تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803567039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مباحث اقتصادي،اولويت خبري امروز روزنامه‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مباحث اقتصادي،اولويت خبري امروز روزنامه‌ها است
فرهنگ و هنر. رسانه‌هاي گروهي. مطبوعات. مطبوعات داخلي
امروز از مجموع ‪ ۲۱‬روزنامه مورد بررسي، ‪ ۱۶‬روزنامه اولويت خبري خود را به اخبار و گزارش‌هاي متنوع اقتصادي به ويژه سخنان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين مورد اختصاص داده اند.

روزنامه‌هايي كه در تيتر يك نسبت به برجسته‌سازي رويدادهاي اقتصادي اقدام كرده اند،عبارتند از:جام جم،سياست روز،اعتماد ملي،همبستگي،صبح اقتصاد، ابرار،كارگزاران،كيهان،همشهري،
جمهوري اسلامي،اعتماد،كاروكارگر،قدس،صداي عدالت،آفتاب يزد و خبر.

از ميان اين روزنامه ها، ‪ ۷‬روزنامه به درج اظهارات هاشمي رفسنجاني درخصوص مسايل اقتصادي اقدام كرده اند.

روزنامه جام جم در تيتر اول با لحني انتقاد آميز به نقل از رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نوشته: وابستگي بودجه به نفت بيشتر شده است .

روزنامه اعتماد ملي انتقادات هاشمي رفسنجاني را با تيتر: اقتصاد كشور با گداپروري درست نمي‌شود ،بزرگنمايي كرده است.به نوشته اعتماد ملي،اكبر هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه ساختن اقتصاد كشور با شيوه گداپروري جواب نمي دهد خواستار آن شد كه در عرصه توليد قدم‌هاي مهم و اساسي برداشته شود اين روزنامه در تيتر دوم نيز چنين درج كرده: آقاي ثمره هاشمي باز هم مي گوييد شايعه است . در روتيتر اضافه شده:كجا قول داديم پول نفت را به سفره ها مي‌آوريم.

بايد بتوانيم با كشورهاي ديگر رقابت كنيم تيتر برگرفته از سخنان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است كه روزنامه سياست روز به برجسته‌سازي آن اقدام كرده است.

روزنامه همبستگي با درج روتيتر:هاشمي رفسنجاني با اشاره به حضور ناوگان هاي استكباري در خليج فارس و پايگاه‌هاي دشمن در مجاورت خوزستان اعلام كرد ،در تيتر يك تاكيد كرده: بايد اين دوران را بدون تفرقه سپري كنيم .

روزنامه صبح اقتصاد نيز در تيتر اول به نقل انتقاد رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از دولت پرداخته و نوشته: بيشترين فساد اقتصادي در بخش دولتي است .

به نوشته اين روزنامه، بسياري از فعاليت‌هاي اقتصادي زيرزميني است.

روزنامه ابرار اظهارات هاشمي رفسنجاني در تاييد دانشگاه آزاد را در تيتر اول پوشش داده است: در صورت فقدان دانشگاه آزاد نيمي از جوانان از تحصيل محروم مي‌شوند .

انتقاد هاشمي رفسنجاني از گداپروري و اخراج مديران باتجربه تيتر انتقادي روزنامه كارگزاران است كه با روتيتر:اخراجي‌هاي دولت بخش خصوصي را تقويت كنند،برجسته شده است.

سخنان هاشمي رفسنجاني در جمع دانشجويان اهوازي را در تيتر دوم روزنامه هاي خبر، كار و كارگر،صداي عدالت،قدس،رسالت و جمهوري اسلامي نيز مي‌توان مطالعه كرد.

خبر و اعتماد،دو روزنامه‌اي هستند كه در تيتر يك موضوع مسكن را برجسته سازي كرده اند.

روزنامه خبر به نقل از وزير مسكن اعلام كرد: آغاز پرداخت وام مسكن مهر از هفته آينده .

روزنامه اعتماد در تيتر يك با ديد انتقادي نوشته: وام‌هاي زودبازده از عوامل گراني مسكن .اين روزنامه همچنين به نقل از احمد توكلي،نماينده تهران و رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس نوشته:‪ ۴۶‬درصد طرح‌هاي زودبازده اصلا وجود خارجي ندارد.

سخنان رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس را دو روزنامه صداي عدالت و كاروكارگر نيز در تيتر اول بازتاب داده اند.

روزنامه صداي عدالت نوشته: احمد توكلي:تحريم‌هاي اخير براي ما پر هزينه بود .

روزنامه كاروكارگر نيز سخنان رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس را چنين تيتر زده:
‪ ۴۶‬درصد طرح‌هاي زودبازده وجود خارجي ندارند .اين روزنامه در بخش ديگري از سخنان ايشان آورده:پرهيز از اجراي عجولانه طرح بنگاه‌هاي زودبازده ضروري است.

توقف انتشار اوراق مشاركت،جديدترين قفل بانك مركزي موضوعي است كه در گفتگو با كارشناسان بررسي شده و روزنامه قدس در تيتر يك به آن توجه نشان داده است.

روزنامه آفتاب يزد در تيتر اول از هزينه ‪ ۲۰۰‬ميلياردتوماني براي پيشرفت ‪۶‬ درصدي بزرگراه شمال انتقاد كرده است.

سرمقاله اين روزنامه نيز با تيتر: افزايش جرم و جنايت،چرا !؟ به بررسي و تحليل علل روند افزايشي جرايم و مفاسد پرداخته است.

روزنامه كيهان در تيتر نخست گزارش تحقيق و تفحص مجلس از گمرك ايران را منعكس نموده است كه در جلسه علني مجلس قرائت شد.طبق اين گزارش،حذف دوائر ارزش گمرك باعث كم اظهاري در ارزش كالاهاي وارداتي شده است.

روزنامه جمهوري اسلامي به مساله فساد اقتصادي توجه نشان داده و تيتر اول را چنين برگزيده است: به صورت آزمايشي و به مدت ‪ ۳‬سال،لايحه مقابله با فساد اقتصادي به تصويب مجلس رسيد .

پيگيري همشهري درباره بسته سياستي- نظارتي بانك مركزي منجر به بازتاب تيتر اولمظاهري: استعفايي در كار نيست ،شده است.به نوشته همشهري،طهماسب مظاهري هرگونه تهديد به استعفاي خود در اعتراض به تغييرات ايجادشده در بسته سياستي - نظارتي بانك مركزي ازسوي كميسيون اقتصادي دولت را رد و بر ادامه حضور خود در كابينه نهم تاكيد كرد.

اخبار و گزارش‌هاي مربوط به مجلس شوراي اسلامي،از ديگر اولويت‌هاي خبري محسوب مي‌شود كه توسط سه روزنامه كثيرالانتشار بازتاب داشته است.

روزنامه مردم سالاري با اعلام اينكه نمايندگان مجلس به تغيير وزير كشور در آستانه افتتاح مجلس هشتم واكنش نشان داده اند،در تيتر اول وداع پورمحمدي قبل از گزارش انتخابات را بزرگنمايي كرده است.

گفتگوي چند تن از منتخبين مجلس هشتم با ايران در تيتر اول اين روزنامه با عنوان: ضرورت تحول در هيات رئيسه مجلس بازتاب يافته است.ايران به نقل از موسي قرباني نوشته:رئيس مجلس هشتم بايد به مجلس اعتبار بدهد نه اين كه از آن اعتبار بگيرد.

روزنامه تهران امروز به نقل از حسين فدايي،دبيركل جمعيت ايثارگران تيتر زده: حداد عادل و لاريجاني تفاهم مي‌كنند .به نوشته تهران امروز،وي همچنين گفت:قرار است اين دو تن برنامه‌هاي خود را براي رياست مجلس در مجمع فراكسيون اصولگرايان ارائه كنند تا درمورد گزينه رياست مجلس در اين فراكسيون تصميم‌گيري شود.

دو روزنامه اعتدال در تيتر يك به خبرهاي مذهبي توجه نشان داده است.

گزارش اعتدال از بزرگ‌ترين حادثه قرآني سال در تيتر يك اين روزنامه با عنوان زاهدان ميزبان ‪ ۴۰۰‬نخبه قرآني منعكس شده است.بنا به اين گزارش، بيست و سومين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران از صبح ديروز،‪ ۲۹‬ارديبهشت ماه با حضور ‪ ۴۰۰‬تخبه قرآني از دانشگاه‌هاي سراسر كشور به مدت سه روز در دانشگاه سيستان و بلوچستان در حال برگزاري است.

روزنامه رسالت به اخبار خارجي توجه نشان داده و به نقل از گري آدامز رئيس صنايع پتروشيمي دولتي آمريكا در هشتمين همايش بين‌المللي صنعت پتروشيمي نوشته: آمريكا اعتبار خود را در توليد محصولات پتروشيمي از دست داده است.

رسالت همچنين از سوي معاون آموزش،پژوهش و امور بين‌الملل وزارت ارتباطات مطرح كرد:استقبال اپراتورهاي بزرگ جهان از بازار ايران.

قهرماني فوتسال ايران در مسابقات آسيايي،خبر مهم ورزشي است كه در صفحه اول روزنامه‌هاي جام جم، ايران،مردم سالاري،رسالت،كيهان و خبر اطلاع رساني شده است.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن