تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816937784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افشاي توطئه ناكام آمريكا ، فرانسه و رژيم صهيونيستي عليه حزب الله


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افشاي توطئه ناكام آمريكا ، فرانسه و رژيم صهيونيستي عليه حزب الله
منابع خبري ابعاد توطئه ناكام فرانسوي ، آمريكايي و صهيونيستي عليه جنبش حزب الله لبنان را فاش ساختند.
به گزارش شبكه خبر ، پايگاه اينترنتي روزنامه المنار فلسطين در اين زمينه نوشت: يكي از كاركنان عالي رتبه آمريكايي در سفارتخانه اين كشور در يك كشور عربي منطقه، در گفتگو با روزنامه المنار فاش ساخت، دو تصميم جنجالي اخير حكومت سنيوره كه آغازگر بحران اخير در لبنان بود ( تصميم به بركناري رئيس سرويس امنيتي فرودگاه بيروت و موضعگيري در برابر شبكه مخابراتي ويژه حزب الله) پس از هماهنگي حكومت سنيوره با آمريكا، فرانسه و اسرائيل اتخاذ شد و هدف اساسي اين تصميم ها ايجاد فتنه در كشور بود.

المنار به نقل از منبع مورد نظر ادامه داد: با توجه به قابل پيش بيني بودن واكنش تند مخالفان حكومت سنيوره به مصوبه هاي جنجالي حكومت، مرحله دوم از هماهنگي هاي گروه 14 مارس با غرب، استفاده گسترده از رسانه هاي نزديك به محافل غربي بود تا در تبليغي هدفدار مناقشه هاي داخلي لبنان به عنوان فتنه اي مذهبي معرفي گردد .

اين مسئول آمريكايي در ادامه گفتگوي خود با اين روزنامه فلسطيني تصريح كرد: در ساعات آغازين درگيري ها در لبنان و زماني كه آمريكا به اين نتيجه رسيد كه حزب الله بيروت را تحت كنترل خود در خواهد آورد جرياني در واشنگتن به رياست ديك چني ماموريت يافت تا با اعمال فشار بر آمريكا، فرانسه و اسرائيل آنان را براي حمايت از حكومت سنيوره به مداخله نظامي در لبنان وادار كند تا با چنين اقدامي راه براي انجام مرحله بعدي مورد نظر آمريكا يعني درخواست استقرار نيروهاي عربي هم پيمان غرب در لبنان هموار شود.

با استناد به اظهارات اين مسئول آمريكايي حتي برخي از واحدهاي نظامي در فرانسه، آمريكا و اسرائيل در حالت آماده باش قرارگرفته بودند و تماس ها ميان سران حاكم آنها با هدف اتخاذ تصميم واحد براي مداخله نظامي در لبنان شدت گرفته بود.

المنار به نقل از اين مقام مسئول ادامه داد: برخي از طرف هاي منطقه اي پس از موفقيت حزب الله در كنترل فتنه ، ضمن تماس با طرف هاي غربي آنان را از مداخله نظامي در لبنان بر حذر داشتند و اين اقدام را سبب غير قابل كنترل شدن اوضاع دانستند.

بر اساس اظهارات اين مسئول آمريكايي، انضباط اجتماعي و راهبرد درست حزب الله در كنترل فتنه سبب شد تا بهانه لازم از آمريكا و فرانسه گرفته شود اگر چه ساركوزي در ساعات اوليه آغاز درگيري ها در لبنان، در دو تماس تلفني با بوش، تصميم جريان جنگ طلب آمريكا را تاييد كرده و فشار آنان براي عملي شدن اين تصميم را ستوده بود.

اين مسئول آمريكايي در ادامه به نقش ايران در ممانعت از پيچيده تر شدن اوضاع لبنان اشاره كرد و گفت: پيام هاي غير مستقيم ايران و هشدار اين كشور نسبت به اتخاذ هر گونه مواضع تند و بي سابقه عليه لبنان كه در رسانه هاي مختلف بازتاب داشت: آمريكا و فرانسه را به اين نتيجه رساند كه تهران در برابر مداخله نظامي براي سرنگوني حزب الله در لبنان سكوت نخواهد كرد، اين موضع ايران سبب شده بود تا حتي برخي از كشورهاي منطقه اي نيز در روند مداخله خود در امور لبنان بيشتر انديشه كنند.

المنار به نقل از منبع اعلام خبر ادامه داد: در صورتي كه تلاش هاي عربي براي تقويت حكومت سنيوره ثمر بخش نباشد ممكن است آمريكا، فرانسه و اسرائيل در مراحل بعد تصميم مورد نظر ديك چني را عملي كنند.

منبع خبر افزود: مجموعه اي از نشست هاي سري ميان برخي از كشورهاي عربي با نمانيدگان آمريكا ، فرانسه و اسرائيل با هدف بررسي اوضاع لبنان آغاز شده است اين نشست ها نتيجه تلاش هيئت هماهنگي امنيتي است كه از يك سال پيش به طور سري آغاز به كار كرده است.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 388]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن