تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819527622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزيده مطبوعات اندونزي /اصفهان قطب گردشگري خاورميانه / اندونزي در پي صادرات برنج


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزيده مطبوعات اندونزي /اصفهان قطب گردشگري خاورميانه / اندونزي در پي صادرات برنج
خبرگزاري مهر-گروه بين الملل: مطبوعات و رسانه هاي امروز اندونزي علاوه بر توجه به مسائل داخلي كشورشان به جذابيت هاي تاريخي و گردشگري ايران بويژه شهر اصفهان پرداختند.

الف- اخبار ايران

روزنامه كمپاس در گزارشي از جذابيت هاي تاريخي ايران نوشت: هر كسي كه از اصفهان ديدن نمايد گويي موفق شده است تا از نيمي از جهان را ديدن نمايد زيرا اين شهر تاريخي مملو از بناهاي تاريخي اسلامي مي باشد. از ميان بناهاي بجا مانده از اين شهر مي توان به مجموعه مدرسه، بازار و خصوصا كاروانسراهاي دوران صفويه اشاره نمود.

در ضلع شرقي خيابان چهارباغ، بناي باشكوهي قرار دارد كه مي توان آن را آخرين بناي مهم و با عظمتي دانست كه در عصر صفويان در اصفهان ساخته شده است. اين مدرسه كه "مدرسه سلطاني" و "مدرسه مادر شاه" نيز ناميده مي شده در زمان سلطنت شاه سلطان حسين، آخرين حكمران سلسله صفوي احداث گرديد. تاريخ شروع عمارت 1116 ه. ق. و سال اتمام آن 1126 است. هيچ يك از آثار موجود در اصفهان به اندازه مدرسه چهارباغ، به عنوان كلكسيون كاشيكاري ايران، سياحان، بازديد كنندگان و جهانگردان خارجي را تحت تأثير جاذبه هاي خود قرار نداده است. اين مطلب را نوشته ها و خاطرات آنان تأييد مي كند. به طوري كه برخي از آنها، مدرسه را با عبارتي همچون سحر آميز، جذاب و دلپذير توصيف كرده اند.

وجه تسميه مدرسه به سلطاني به اين علت است كه در زمان شاه سلطان حسين ساخته شده و بدين جهت مدرسه چهارباغ ناميده مي شود كه در خيابان چهارباغ واقع شده است. وجه تسميه مدرسه مادر شاه نيز اين است كه مادر شاه سلطان حسين چند كاروانسرا و بازار و ساير نهادهاي اقتصادي را وقف آن كرده است. مدرسه چهارباغ به صورت چهار ايواني مي باشد. نماي خارجي عمارت شامل سردري رفيع و با شكوه و زيبا است. هفده طاق نماي دو طبقه آجري در اطراف در ورودي خودنمايي مي كنند. سردر ساختمان، مزين به كاشي هاي ريز و ظريف، همراه با مقرنس هاي پر نقش و نگار و خطوط مختلف است كه بخش ورودي بنا را تشكيل مي دهد. كتيبه سردر به خط نستعليق سفيد بر زمينه كاشي لاجوردي است كه تاريخ 1112 را بر خود دارد و به وسيله عبدالرحيم جزايري كتابت شده است.

شهر اصفهان علاوه بر برخورداري از بناهاي تاريخي همچنين مركز صنايع دستي ايران نيز مي باشد و همين موضوع سبب شده است تا اصفهان به يكي از قطب هاي گردشگري منطقه تبديل شده و از آن بعنوان نصف جهان نام برده شود.

ب- اخبار و تحولات داخلي اندونزي

روزنامه كمپاس نوشت كه "عبدالرحمن وحيد" يكي از مقامات عالي رتبه حزب بيداري ملي معتقد است مخالفت هاي مردمي با افزايش قيمت سوخت نشانگر مخالفت مردم با دولت "سوسيلو بامبانگ يوديونو" نمي باشد بلكه مردم تنها در پي يافتن راهي مي باشند كه فشار اقتصادي كمتري به آنان وارد آيد.

"عبد الرحمن وحيد" كه طي دوره اي رئيس جمهور اندونزي نيز بوده است گفت : متأسفانه امروز شاهد آن هستيم كه نفت صادراتي اندونزي در بازارهاي بين المللي با قيمت بسيار نازلي خريداري مي شود و در چنين شرايطي اندونزي بايد ديگر مشتقات نفتي را با قيمت هايي سرسام آور وارد كند كه اين بي عدالتي محض است.

روزنامه كوران تمپو گزارش داد كه "آنتون آپريانتونو" وزير كشاورزي اندونزي اميدوار است اندونزي بتواند در سال آينده به جمع كشورهاي صادر كننده برنج بپيوندند. وي در مصاحبه با خبرنگاران در اين رابطه گفت : ما در طي اين سال ها شاليزارهاي برنج خود را توسعه بخشيده ايم تا جايي كه ميزان توليد برنج اندونزي تا مرز 9 ميليون تن افزايش داشته است و با توجه به وضعيت فعلي برنج در بازار اندونزي مي توان اميدوار بود كه در سال آينده اندونزي صاردات برنج خود را آغاز نمايد.
اين در حالي است كه "آگونگ لاكسونو" رئيس مجلس اندونزي از دولت اين كشور درخواست نموده است تا در ارتباط با صادرات برنج با تدبير و دور انديشي تصميم بگيرد زيرا تأمين نياز داخلي اندونزي جزء اولويت ها محسوب مي شود و صادرات به خارج از كشور در رده هاي بعدي جاي دارد.

روزنامه كمپاس گزارش داد كه پزشكان و همچنين محققان معتقد هستند واكسن بيماري دنگي در 10 سال آينده كشف و توليد خواهد گرديد. در همين راستا سازمان بهداشت جهاني (WHO) جلسات علمي و تحقيقاتي را در سراسر دنيا برگزار مي نمايد كه يكي از آخرين جلسات علمي برگزار شده توسط اين سازمان روز شنبه گذشته در شهر "سمارانگ" اندونزي برگزار گرديد. در اين جلسه كه عده بسياري از محققان سرشناس حاضر بودند حاضرين بر سر عدم استفاده از انسان ها بعنوان نمونه در راستاي كشف واكسن بيماري دنگي توافق نموده و اعلام داشتند ظرف 10 سال آينده اين واكسن كشف و توليد خواهد گرديد.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن