تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804684373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسينيان پشت پرده جريان دوم خرداد را افشا كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حسينيان پشت پرده جريان دوم خرداد را افشا كرد
سياسي. شوراها و مجامع سياسي
روح الله حسينيان رييس سازمان اسناد انقلاب اسلامي عصر دوشنبه در همايشي با عنوان آن سوي دوم خرداد كه در تالار شيخ انصاري دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران برگزار شد،به افشاي پشت پرده جريان دوم خرداد پرداخت به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، اين سخنراني به علت قطع برق در تاريكي و زير نور شمع برگزار شد و اين در حالي بود كه برق بخش‌هاي مختلف دانشگاه تهران روشن بود و فقط برق ضلع غربي اين دانشگاه و ازجمله دانشكده حقوق قطع شده بود.

حسينيان در ابتداي سخنانش با اشاره به قطع برق گفت: ما روزي چراغي برافروختيم و امروز چراغمان خاموش شده است ولي خواهشم از دوستان اين است كه همه چيز براساس توطئه تفسير نكنند و انشاي الله اين تاريكي برحسب يك تصادف و اتفاق است و قصد برهم زدن جلسه قطعا وجود ندارد.

وي افزود: من روز گذشته با دكتر فرهادي رييس دانشگاه تهران صحبت كردم و ايشان تمايل داشتند كه بنده در اين جلسه حضور داشته باشم لذا بايد تلاش شود اتحاد بين دوستان دعوت‌كننده اين جلسه و مديريت دانشگاه حفظ شود و نقطه آغازين اتحاد باشد.

وي سخنان خود را اينگونه ادامه داد:ممكن است برخي از حاضران در پايان اين سخنراني بگويند كه ما از حسينيان توقع داشتيم كه صحبت‌هاي شفافتري را ارايه دهد و توقع نداشتيم كه چنين جلسه‌اي گذاشته شود و شما به فلسفه بافي و سخنان فيلسوفانه بدون تعيين مصاديق پرداختيد و پاسخ من هم اين است كه برادران سعي كنيد قبل از اينكه به مباحث احساسي يا جزئي بپردازيم، مباني تفكر را تبيين كنيم و عميق بشويم و يك جامعه معقول و اهل تحقيق و عميق را بوجود آوريم .

رييس سازمان اسناد انقلاب اسلامي اهميت طرح مباني را در چند موضوع دانست و گفت: اولين آن استراتژي است و يك انسان مومن و مذهبي بايد در زندگي خود داراي يك استراتژي باشد . ممكن است تاكتيك‌ها در زمان‌هاي مختلف تغيير كند ولي انساني كه داراي استراتژي است در طول تاريخ از نوسانات و بالا و پايين رفتن فكري مصون مي‌ماند.

وي به تفكرات امام راحل اشاره كرد و افزود: ايشان شخصيتي داراي مباني فكري و استراتژي بودند.در سال ‪ ۱۳۲۳‬و نزديك به بيش از ‪ ۶۰‬سال قبل وقتي امام استراتژي و طرح‌هايي را براي اجرايي شدن ولايت فقيه طراحي كردند و در طول حوادث انقلاب برسر اين استراژي ماندند و در نهايت استراتژي خود را سرنگوني رژيم شاهنشاهي و ايجاد حكومت اسلامي قراردادند.

حسينيان با بيان اينكه انسان داراي استراتژي داراي ايدئولوژي است و حوادث مختلف انسان را دچار سردرگمي نمي‌كند ، گفت: يكي از اشكالاتي كه به جبهه ملي مي‌گيرند اين بود كه فاقد ايدئولوژي بود و مكتب راهنما نداشت و قتي در ‪۱۵‬خرداد سركوب رژيم شاه صورت گرفت آنها هيچ واكنشي از خود نشان ندادند و اين درحالي بود كه در سال ‪ ۱۳۵۷‬ريشه‌هاي رژيم گذشته كنده شده بود و به تزلزل افتاد رهبر جبهه ملي مرحوم سنجابي با شاه تماس گرفت و قول داد كه نخست وزيري را بپذيرد و از طرف ديگر خدمت امام مي‌رسيد و اعلاميه صادر مي كرد كه ما خواهان سرنگوني رژيم شاهنشاهي و برقراري جمهوري اسلامي هستيم.

نماينده منتخب مردم تهران در مجلس هشتم همچنين به تشريح مباني فكري در اسلام، نوع جهان بيني و مكتب پرداخت و گفت: چيستي انسان و چيستي جهان هستي دو زير بناي تفكر و انديشه‌اي است كه اگر اين دو براي انسان روشن نشود دچار تضادها و نوسانات و فراز و فرودهاي فراوان خواهد شد.

حسينيان در ادامه به شكل‌گيري سه نحله فكري چپگرايانه، ليبرال و اسلامگرا در طول تاريخ ايران پرداخت و گفت: اين نحله‌ها باعث بوجود آمدن اختلافاتي در مباني فكري جامعه ايران شده است.

رييس سازمان اسناد انقلاب اسلامي به تضادهاي فكري در دوران مشروطه اشاره كرد و گفت: در زمان پيروزي انقلاب اسلامي وقتي امام به عنوان رهبري بي بدليل و قاطع انقلاب شكل گرفت و نفوذ پيدا كرد همه انديشه‌ها و تفكرات گوناگون تحت حمايت و چتر رهبري حضرت امام قرار گرفتند.

وي افزود: در اولين جريان ، نهضت آزادي در برابر انقلاب ايستاد . بعضي افراد اخيرا تلاش مي‌كنند كه بگويند شما بد برخورد كرديد ولي اينگونه نيست امام نخست وزيري و دولت را بدست به نهضت آزادي داد.

حسينيان اظهارداشت: اعضاي نهضت آزادي روشنفكراني بودند باديدگاه اسلامي و خميرمايه‌هاي ليبراليسم ، همانگونه كه سازمان مجاهدين با انديشه و تفكر ماركيست و به اضافه لعابي از انديشه‌هاي ديني بود. اينها نتوانستند خودشان را تا پايان كار هماهنگ كنند و به همين علت نهضت آزادي كه همه امكانات را در اختيار داشت ، ناگهان بريد و از معارضين نهضت و انقلاب شد.

وي خاطرنشان كرد: جبهه ملي اولين درگيري كه انجام داد با تمام احترامي كه از سوي امام براي آنها لحاظ شد و برخي پست‌هاي كليدي مانند وزارت امورخارجه در اختيار آنان بود نتوانستند تحمل كنند و اين به خاطر اختلاف مباني بود.

وي ادامه داد: جريان بني صدر هم خارج از اين چارچوب نبود تفكري بود ليبرال منشانه كه همراه با يك لعاب اسلامي و متاسفانه نتوانستند ادامه دهند و اين درحالي بود كه امام تا لحظات آخر از بني صدر حمايت كرد.

حسينيان همچنين بخش‌هايي از نامه شهيد بهشتي به امام (ره) درباره بني صدر را قرائت كرد و افزود: شهيد بهشتي ريشه اختلافات را در مباني تفكر و انديشه مي‌دانست.

وي با اشاره به شكل‌گيري جريان دوم خرداد گفت: ما بايد براي اين جريان تفكيك قائل شويم چون طيف وسيعي از آن كساني هستند كه از يك طرف مباني فكري آنان التقاطي و رگ و ريشه‌هاي ليبرالي دارد و از طرف ديگر افرادي هستند كه از مباني و انديشه فكري چندان خبر ندارند و با خبر نبوده‌اند و همان زمان هم كه به آنها اعتراض مي‌كرديم مي‌گفتند اينگونه نيست و شرايط را درك نمي‌كردند و برخي هم كه درك مي‌كردند و از آنان علت عدم موضع‌گيري را سئوال مي‌كرديم مي‌گفتند كه اكنون مصلحت نيست و ما نمي‌توانيم در مقابل حاكميت آنان موضع‌گيري كنيم و به خاطر همين موضوع هم در جريان اصلاحات يك درگيري وسيعي برهمين مبنا بوجود آمده است.

رييس سازمان اسناد انقلاب اسلامي تصريح كرد : روي سخن من با كساني است كه با انديشه و سازوكار فكري به جنگ ارزشها، نظام و حكومت آمدند.

وي اظهارداشت: اتفاق عجيبي كه در جريان اصلاحات بوجود آمد اين بود كه كساني شعارهاي ليبراليسم دادندكه در اوايل انقلاب ديدگاه چپگرايانه و گرايشهاي ماركسيستي داشتند كه خيلي عجيب بود.

وي افزود: آنان در اوايل انقلاب با يك تفكر ماركسيستي و به اضافه لعاب اسلام و شعارهاي اسلامي كه سعي مي‌كرد اسلام را برمبناي تفكر ماركسيست تفسير كند به ميدان آمدند.

منتخب مردم تهران در مجلس هشتم با بيان اينكه آنان معتقد بودند اقتصاد بايد دولتي باشد، تاكيد كرد: بنيانگذاران اقتصاد دولتي ايران افرادي بودند كه در دوم خرداد شعارهاي بسيار راستگرايانه مي‌دادند.

وي دومين خصيصه و عملكرد اين افراد را در سياست خارجي ، درگيري با ابرقدرتها و كشف كردن كشورهاي ذره بيني خواند و گفت: اينها با كشوري همانند بوركينافاسو رابطه برقرار كرده بودند و اين كشوري بود كه حتي با ذره بين برروي نقشه جهان قابل ديدن نيست.

حسينيان در خصوص تسخير لانه جاسوسي نيز توضيح داد: تسخير لانه جاسوسي از سوي كساني انجام شد كه بعدها اظهار پشيمان كردند و با گروگانها مذاكره كردند و برسر ميز شام خوردند، سيگار كشيدن و نوشيدني نوش جان كردند.

وي با اشاره به اينكه در تغيير مواضع ؟ اصول و ارزشهاي ليبراليسم شكل پيدا كرد ، گفت: اينها اصرار داشتند كه بين جمهوريت و اسلاميت تفكيك قائل شوند و تلاش كردند كه وزن جمهوريت را از اسلاميت سنگين تر كنند، درحاليكه جمهوري اسلامي كه حضرت امام (ره) پديد آورنده آن بودند نه جمهوريت گرفته شده از مباني تفكر غربي بلكه جمهوريت مبتني بر متن دستورات ديني و قرآني بود.

حسينيان افزود: يكي از اصول ارزشي آنان كه در روزنامه‌ها بسيار بر آن تاكيد داشتند تكثرگرايي ديني و قرائت‌هاي چندگانه ديني بود كه بسياري از مقالات روزنامه صبح امروز ، خرداد و ... اينگونه بود و تلاش داشتند كه از اسلام برداشتهاي مختلف به اندازه همه انسانها داشته باشند و علت آن هم اين بود كه مي‌خواستند تفسير واحد امام خميني را از انقلاب ، اسلام و موازين اسلامي و ارزشها ، كم رنگ كنند و به خاطر همين هم اعلام كردند كه انديشه امام خميني متعلق به موزه‌هاي تاريخي است كه در مصاحبه با يكي از روزنامه هاي خارجي عنوان كردند.

وي با بيان اينكه سومين مساله‌اي كه آنان تاكيد داشتند ، هضم در قدرت جهاني بود، اظهارداشت: اولين مصاحبه آقاي خاتمي بعد از پيروزي در انتخابات با خانم كريستين امانپور به خاطر ذوب كردن يخ‌هاي ميان ايران و آمريكا بود.

حسينيان يادآور شد كه در خصوص بحث استقلال ، روزنامه صبح امروز مقاله داشت كه چه كسي گفته است استقلال خوب است. بعضي از كشورها استقلال نداشتند و يا استقلال كامل نداشتند مانند كشور ژاپن و پيشرفت كردند!
حسينيان از ديگر ويژگي‌هاي جريان دوم خرداد را نفي نمادهاي مذهبي عنوان كرد و گفت: در روزنامه خرداد به رغم روحاني بودن مدير مسئول آن، مفصل عليه حجاب نوشتند كه يكي از ادله محاكمه ايشان همين مقاله عليه حجاب بود و همچين عليه امام حسين(ع) هم مطالب فراواني نوشتند.

وي ادامه داد: يكي از مسايلي كه به شدت از آن دفاع مي‌كردند سكولاريزم و تقدس زدايي بود و نمونه اهم آن اسلام سياسي بود كه تلاش مي‌كردند اسلام را از حكومت جدا كنند و استدلال مي‌كردند كه از زماني كه حكومت اسلامي تشكيل شده است مردم بي‌اعتقادتر و بي‌دين تر شده‌اند و ارزشها كم رنگ شده درحاليكه اين دروغ واضح و روشن و غير اثبات شده‌اي بود.

وي تاكيد كرد: در طول تاريخ هرگاه ايدئولوژي با حكومت ممزوج شده نفوذش بيش از هرزماني است كه بدون قدرت بوده است.

ادامه دارد...
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن