تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815548495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فردا شب بين تيم‌هاي منچستريونايتد و چلسي برگزار مي‌شود، خواندني‌هايي از ديدار پاياني جام قهرمانان اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فردا شب بين تيم‌هاي منچستريونايتد و چلسي برگزار مي‌شود، خواندني‌هايي از ديدار پاياني جام قهرمانان اروپا
ورزش. ورزش‌هاي توپي
فينال مسابقات فوتبال اين دوره جام قهرمانان باشگاه‌هاي اروپا چهارشنبه شب بين دو تيم انگليسي منچستريونايتد و چلسي در ورزشگاه لوژنيكي شهر مسكو برگزار مي‌شود.

بر همين اساس خبرگزاري رويترز به بررسي اين مسابقه از ابعاد گوناگون پرداخته است.

** فينال تماما انگليسي چهارشنبه شب بعد از فينال اسپانيايي مسابقات ‪۲۰۰۰‬ بين تيم‌هاي رئال مادريد و والنسيا در پاريس كه ‪ ۳‬بر صفر به سود رئال خاتمه يافت و فينال ايتاليايي آث ميلان و يوونتوس در سال ‪ ۲۰۰۳‬در منچستر كه در آن ميلان بعد از تساوي بدون گل با نتيجه ‪ ۳‬بر ‪ ۲‬در ضربات پنالتي پيروز شد، سومين فينالي است كه بين دو تيم از يك كشور برگزار مي‌شود.

** مسابقه چهارشنبه شب پنجاه و سومين فينال مسابقات جام باشگاه‌هاي اروپا از زمان شروع اين مسابقات در سال ‪ ۵۶ _۱۹۵۵‬است و انگليس توانسته است با حضور در يازدهمين فينال خود با ركورد ايتاليا و اسپانيا به عنوان موفق ترين كشورها برابري كند. انگليسي‌ها همچنين مي‌توانند با كسب بيست و نهمين قهرماني خود در مجموع مسابقات باشگاهي اروپا با ركورد اسپانيا برابري كنند.

** انگليس بعد از قهرماني ليورپول در مسابقات ‪ ، ۲۰۰۵‬شكست آرسنال در فينال مسابقات ‪ ۲۰۰۶‬و ناكامي ليورپول در فصل گذشته براي چهارمين سال پياپي است كه در فينال جام باشگاه‌هاي اروپا نماينده دارد.

** مسكو ‪ ۹‬سال بعد از برگزاري فينال جام يوفا بين تيم‌هاي پارما و المپيك مارسي كه ‪ ۳‬بر صفر به سود پارما تمام شد، براي اولين بار است ميزباني فينال جام باشگاه‌هاي اروپا را بر عهده دارد.

** الكس فرگوسن سرمربي منچستريونايتد در صورت قهرماني تيمش به شانزدهمين مربي تبديل خواهد شد كه با توجه به قهرماني در مسابقات ‪ ،۱۹۹۹‬بيش از يكبار به قهرماني در اين رقابت‌ها رسيده است. وي كه براي اولين بار با تيم آبردين در سال ‪ ۱۹۸۳‬به قهرماني در مسابقات جام در جام برندگان اروپا رسيده است همچنين مي‌تواند ركورد طولاني‌ترين قهرماني در مسابقات باشگاهي اروپا را هم از آن خود كند.

** فرگوسن ‪ ۶۶‬ساله در صورت قهرماني منچستريونايتد بعد از ريموند گوتالس بلژيكي مسن‌ترين مربي خواهد بود كه تيمش را به عنوان نخست جام باشگاه‌هاي اروپا مي‌رساند. گوتالس زماني كه مارسي را در سال ‪ ۱۹۹۳‬قهرمان كرد ‪۷۱‬ ساله بود.

*شش بازيكن در دو تيم به دنبال كسب قهرماني در اين رقابت‌ها با دومين باشگاه خود هستند . ادوين فان درسار از منچستريونايتد پيش از اين در سال ‪ ۱۹۹۵‬به همراه آژاكس آمستردام قهرمان شد در حاليكه اوون هارگريوز در سال ‪ ۲۰۰۱‬به همراه بايرن مونيخ به اين عنوان دست يافته است.

** در تيم چلسي نيز ريكاردو كارواليو و پائولو فري يرا به همراه پورتو در سال ‪ ،۲۰۰۴‬اندري شوچنكو به همراه آث ميلان در سال ‪ ۲۰۰۳‬و كلود ماكلله به همراه رئال مادريد در سال ‪ ۲۰۰۲‬قهرمان شده اند.

** رايان گيگز در صورت بازي در اين مسابقه مي‌تواند ركورد ‪ ۷۵۸‬بازي بابي چارلتون براي يونايتد را بشكند و براي دومين بار به عنوان قهرماني جام باشگاه‌هاي اروپا دست يابد. او و گري نويل در تيم يونايتد در جريان قهرماني در مسابقات سال ‪ ۱۹۹۹‬حضور داشتند. پل اسكولز هم كه انتظار مي رود چهارشنبه شب بازي كند در آن سال نيمكت‌نشين بود.

** مسابقه چهارشنبه شب سومين فينال بزرگ دو تيم است. منچستريونايتد در فينال جام حذفي باشگاه‌هاي انگليس در سال ‪ ۱۹۹۴‬با نتيجه ‪ ۴‬بر صفر چلسي را برد درحاليكه چلسي فصل گذشته در فينال همين مسابقات منچستريونايتد را يك بر صفر شكست داد.

** وين روني و ريو فرديناند از منچستريونايتد و جو كول ، فرانك ريكارد و شوآن رايت فيليپس از چلسي همگي در اين فصل براي انگليس در ورزشگاه لوژنيكي مسكو بازي كرده اند.روني در مقدماتي يورو ‪ ۲۰۰۸‬انگليس مقابل روسيه كه روز ‪ ۱۷‬اكتبر برگزار شد گل اول را براي تيمش به ثمر رساند اما روسيه در نهايت ‪ ۲‬بر يك پيروز شد.

** چلسي اگر به قهرماني برسد اولين باشگاه لندني خواهد بود كه به عنوان قهرماني در جام باشگاه‌هاي اروپا مي‌رسد.

** ورزشگاه قديمي ويمبلي شهر لندن با برگزاري فينال مسباقات ‪ ۱۹۷۸ ، ۱۹۷۱ ،۱۹۶۸ ،۱۹۶۳‬و ‪ ۱۹۹۲‬بيش از هر ورزشگاه ديگري ميزبان فينال اين مسابقات بوده است. پاريس تا كنون پنج بار اما در ورزشگاه‌هاي مختلف ميزبان ديدارهاي فينال اين رقابت‌ها بوده است.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن