانكي موجب افزايش نقدينگي در كشور شده است ، توضيح بدهند كه چرا صنايع به دليل كمبود نقدينگي با مشكل مواجه هستند.

وي با اشاره به گزارش بانك مركزي در خصوص پرداخت ‪ ۶۰‬درصد تسهيلات بانكي به بخش تجاري طي سال گذشته ، افزود: منابع و تسهيلات به جاي اينكه به سمت توليد هدايت شوند، به سمت شركت‌هاي سرمايه‌گذاري تحت پوشش بانك‌ها مي روند.

غنيمي فرد در مورد افزايش تورم طي چند سال اخير با وجود كاهش نرخ سود بانكي گفت:
تورمي كه امسال در كشور شاهد آن هستيم ناشي از تورم جهاني است، قيمت مواد غذايي طي چند ماه اخير در دنيا حدود ‪ ۷۰‬درصد رشد داشت و به تبع آن قيمت ها در ايران نيز افزايش يافت .

وي، با اشاره به چهار برابر شدن قيمت نفت در سال‌هاي اخير در بازار جهاني اظهار داشت :آثار اين افزايش قيمت در قالب كالاهاي وارداتي به ايران نيز وارد مي‌شود و عمده تورم جهاني نيز ناشي از افزايش بهاي انرژي است غنيمي فرد،با بيان اينكه كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي يك تكليف قانوني است كه بانك‌ها بايد اجرا كنند، افزود: براساس قانون برنامه چهارم توسعه نرخ سود تسهيلات بانكي بايد بتدريج كاهش يابد و تا پايان برنامه چهارم توسعه يعني سال ‪ ، ۸۸‬يك رقمي شود .

وي با اشاره به روند كاهشي نرخ سود تسهيلات بانكي طي سال‌هاي اخير گفت :
نرخ سود تسهيلات بانكي در كشور در سال ‪ ۸۰‬به ‪ ۱۸‬درصد كاهش يافت و به ترتيب از سال ‪ ۸۲‬تا ‪ ۸۶‬به رقم‌هاي ‪ ۱۴ ، ،۱۵ ،۱۶ ، ۱۷‬و ‪ ۱۲‬درصد رسيد رئيس خانه صنعت و معدن افزود: امسال نيز بنا به اعلام رئيس جمهوري نرخ سود تسهيلات بانكي به ‪ ۱۰‬درصد تقليل يافت ، اما هنوز ابلاغ نشده است. ولي نرخ رسمي سود تسهيلات بانكي در سال جاري همان ‪۱۰‬در صد است كه بايد اجرا شود.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن