تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زمزمه‌هاي خداحافظي مرد نقره‌اي جودو


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: زمزمه‌هاي خداحافظي مرد نقره‌اي جودو


رزمي- محمدرضا منصوريان:
محمود ميران مرد نقره‌اي جودوي ايران زمزمه خداحافظي سر داده است.

او اين روزها در تهران با برگزاري نمايشگاه نقاشي‌ و حركت خيرخواهانه‌اش، ظاهراً به مرحله‌اي از زندگي قهرماني خود رسيده كه ديگر نمي‌خواهد به‌عنوان يك ورزشكار به‌روي تاتامي برود.

ميران چند روز قبل در گفت‌وگو اختصاصي‌اش با همشهري به نكات مبهمي اشاره كرد كه مي‌تواند در تصميم ناگهاني‌اش براي خداحافظي از جودو بسيار تاثيرگذار باشد.

كاپيتان تيم‌ملي با نظر كميته فني فدراسيون جودو بايد ۳ مبارزه انتخابي با نزديك‌ترين حريف داخلي‌اش محمدرضا رودكي برگزار كند كه درجدال نخست بعد از تساوي ۱-۱ در وقت قانوني، در وقت اضافه ادامه نداد و داوران حريف جوانش را برنده اعلام كردند.

او در مسابقه دوم هم اصلاً به سالن كبكانيان نيامد و به اين ترتيب محمدرضا رودكي صاحب پيراهن تيم‌ملي در بازي‌هاي المپيك شد.

ميران درحالي كه از شرايط به‌وجود آمده چندان راضي به نظر نمي‌رسيد، از خداحافظي‌اش از دنياي جودو خبرداد و گفت: «تصميمم را براي خداحافظي گرفته‌ام و حرف‌هاي زيادي در اين مورد دارم كه بعداً عنوان خواهم كرد.»

او پيش‌تر هم گفته بود كه برگزاري مسابقه انتخابي‌اش با رودكي در زمان مناسبي نيست، چراكه در مسابقات آسيايي كره جنوبي آسيب ديده و تمرينات منظمي نداشته است.

ميران گفته بود: «با شروع سال جديد و زماني كه كاملاً آمادگي داشتم، از مدير تيم‌هاي ملي درخواست كردم كه كار انتخاب را همان زمان انجام دهند كه متاسفانه هيچكس توجهي به حرف‌هاي من نكرد.»

بروز اين اتفاق كه مي‌تواند مهمترين چالش به‌وجود آمده بعد از انتخابات فدراسيون جودو باشد، به‌نظر مي‌رسد تبعات خاص خود را دارد. از اظهارات اهالي جودو مي‌توان چنين استنباط كرد كه آنها نيز به قدري از اين اتفاق ناگهاني شوكه شده‌اند كه نمي‌توانند به درستي آن را تجزيه و تحليل كنند.

اظهارات نايب‌رئيس و مديرسازمان تيم‌هاي ملي جودو تأييد‌كننده اين مطلب است. اميني درحالي كه به فارس گفته بود ميران اگر بخواهد مي‌تواند مدتي استراحت كرده و دوباره بازگردد، در واكنش ديگري به ايرنا گفت، ملي‌پوش شدن رودكي صددرصد است و بحثي ندارد.

جالب‌تر اين كه به‌ نظر مي‌رسد سناريوي انتخاب هنوز هم شرايط خاص خود را دارد. شرايطي كه صداي اعتراض جودوكار برنده را هم درآورده است.

رودكي مي‌گويد: «هنوز هم به كادر فني اطمينان ندارم، چراكه امكان دارد هرلحظه نظرشان عوض شود.»

وي اضافه كرد: «من تاكنون ۸ مبارزه انتخابي با ميران داشته‌ام و نمي‌دانم چرا زودتر از اين‌ها المپيكي شدن من اعلام نشد.»

معني اين حرف رودكي اين است كه كميته فني جودو تا پيش از اتفاق تازه نگاه جدي‌تري به ميران داشته و حالا با اجبار نظرشان عوض شده است.

در اين ميان سكوت محمدرضا حاج‌يوسف‌زاده سرمربي باتجربه تيم‌ملي جودو هم حكايت خاص خود را دارد.

او كه در يك مصاحبه تلويزيوني صريحاً از ميران حمايت كرده و گفته بود تحت هر شرايطي حضور ميران در تيم‌ملي يك نعمت بزرگ است، در ارتباط با برگزاري مسابقه انتخابي ميان ميران و رودكي سكوت اختيار كرده و درباره غيبت ميران هم گفته: «من هيچ اطلاعي از اين جريان ندارم.» درحال حاضر به سختي مي‌توان برداشت درستي از حوادث و اتفاقات موجود جودو داشت.

چنين به‌نظر مي‌رسد كه در ميان اعضاي كميته فني و تصميماتي كه اتخاذ مي‌شود، هنوز هم شكاف‌هايي وجود دارد. شكاف‌هايي كه ريشه‌هاي عميق آن از گذشته باقي مانده و بروز مشكلات موجود هرلحظه آنها را گسترده‌تر مي‌كند.

حس نگران‌كننده جودوكار برنده و اظهارات صريحش ناشي از اين بي‌اعتمادي به‌كميته فني در كنار گفته‌هاي نايب رئيس جودو كه با تاكيد بر ارزش‌هاي فني ميران اظهار داشته با او در اين‌خصوص مذاكره مي‌كنند، معادله خطرناكي است كه مي‌تواند آسيب‌هايي جدي براي جودوي ايران در پي داشته باشد.

عملا مي‌توان در فرآيند اتفاقات اخير چنين استنباط كرد كه با سرپوش گذاشتن بر اتفاقات موجود نمي‌توان همگرايي و همسويي لازم را در اين ورزش به‌وجود آورد. نگاه‌ نهايي به نتيجه حاصل شده از مبارزه انتخابي ميران و رودكي كاملا مشخص است كه اين مسابقه نتوانسته در مقياس‌هاي واقعي محك خوبي براي تعيين برنده و بازنده باشد.

البته به‌ظاهر بايد اين جريان را اين گونه ديد؛ «مرد نقره‌اي جودو، براي هميشه خداحافظ»
مهر در گزارشي با اعلام اين خبر در سكوت ميران، فعلاً همه را غافلگير كرده است.

جودوي ايران در جام‌جهاني

تا پايان امسال جودو به جز حضور در بازي‌هاي المپيك كه با ۶ سهميه در آن حاضر مي‌شود ميدان مهم ديگري را هم پيش‌روي خود دارد كه حضور در مسابقات جام‌جهاني ژاپن است. از تيم‌هاي برتر ۵ قاره جهان براي شركت در اين ميدان مهم كه زمان برگزاري آن مهرماه سال جاري است دعوت به عمل آمده كه جودوكاران ما نيز از آن جمله هستند.

نايب‌رئيس فدراسيون جودوي ايران در اين زمينه مي‌گويد: «دعوت‌نامه رسمي اين مسابقات دريافت شده و زمان برگزاري آن هم ۱۵ مهرماه ۸۷ اعلام شده است.»

تاريخ درج: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 18:59 تاريخ تاييد: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 20:17 تاريخ به روز رساني: 30 ارديبهشت 1387 ساعت 20:17
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن