تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805303518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور در ديدار نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل متحد در امور افغانستان تاكيد كرد: ضرورت استقرار كامل دولت مردمي در افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس جمهور در ديدار نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل متحد در امور افغانستان تاكيد كرد: ضرورت استقرار كامل دولت مردمي در افغانستان


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:رئيس‌جمهور خواستار تعيين زمانبندي مشخص براي استقرار كامل دولت مردمي در افغانستان و خروج نيروهاي خارجي از اين كشور شد .

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز"به نقل از پايگاه اطلاع رساني رييس جمهور، دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار «كاي ايدي» نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل متحد در امور افغانستان اوضاع افغانستان را مهم و بسيار پيچيده دانست و خاطر نشان كرد : تاريخ افغانستان نشان نداده كه با دخالت مستقيم خارجي مشكلات اين كشور حل شده باشد. بنابراين هر اقدامي در افغانستان بايد با همكاري مردم انجام شود .
رييس جمهور با اشاره به اينكه ايران جزء كشورهايي است كه بيشترين تاثيرات را از تحولات افغانستان مي پذيرد تصريح كرد: جمهوري اسلامي از ايجاد امنيت و ثبات در افغانستان حمايت مي كند .
وي اعمال سياست هاي دوگانه در افغانستان را موجب پيچيده تر شدن مشكلات اين كشور دانست و گفت : تا زماني كه اينگونه سياست هاي دوگانه اعمال مي شود، مشكلات افغانستان حل نخواهد شد . بعضي كشورهايي كه در اين كشور حضور دارند، همزمان با دولت و مخالفين آن همكاري مي كنند .
رييس جمهور با اشاره به اينكه مساله مواد مخدر در افغانستان جزء مسايل اصلي منطقه اي و ايران است اظهار داشت: متاسفانه توليد اين مواد افزايش يافته است و منابع حاصل از آن، تامين كننده بسياري از گروه هاي تروريستي است .
دكتر احمدي نژاد در ادامه نيت و هدف كشورهايي كه در افغانستان حضور دارند را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد : بايد بطور واضح معلوم شود كه اين كشورها با چه هدفي در افغانستان حضور دارند اگر واقعا براي ايجاد امنيت و كمك به مردم افغانستان است بايستي بررسي شود كه تاكنون چه اقداماتي در اين راستا انجام شده است .
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه ضروري است، زمانبندي مشخصي براي اصلاح وضعيت افغانستان تهيه شود، تصريح كرد : بايد در اين زمانبندي استقرار دولت مردمي و خروج نيروهاي خارجي از افغانستان معلوم باشد و اگر اين زمانبندي مشخص نباشد امكان همكاري واقعي وجود نخواهد داشت.
دكتر احمدي نژاد حل مشكل مواد مخدر ، تنظيم روابط متناقض و برنامه زمانبندي براي استقرار ثبات در افغانستان را جزء اصلي ترين وظايف نماينده دبير كل سازمان ملل متحددر امور افغانستان برشمرد و خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران در اين چارچوب آماده همه گونه همكاري است .
رييس جمهور اضافه كرد : بخاطر بافت اجتماعي افغانستان هر نفري كه در اين كشور كشته مي شود حل مساله را پيچيده تر مي كند .
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد : ايران و افغانستان داراي اشتراكات فرهنگي و تاريخي هستند و ناراحتي آنها را ناراحتي خود مي دانيم و امنيت و ثبات آن از امنيت و پيشرفت ماست از اين رو حتي اگر سازمان ملل و ناتو هم وجود نداشت ما در كنار مردم افغانستان مي بوديم.
«كاي ايدي» نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نيز در اين ديدار گزارشي از وظايف و ماموريت خود ارايه داد و نظرات خود را شبيه نظرات دكتر احمدي نژاد دانست و گفت : بايد اين امكان فراهم شود كه خود مردم افغانستان امور جاري كشورشان را بدست گيرند زيرا آنهايي كه از خارج آمده اند نمي توانند مشكلات افغانستان را حل كنند .
وي اضافه كرد : بايد هم احترام و هم اعتماد كنيم تا مردم افغان بتوانند كشورشان را اداره كنند .
كاي ايدي تاكيد كرد : راه حل افغانستان يك راه حل نظامي نمي تواند باشد و بايد شرايطي فراهم شود كه بخش هاي كليدي اقتصادي را خود مردم افغانستان اداره كنند .
وي همچنين براي كنترل افزايش توليد مواد مخدر، خواستار استقرار نظام اداري سازمان يافته ، توليدات جايگزين و پليس و نظام قضايي قوي شد.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن